Zoals de titel al zegt... volgende week ben ik voor het eerst een week zonder mijn meisje. Tot nu (ze is 25 maanden) zijn we nooit gescheiden geweest, natuurlijk wel overdag maar nooit 's nachts. Ze is nooit uit logeren gegaan en wij zijn nooit zonder haar op vakantie of een weekendje of nachtje weg geweest. En nu opeens een hele week Ze gaat samen met papa naar familie, met het vliegtuig. Ik kan helaas niet mee door mijn 32 weken zwangerschap en heb ook wel iets leuks (vakantie) in het vooruitzicht, maar ik zie zo op tegen het afscheid en de tijd daarna. Wat als de heimwee niet te harden is? Of valt het echt mee??
Een week heb ik geen ervaring mee, maar wel met 2 dagen. De eerste nacht en dag vond ik het vreselijk. Maar dat lag echt meer bij mezelf dan bij de kinderen. kinderen waren toen bij opa en oma dus die vermaakte zich echt wel.Ook als we belden ging het altijd goed met de kinderen. Tja als moeder mis je je kinderen nou eenmaal. zou niet goed zijn als het niet zo was. maar ze zijn in goede handen en ze redden zich wel. Doet bij mama meer pijn als bij de kinderen denk ik altijd maar. Maar neemt niet weg dat ik het heel dapper van je vindt. Succes en probeer toch te genieten!
Mijn zoontje is nu ook al een week weg. Ik denk dat het aan jezelf ligt hoe 'erg' het is. Ik mis hem wel maar vind de rust ook wel even lekker hoor
Ik heb alleen ervaring met nachten, geen hele week. Hebben jullie 2 tablets ofzo? Dan kunnen jullie wel elke dag even facetimen. Dan zie je haar toch even
Och jee...snap je helemaal. Wel zou het voor mij enorm schelen dat ze met papa mee is. Maar het lijkt mij nog steeds moeilijk. Maar probeer er echt van te genieten in jouw situatie, ff lekker uitrusten.
hier ben ik zelf een week op wintersport geweest zonder partner en dochter. Ik zag er tegen op maar vond het ook erg fijn om even tijd voor mezelf te hebben. Daarvoor was ze nog nooit ergens wezen logeren dus het was een flinke stap voor mij. Ik had afgesproken om iedere dag even te bellen en mijn partner stuurde leuke filmpjes en foto's door. Ook hadden we afgesproken dat hij geen "niet leuke dingen" zou doorgeven, bijvoorbeeld een slechte nacht gehad, maar dat hij alleen slecht nieuws zou melden als er medisch iets niet goed was zeg maar.. Uiteindelijk vonden alle partijen het meevallen en heeft dochter het super gedaan! Nog een tip: plan voor jezelf wat dingen voor die week. misschien om alleen te doen maar ook met anderen wat plannen. Zo voel je je minder alleen en kun je eventueel je gevoelens delen.
Mijn man en ik hebben samen een weekje kamp gedaan toen onze dochter bijna 2 was. Het weekend hebben we haar nog mee genomen en maandag hebben mijn ouders haar opgehaald en heeft ze daar gelogeerd tot en met zaterdag. Ze had er echt geen problemen mee, heeft zich prima vermaakt. En wij hadden het druk genoeg om niet elk moment aan haar te denken. Maar op woensdagavond zijn we toch even heel hard naar haar toe gereden om haar even te zien, gewoon omdat het toch best wel lang is. Als ik jou was dan zou ik proberen om er lekker van te genieten dat je alle tijd voor jezelf hebt. En dan ook echt leuke dingen gaan doen zodat je bezig bent.
Bedankt meiden! Ik voel me al wat gesterkt. Ik heb zelf genoeg op de planning en genoeg mensen om me heen, dus dat scheelt misschien ook. En het feit dat ze met papa mee is en nu ook die kant van haar familie gaat zien. Het is niet zomaar vakantie voor haar, ze gaat haar familie leren kennen die ze tot nu alleen maar via telefoon en skype gehoord heeft. Heb mijn man ook op het hart gedrukt alles te filmen en fotos te maken en we zullen zeker elke dag contact hebben. Hij neemt de tablet mee, ik mijn laptop, en hopelijk kunnen we dagelijks skypen. Het idee...ik weet nu pas wat loslaten betekent...
Nu helemaal niks meer voor je baby kopen en volgende week lekker gaan winkelen Plan leuke dingen in maar plan ook rust in! Het is het laatste beetje rust wat je voorlopig kan krijgen haha
Het langste hier was 3 nachten. Ik vond het heel zwaar maar ik had het erg nodig (liep elke nacht uren met de jongste....). Laatste nog een keer 2 nachten en dat is wel goed te doen en zelfs relaxt. Al voel ik me altijd een beetje schuldig. Succes! Hopelijk kun je wel genieten van je eigen vakantie!
Oh vreselijk! Hier was ook het plan dat ons zoontje één week met zijn vader mee zou gaan naar familie. Ik kon niet mee ivm de schoolvakanties. Gelukkig is het toen niet door gegaan omdat hij het niet aan durfde alleen met een peuter in het vliegtuig Ik vond het jammer voor zijn familie, maar god ik was stiekem toch wel heel erg blij Sterkte!
Bedankt allemaal! Ticket is geboekt, dus we kunnen echt niet meer terug Mijn man ziet het helemaal zitten met onze dochter. Tegen de vlucht van 8 uur (door overstappen) ziet hij helemaal niet op. Hij heeft een superhandige heupdrager besteld zodat ze daar in kan als ze moe is.
Valt echt mee! Zolang je zelf een leuke tijd hebt en je je vermaakt met alles waar je normaal niet aan toekomt, dan. En je dochter is lekker met papa mee naar familie. Die zal het vast heel leuk hebben. Ik ben regelmatig weg voor werk, meestal een dag of 3, 4. We skypen om de dag en verder lekker whatsappen hoe het gaat. Eerste keer wat moeilijk maar ik merk dat het steeds makkelijker gaat.