Hallo allemaal, een dierbare vriendin is opgenomen met zwangerschapsvergiftiging met 33 weken zwangerschap. Ik weet nog niet wat het plan van aanpak is en hoe lang haar kindje nog zou kunnen blijven zitten. Nu heb ik een dochter van twee maanden aan de borst en stel dat de bv bij mijn vriendin niet direct op gang komt en stel dat zij er voor open zou staan (weet ik nog niet), dan zou ik graag melk willen kolven voor haar. Ik heb het vermoeden dat het ziekenhuis hier niet altijd positief tegenover staat, hebben jullie hier ervaring mee? Met "stiekem" melk meegeven, via de officiële route (moedermelknetwerk), moet/kan ik me van tevoren laten screenen? Hopelijk willen jullie kennis en/of ervaringen delen!
Wat lief dat je dit wil doen voor je vriendin en haar kindje! Wat wellicht een idee is, laat je vriendin contact opnemen met de lactatiekundige van het ziekenhuis. Die kan dan én begeleiden na de bevalling, én evt bespreken hoe en wat mbt jouw gekolfde melk. Altijd goed ook om ter plekke een professional aan de bv kant te hebben!
Zelf heb ik die ervaring niet, maar wel een kennis van mij. Wat in het ziekenhuis geen enkel probleem was, was live gekolfde melk. Zij ging dus naar het ziekenhuis en kolfde op de kamer bij de baby wat daarna meteen gegeven werd. Dit was maar voor een paar dagen en dus goed op te brengen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een langere tijd erg belastend voor jou is. In de nacht kreeg baby trouwens wat mama over de hele dag bij elkaar had gespaard. Zo kwam mama's productie op gang en kreeg baby genoeg bv om aan te sterken en na een paar dagen dus aan de borst te kunnen drinken....
Bedankt voor jullie reacties! De afspraak met de lk is al ingepland. Ik hoop dat het niet nodig zal zijn en dat het kindje lekker nog even blijft zitten.