En dan bedoel ik niet met zonnebrand, maar met olie om striemen te voorkomen Ik heb geen idee of je dat pas aan het einde van je zwangerschap gaat smeren of al eerder.. En heeft het geholpen?
Ik ben al vanaf 8 weken gaan smeren. Heb nog steeds geen enkele streep of wat. Maar ik denk ook dat je er gevoelig voor kan zijn. En dat als je ze gaat krijgen je kunt smeren wat je wilt maar dat je het niet echt tegenhoud. Ik smeer dus wel maar meer voor het strakke gevoel op de huid. Maar of het echt de boel tegenhoud... Daar ben ik niet zo van overtuigd.
tegen striemen kun je niet smeren, die komen van binnenuit. Ik smeer dagelijks, altijd al zwanger of niet, vanwege droge huid. Sinds de zwangerschap heb ik een iets vettere creme gekozen, ivm ergere droge huid en jeuk bij mn striae van de vorige zwangerschappen.
Bio-Oil. Borsten en buik. Blijft het heerlijk zacht en soepel van. Ze zeggen dat niks het voorkomt maar erger kan het et zeker niet maken toch?
Bio-oil was nu met 3 euro korting bij meerdere drogisten zag ik. Maar ik twijfel of ik het al zal halen, want ik ben 'pas' 18 weken zwanger en mijn huid trekt nog niet. Ik heb ook nog gewoon kokos huidolie. Hebben die 'speciale olies en crèmes dan andere werkzame stoffen?
Ik smeer ook al vanaf 8 weken, gewoon met bodylotion of olie. Het zal misschien niet helpen tegen de striemen, baat het niet dan schaadt het niet.
Ik ben braaf gaan smeren met bio-oil vanaf een week of 17. Ik kreeg het van mijn schoonmoeder, die had het nog staan. Vond het gewoon lekker ruiken en fijn spul, maar ik weet ook dat smeren ABSOLUUT niet helpt om striae te voorkomen. Striae gebeurt dermate diep in de huid (bindweefsel); daar komt geen olie, zalf of crème bij. Ze zeggen ook altijd dat de kans op striae na je 30ste klein is; nou, ondanks smeren en mijn 32 lentes, toch striae op mijn buik en zelfs mijn venusheuvel. Het interesseert me niet; het zijn welverdiende littekens die je straks toch bijna niet meer ziet. Ik heb ze als jonge meid heel ernstig op mijn borsten gehad doordat ik de pil ging slikken, maar daar zie je alleen bij bepaalde lichtvallen wat van.
hier ook, heb er gewoon aanleg voor. Binnenkant bovenarmen, iets op mn heupen en iets op mn borsten al vanaf de puberteit (ben niet de slankste) En al meteen bij de eerste zwangerschap van 25weken ofzo een tijgerprint. Er zijn mensen veel flinker dan mij die nergens last van hebben en ook die heel slank zijn die niks hebben, terwijl ze een enorme toeter hadden. Dus heb je aanleg ervoor dan krijg je t, anders niet. En dat smeren, dat is gewoon fijn, maakt niet uit met wat, iedereen vind wat anders lekker of fijn
Bepanthene en heb ook nog een pot van rituals staan, en soms wat andere bodylotions die her en der in huis liggen. T zal niks helpen maar ik vind het gewoon heerlijk om te smeren (en tot nu toe nog niks)
Ik smeer elke dag (babyolie, crème, bodylotion, cacaoboter) en heb deze keer toch echt striemen gekregen... Niks aan te doen. Straks goed smeren met cacao boter en ze zijn zo weer weg of, nou ja... Minder zichtbaar
Ik weet niet of het al gezegd is, maar smeren helpt niet tegen striemen 😊 Het heeft namelijk te maken met genetische aanleg. Maar een beetje lekker je buik masseren is natuurlijk ook al fijn!
Ik smeer elke dag na het douchen maar deed dat altijd al. Ik smeer met wat ik in huis heb (bodylotion, Zwitsal buikcreme, gewone crème en noem maar op) heb nog geen striemen maar zoals meerdere al zeggen dat komt niet door het smeren. Nu smeer ik wat vaker maar dat is omdat me buik zo hard aanvoelt. Ik ken er zat die met week 37 in ene vol zaten.
Niet. Striemen ontstaan in het bindweefsel van je huid en die olie komt zo ver niet. Dus smeren heeft geen enkele zin helaas. Ik heb mijn buik op het eind wel ingesmeerd, maar meer tegen het droge, trekkerige gevoel dat je krijgt van zo'n planeet met je mee tillen. En omdat het lekker voelt. Ik heb van de eerste geen striemen en ik heb nu nog steeds geen striemen. Maar ik weet vrij zeker dat het niet met de olie te maken heeft.
De striemen zijn erfelijk bepaald, je krijgt ze of je krijgt ze niet. Smeren heeft dus geen zin. Maar je mag natuurlijk altijd lekker je buik verwennen. Ik heb een olie van Weleda. Vind het af en toe fijn als mijn man mn buik insmeert/wrijft voor de ontspanning. Ik doe dit eens in de 2 weken ofzo, heb ook nog niet echt een buik dus nergens last van.
Ik heb bij beide de hele zwangerschap deze gesmeerd! Ik weet dat het niets zegt over het wel of niet krijgen van striae, maar vond het voor mijn eigen gevoel wel fijn om te smeren. Heb geen striae aan de zwangerschappen overgehouden. Alleen een streep op mijn bovenbeen
Van het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik elke dag met de amandelolie van Kneip of zwangerschapsolie van Weleda gesmeerd. Hiermee voorkom je striae helaas niet, maar ik vond het toch belangrijk mijn huid soepel te houden. Op 37weken merkte ik plots een paar hele fijne streepjes onder mijn navel op en ik heb de indruk dat het er nu snel meer worden. Ze vallen eigenlijk niet eens op, zo fijn zijn ze en ik moet het dan ook goed belichten om ze te zien. Maar ze zijn en dat vind ik toch wel jammer. Maarja, er zijn ergere dingen natuurlijk
Heb buik- en borstencrème van de Hema en Etos. Smeer al vanaf het begin, nog geen strepen maar de echte groeispurten gaan natuurlijk nog komen.