ananas uit blik

Discussion in 'Voeding' started by nikkijane, Apr 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Hallo Ladies...
    Ik heb hier thuis Ananas in blik staan.
    Dit staat niet op siroop, maar gewoon op ananassap. Verder ook geen suiker of glucose/fructose toegevoegd.
    Mag ik stukjes ananas hieruit door de fruithap van mijn zoontje doen?
    Leek me wel eens lekker voor de afwisseling. Maar om nu een verse hele ananas in huis te halen vind ik ook wat te veel van het goede...
    Weet iemand of dit kan/mag?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

alles mag. kan best voor een keer hoor, alleen kunnen ze niet allemaal al ananas verdragen op die leeftijd. maar probeer het uit.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik geloof niet dat ik dat al zo jong zou geven. 't Is toch vrij scherp.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet dat je verse ananas niet mag geven voor het eerste jaar, vanwege een bepaalde stof ofzo (weet niet meer exact welke, maar dat werd mij toen duidelijk vertelt.) of dat voor ananas uit blik ook geldt weet ik niet, maar ik zou gewoon iets anders pakken. Er is toch genoeg keuze.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje eet vanaf een maand of 8 ananas (vers en uit blik) en hij vindt het heerlijk (nog steeds... inmiddels 20 maanden)

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Ananas raden ze idd aan pas na een jaar dus daar zou ik toch nog even mee wachten.
    Geef het mijn dochter ook nog niet en die is precies even oud (haha).

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wie zijn 'ze'?

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ehm, ik heb ook gewoon ananas geserveerd vorige week, vond het wel exotisch, hahaha! En ze heeft er niks aan overgehouden...

9. Love47

Love47 Actief lid

Sep 24, 2009
    422
    0
    0
    Heb daar nog nooit van gehoord, geen ananas voor 1 jaar. Mijn ventje heeft het wel gehad. En het zit trouwens ook gewoon in de Olvarit potjes vanaf 6 maanden. Dus het lijkt mij stug dat zo'n merk zo'n 'fout' maakt!

10. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Bedankt voor de reacties! Ben ook niet van plan om meteen een heel blik voor te schotelen... En idd in potjes zit ook ananas, en daar heeft hij nooit op gereageerd...
    Ga het dus maar eens (rustig aan) proberen!
    Bedankt!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat er in potjes zit zegt niet zoveel. Potjes worden verhit onder hoge druk tot 140 graden, waardoor allerlei allergenen of irriterende stoffen kapot gaan en vervolgens voegen ze weer een heleboel vitamine C toe als conserveermiddel. Dat is niet te vergelijken met wat je zelf maakt.

12. tulip

tulip Niet meer actief

ja ik heb er niet zoveel verstand van hoor, maar hier kreeg ik van het cb een folder van het voedingscentrum en daar stond dat in.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ah.. ik zal eens kijken op het voedingcentrum. Ik denk dat het eerder met de consistentie te maken heeft dan met de voedingstoffen maar you never know!

www.voedingcentrum.nl

Heb even gekeken maar ik kan niets vinden... iemand anders wel?

14. tulip

tulip Niet meer actief

nee, ik ook niet, wat raar!!! Volgens mij wordt ik gek ofzo:) ik ben niet zo moeilijk hoor (kleine kreeg met 4 maanden ook het eerste hapje enz.) maar ben er zeker van dat het toen op mn hart gedrukt is dat het voor 1 jaar gevaarlijk zou kunnen zijn, mmm hoe kwam ik daar dan toch bij??? Ik dacht echt uit die folder. Maar jij hebt er ongetwijfeld meer verstand van dan ik, maar ik heb dat toch niet gedroomd ofzo???:(

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou ja, verstand????? hahaha.. Ananas kan als zuur en scherp ervaren worden en het bevat wel stoffen waar iemand (flink) allergisch voor kan zijn dus op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen maar dit geldt dan ook voor aardbeien en kiwi's e.d. Als er geen ananasallergiën voorkomen (zoals mijn zus bijvoorbeeld wel zeer ernstig heeft) is het naar mijn idee meer een punt van consistentie (structuur)... Ananas eet vaak niet zo makkelijk omdat het draderig is. Misschien kun je het nog eens navragen bij je CB (of misschien is die folder er nog wel) ik ben er wel benieuwd naar...

16. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat ga ik zeker doen, begin nu echt aan mijzelf te twijfelen. Van die kiwi enz is ook wel vertelt, maar dit ging puur om ananas. Je hoort nog van me.;)

Share This Page