Ijsjes welke wel en welke niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door roompje25, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    weten jullie welke ijsjes je wel.mag en welke niet??
    was vandaag voolr de zoveelste keer een mganum mini aant eten en bedacht mag.ik die wel hebben? Op de verpaking staat magere melk.

Dus welke wel.en. Welke niet???

Xxx roompje

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Volgens mij mag je alle ijs wel hoor.
    Ik heb zoveel softijs gegeten ging speciaal met de trein van helmond naar eindhoven station om een swirl ijs te halen. Lekker met verse aardbeien en kersen:)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Welke niet? Geen enkele niet.. gewoon lekker ijs eten joh! Ijs is nooit van rauwe melk gemaakt en bevat niets schadelijks. Er wordt wel aangeraden op te passen met softijs van verkooppunten waar weinig ijs verkocht wordt en in het buitenland (Egypte, Marokko, Turkije etc) alleen voorverpakt ijs eten.

Natuurlijk wel even realiseren dat alles wat er nu aangaat er straks ook weer vanaf moet ;)

Ik was dol op perenijsjes in mijn zwangerschap! :D

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Als je doelt op evt ivm zwangerschap.....volgens mij zijn daar geen 'regels' voor.....

5. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Ok... Ja nu ist zo warm lekker daarom heb ik mini's gehaald, waren in de aanbieding verleidelijk niet goed he. Vind die.aardbeien waterijsjes okk zo lekker nu maar ja beter als.magnum.

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb wel ergens iets gelezen dat je geen ambachtelijk schepijs zou mogen. Maar weet niet meer waar en je moet ook niet alles geloven op internet, dan mag je niets meer :)

7. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ooh die zijn lekerrrrrrrr,
    Ik weet waar ik morgen heen ga :D

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Verpakt ijs mag altijd wel. Alleen met softijs met je oppassen. Soms worden die apparaten niet zovaak schoon gemaakt en kunnen er beestjes gaan groeien. Maar bij een goedlopende ijszaak valt dat wel mee.
    Vers schepijs is in nl ook meestal wel goed. Al kun je altijd even vragen aan de ijscoman..

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je mag alle ijsjes eten!!
    Alleen in het buitenland geen schepijs eten maar dat is ook het geval wanneer je niet zwanger bent.
    Ik zou alleen niet teveel Magnums eten want dat is een bom calarieen haha.

10. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Wat schepijs betreft: het (Italiaanse) schepijs wordt gemaakt met rauwe eieren. Dat kan je dus nu beter niet eten. Sorbetijs kan wel, daar gaan geen rauwe eieren door.
    En met softijs zou ik ook uitkijken, niet alleen vanwege niet schone machines, maar ook vanwege de hoeveelheid zout die er in softijs zit.

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Volgens mij mag je al het ijs, zeker dat uit de supermarkt. Alleen met kraampjes pas ik zelf een beetje op, want ik weet niet zeker of alles daar voldoende gekoeld is gebleven, en of het wel 100% hygniënisch is. Softijs is wat dat betreft het grootste 'risico', niet omdat het niet mag, maar omdat de hygiëne soms wat dubieus is van het apparaat en degenen die ermee werken ;)

Overigens: in schepijs zit wel ei, maar geen rauw ei bij mijn weten. Het wordt eerst tot een soort vla gekookt, daarna pas bevroren. Met koken én vriezen heb je de bacterieën er wel uit, lijkt me ;)

12. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Owww heerlijk ijs! Vandaag door mn baas getrakteerd op een MCFlurry *jummie*

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Ik zou gewoon lekker van je ijsje genieten als ik jou was hoor.

Ik was echt verslaafd aan softijs/milkshake de eerste zwangerschap(Detail: was in de winter zwanger :p). Had mezelf wel een beperking opgelegd, anders had ik elke dag wel iets van softijs gegeten.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mag dat verkocht worden dan in NL, met rauwe eieren? Volgens mij moeten die wel gepasteuriseerd worden voor verwerking.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat lijkt mij ook. Iig lekker gegeten van de week! Staat volgens mij ook niet bij het voedingscentrum op de nono lijst.

16. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    In restaurants waar ze zelf hun ijs maken kan het met rauwe eieren worden gemaakt. Ik zou het zelf voor de zekerheid altijd even vragen als je aan het schepijs gaat!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou alleen oppassen met ijs gemaakt van rauwe melk en oppassen met hele lekkere ijs. Rauwe melk omdat daar ziekteverwekkers in kan zitten. Hele lekkere ijs zou ik niet doen omdat voor je het weet een hele doos ijs op hebt en straks je alle kilo's er weer af moet krijgen ;)

:D

Eetse!!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In ijs zit geen ongepasteuriseerd ei... dat zou niet houdbaar zijn.

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sommige zaken (jasper&jansen bijv) verkopen wel ijs met rauw ei. Die heb ik niet gegeten. Verder mag je alles gewoon hebben.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

en van die ijsdrankjes? ik weet niet hoe ze heten maar die zie je vaak op vakantie en op stranden, soort ijsdrank, ze hebben verschillende kleuren

Deel Deze Pagina