slaapritme met 2 kinderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yukl, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn oudste slaapt nu 's middags nog zo'n 2 uurtjes, vaak van half 1 tot half 3. Toen mijn oudste 2 keer op een dag sliep, was dat (geloof ik, lang geleden ;)) van 9.30 tot 11.30 en 15.00 tot 16.00 uur.

Hmm precies om de slaaptijd van nu heen dus. Het zou dus wel erg lastig uitkomen als de jongste precies zijn patroon zou volgen. Wanneer moet ik dan in vredesnaaam de deur uit? :( Of wanneer moeten we onze ouders opzoeken?

Ik ben benieuwd hoe anderen dat met 2 kinderen doen of hebben gedaan :)

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Pff, hahaha! De slaaptijden.. Tsjah.

In het begin vond ik het niet zo erg lastig. Soraya sliep 's middags nog erg goed, ook de tijden die jij aangeeft. We planden alles gewoon om haar slaapje heen en de baby sliep wel in de wagen.

Maar nu.

Soraya slaapt van 1 tot 3 ongeveer. Iliyas slaapt van 10 tot half 12 en van 14.00 uur tot 16.00 uur. Dus ik kan eigenlijk vrij weinig de deur uit. Ja na 4 uur pas of ik moet het van 12 tot 1 doen, maar das ook lastig plannen. Gelukkig is Iliyas geen moeilijke baby (meer) en kan ik hem ook wel gewoon meenemen tijdens zijn slaapjestijd. Hij slaapt dan niet echt, ja een beetje dommelen af en toe, maar hij vind het allemaal veel te interessant. Hij is dan als we thuis komen wel wat sjaggie, maar ach, als dat alles is? :)

Succes!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja nu gaat het inderdaad nog wel :) Sterker nog, ze slapen nu 's middags nog tegelijkertijd omdat de jongste 3 keer op een dag slaapt. En ik kan hem inderdaad nog in de wagen meenemen als hij eigenlijk moet slapen :) Ik kan me herinneren dat dat bij mijn oudste na een paar maanden gedaan was, toen moest ik echt de activiteiten om zijn slaaptijden heen plannen. Hij sliep gewoon niet meer in de wagen. Dus ik verwacht dat min of meer ook met de jongste.

Mijn bovenbuurvrouw heeft haar 2 kleine kinderen wel tegelijkertijd op bed liggen (6 maanden en ruim 2 jaar oud). Ze is alleen geemigreerd deze week en ik heb haar niet meer weten te vragen hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen :D

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij zaten ook aan huis gekluisterd voor een korte poos (verschil 21 maanden). In totaal duurde dit denk ik een half jaar. Toen ging dochterlief naar 1 groot slaapje en gingen ze dus samen en uiteindelijk ging zoonlief niet meer in bed. Nu ga ik vaak even snel met hem boodschappen doen, terwijl mijn dochter slaapt. Die doet dat altijd dik 3 uur, dus we hebben genoeg tijd.

Het dubbele schema was zo:

10-12: dochter in bed

12-13 boterhammen met z'n allen

13-16: zoon in bed

15-17: dochter in bed

Maar je leert daar wel mee omgaan, of ik schoof af en toe het slaapje van de oudste naar 14.00 uur, zodat we tussen 12.30 en 14.00 boodschappen deden met z'n allen. Of we gingen 's morgens weg en deden het slaapje van 10.00 uur wat later en korter.

Succes straks!

5. adi

adi Niet meer actief

Hier slapen ze vanaf 9 maanden volledig op verzoek, en vaak kunnen we inderdaad geen kant op omdat de hele dag wel iemand in bed ligt.
    Als er maar eentje aan slapen toe is zet ik ze tegenwoordig wel gewoon in de wagen of de auto, en slaapt die onderweg, al is het maar 20min

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb persoonlijk geen ervaring, maar hoor het wel van de ouders bij ons. Wanneer de kleinste nog in de wagenbak ligt, kun je op pad als die in de wagen slaapt. Daarna komt idd een periode waarin je bijna alleen maar thuis bent, omdat er wel steeds 1 op bed ligt.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh jakkes, wat een vooruitzicht zeg :( Ik MOET echt op de dagen dat ik alleen thuis ben met de kinderen even de deur uit, anders word ik knettergek. Het vooruitzicht dat het straks een paar maanden niet kan... Bah!

@ adi: jeetje, respect hoor dat je het volledig op verzoek doet met als gevolg dat er altijd wel iemand ligt te slapen! Als ik in jouw schoenen had gestaan, had ik ze echt in hetzelfde schema geduwd (natuurlijk met zachte hand, maar toch).

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hé meid, geen drama´s hoor! Enne, zoals ik al schreef, gewoon wat schuiven met die slaapjes, als je er even tussenuit moet.

Komt echt goed.

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb ze hier ongeveer in hetzelfde ritme. Evi slaapt van 10-11, van 13-15 en van 17-18. Iris gaat dan ook naar bed rond 13u.
    Ik zorg er altijd voor dat ze hun middagslaap (dus voor Evi de lange slaap) samen doen. Dus dit betekent dat ik of Evi wat eerde sochtends op bed leg of eerder wakker maak, of Iris wat langer op laat blijven smiddags als Evi pas om 14u gaat slapen.
    Ik heb dit van t begin af eigenlijk zo gedaan,anders kan je nooit weg en persoonlijk kan ik daar niet echt goed tegen.

10. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb nog geen 2 kinderen...

maar merk wel wel dat zoonlief idd niet mee rin kinderwagen ECHT slaapt, meer dommelen...en dat moet ik niet elke dag doen...anders wortd ie sjaggie...

maar in de draagzak wilt ie wel slapen..wie weet werkt dat bij jou ook...dan kan je met de oudste als die wakker is, en baby in draagzak...

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb van te voren bedacht hoe ik de slaapritmes gelijk wilden hebben en heb dus gelijke methodes toegepast.

Dochter slaapt nu nog van 10:00 - 11:00

en beide slapen tussen 13:00 en 16:00

Heerlijk, even echt rust

12. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn oudste (2 jaar 9 maanden) slaapt al sinds ruim een jaar van 13 tot 15 uur.
    De jongste slaapt wanneer het haar uitkomt. De laatste tijd (lees: 1 of 2 maanden) komt het haar steeds vaker uit om ook van 13 tot 15 te slapen, dat is dus hartstikke lekker. Maar meestal zat zij, net zoals TS' kindjes, precies om de tijden van de oudste heen. Mijn probleem was nooit zo: wanneer kan ik nou eens weg (want de jongste sliep/slaapt ook heerlijk in de auto of haar wandelwagen) maar meer: wanneer kan ik nou zelf even een tukkie doen..?

Dus als je op pad wilt, kijk of de jongste misschien ook in de auto of de wagen kan de slapen. Niet iedere dag doen, ik merk in elk geval aan mijn dochter dat ze dan 's nachts ook rommelig kan gaan slapen. Maar af en toe kan het wel.
    Wat je ook zou kunnen doen is eropuit zodra je jongste wakker is 's morgens. Dan zijn ze allebei wakker. Bij mij valt de jongste echter 9 van de 10 keer weer in slaap zodra we in de auto zitten ;)

Deel Deze Pagina