fruit mee naar oppas hoe en wat 1 jaar

Discussie in 'Voeding' gestart door douglas84, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik gaf nu altijd een potje fruit mee naar de oppas(2x p.wk). maar nu ze bijna 1 jaar is zijn er niet veel meer van die potjes. Thuis maak ik altijd vers(vaak iets geprakt, of hele kleine stukjes). Nu vraag ik me af, wat geven jullie mee naar de oppas aan fruit en hoe? Ook omdat het vaak niet lang goed blijft.

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Je kunt toch gewoon fruit meegeven en dat de oppas het dan prakt of er kleine stukjes van maakt? Of anders maak je het zelf de avond ervoor en stop je het in een bakje. Blijft nog wel 2 dagen goed hoor in de koelkast!

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ehm, niks... op het KDV kreeg ze vers fruit en bij opa's/oma's ligt altijd wel een appel, banaan oid wat ze dan even prakten of in stukjes gaven. Als je zelf wat meegeeft dan kan de oppas daar toch wel wat van maken?

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb nooit geprakt voor mijn zoontje. Heb het altijd heel of in stukken aangeboden. Dus als hij naar de oppas ging gaf ik gewoon een banaan of een appel of wat dan ook heel mee. Daar gaven ze het hem gewoon in zijn handen geschild.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier geef ik ook gewoon fruit mee, al vanaf het begin. Meestal 2 stuks. Banaan, appel, kiwi of druiven hebben we hier vaak in huis.
    Appel raspt ze volgens mij, dat vindt ze wat eng maar de rest gewoon in stukjes in een bakje.

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier gaat ze naar opa's en oma's maar die maken het ook.. Lijkt me een kleine moeite toch?

En als ze er wel problemen mee heeft dan kun je druifjes of een banaantje meegeven...

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Heb je al eens geprobeerd hoe je kindje reageert op grotere stukken fruit? Want mijn zoon at ineens tot mijn verrassing ineens banaan gewoon zo, bijvoorbeeld.
    Ik zou sowieso gewoon 1 of 2 hele stukken fruit meegeven naar de oppas. Eventueel schillen en snijden is zo gebeurd, dus dat zal het punt niet zijn, toch?

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou gewoon een stuk fruit meegeven, maar ik heb nooit fruit geprakt of gepureerd, meteen stukken.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zacht fruit eet ze hier gewoon, banaan, rijpe peer, perzik, nectarine, tomaat, avocado, pruim. Gewoon in stukken of door de helft en dat hapt ze zo weg ( 7 maanden oud ) lastigere dingen als mango dat pureer ik wel, ze probeert het maar kan er niets mee. Rijpe meloen gaat trouwens ook. Mn dochter geef ik vaak gewoon een stuk fruit mee naar mn ouders, dan weet ik zeker dat ze iets krijgt wat ik goed vind.

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hier at Lana ook al voordat ze een jaar was hele stukken fruit, gewoon lekker grote brokken waar ze zelf op moet kauwen. Als je niet wil dat het veel moeite is voor de oppas dan kan je gewoon een banaan mee geven, die is zo uit de schil en is niet hard dus makkelijk te eten.

Deel Deze Pagina