Hallo Mama's, Ik heb een vraag. Ik kolf in de avond en in de ochtend en vries dit in. Dit doe ik in ijsblokzakjes. De kraamzorg heeft mij ook in kraamweek gezegd hoeveel cc ongeveer zo'n blokje is. Laat ik dat net nou zijn vergeten ZUCHT! Dus wie weet het antwoord op mijn vraag? Alvast bedankt!
Volgens mij zijn die zo'n 15 ml. Maar ik vond het rot werken met die ijsblokjeszakjes hoor, en dan met name als je het er uit probeert te halen. Stomme melkblokjes flippen alle kanten uit en alles wordt ondergekliederd. Ik weet niet of je misschien Avent potjes in huis hebt, daar kun je handig in invriezen. In porties van 40 ml bijvoorbeeld. En als het dan ingevroren is, wip je ze er zo uit en een ziplock vriezerzakje in. Zodat je het Avent potje weer opnieuw kan gebruiken.
Hier paste er 13cc in 1 blokje! Maar ben er al snel mee gestopt, vond het niet makkelijk om de blokjes eruit te drukken... Hier ook de bakjes van Avent. Die kun je evt later ook nog gebruiken om porties fruit/groente in te doen.
Ik had ze bij moedermelknetwerk gekocht, maar ik denk dat het een aanbieding was. Nu is het 11 euro voor 40 stuks....