Ik heb het speciaal aan de verloskundige gevraagd en volgens haar is schepijs in Nederland geen probleem zolang de verkoper maar goed met zijn hygiëne omgaat (er zit hier in de buurt een heel goede ijszaak en ik had een zomer zonder ijsjes best jammer gevonden). In het buitenland vond zij dat je wel op moest passen omdat daar toch vaak anders met regels omgesprongen wordt.
Van die slush puppy's bedoel je? Dat is waterijs, lijkt me niet veel kwaad kunnen opzich. Mits ze maar netjes met het spul omgaan.. De goede ijsboer in de stad vertrouw ik dan eerder dan een 1-dag-kraampje op de vlooienmarkt
Bedoel je slush puppies? Die mag je gewoon, dat is waterijs... Als je cocktails bedoeld mag je vanzelfsprekend alleen de alcoholvrije..
mc flurry mag ook.. Is softijs, maar de mac heeft behoorlijke kwaliteits en hygiene regels voor de apparaten. Als het goed is, worden die elke dag schoongemaakt. En daarbij is de doorloop ook gewoon hoog. Dat scheelt ook wel. Het spul heeft weinig tijd om echt te vergaan
na gisteren 5 min gewacht te hebben op een antwoord hield ik het niet meer en was ik naar de mc donalds gegaan, ik had er toen zin in en moest het ook toen hebben! terwijl ik normaal zelden ijs eet, het is altijd kouder dan hoe ik het me voorstel, dus 9 vd 10 keer eet ik het niet op of laat ik het eerst smelten, maar die mc flurry was heerlijk! lol. op vakantie ga ik wel opletten, geen softijs en best verpakt ijs, maar hier in nederland zijn de meesten wel goed denk ik
Ooow, jammm ijs. Ik hou er zo van! Ik doe het zo: - Verpakt ijs: altijd en overal (dus ook in t buitenland) - Softijs: alleen bij zaken waarvan ik weet dat het apparaat goed wordt schoongehouden (bijv. Mc Donald's en HEMA) - Schepijs: bij goedlopende zaken (en dan meestal pas als het al een paar dagen goed weer is geweest en dus veel is verkocht) en sowieso niet in het buitenland (tenzij het sorbetijs is) Eet smakelijk!