Beco butterfly, gemini of andere draagzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama32, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Ik wil graag mijn kindje gaan dragen in een draagzak, lijkt me ideaal... Nu is mijn vraag waar moet ik opletten en welke zouden jullie me aanraden. Ik zat eens te kijken naar die van Beco en de babybjorn spirit of synergy. Iemand ervaring hiermee?? Ik weet dat het totaal verschillende draagzakken zijn. Ik wil hem tot ongeveer 1 jaar blijven gebruiken, als ik snel eens ergens heen moet. Ik ben me nog aan het orïenteren wat ik wil.. Dus alle tips zijn welkom! Ook iemand ervaring met de draagzakken van Chicco?? :)

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Een beco is een ergonomisch gevormde drager..Beter dus voor je kindje..In het begin kan je haar op je buik dragen en later kan je haar op je rug dragen..Er zitten een soort flappen(een insert) in waar je haar inzet dus ook nog eens heel makkelijk!

De andere waar je het over hebt hangen de beentjes erg naar beneden te bungelen een beetje een bungeetuigjeseffect...

3. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb de beco butterfly II en ik vind'm helemaal leuk! Daan moet er nog een beetje aan wennen (hij gaat nog in de baby insert) maar verder is het een prima ding.
    Wat mij aansprak was dat het een ergonomische draagzak is. Net wat mijn voorgangster zegt, het is (veel) beter voor je kindje om op zo'n manier gedragen te worden.

Verder kun je ook een draagdoek overwegen. Ik heb een tricot slen maar ik ben een ramp met knopen. Als ik wél had kunnen knopen was het vast een heeel handig ding geweest :D

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    De Beco is idd een heel erg fijn ding en kun je veel langer gebruiken als 1 jaar hoor;)
    Ik vind het feit, dat je je kindje eerst in de insert kunt zetten en dan pas de drager om doet, erg prettig!

Gebruik m nu nog steeds veel....kan er uren mee lopen

5. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Zuid Limburg
    Het er in zetten van de kleine gaat dat ook makkelijk? Ïn de Beco bedoel ik dan...

6. 0babydream0

Ja dat gaat heel makkelijk het is met clipjes dus klikken en klaar!

7. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Zuid Limburg
    Kan je de kleine als je m op de buik draagt ook van je af laten kijken met de beco butterfly? Bij de gemini gaat dat wel, neem aan dat t dan ook bij de butterfly kan.. Kan t niet vinden op de site

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik breek even in, want heb ook interesse in de beco.... Kan je kindje daar vanaf het begin in? Heb weleens gehoord dat de een minimaal aantal weken oud moeten zijn voor zo'n drager?

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Nee, bij de butterfly kan dit niet. Het wordt ook afgeraden door henzelf om dit bij de gemini te doen omdat het niet zo'n ergonomische houding is en omdat je kindje zichzelf dan niet kan afwenden als het teveel prikkels krijgt.
    Het is nu te laat maar ik zal morgen de link zoeken waar ik dit gelezen heb. :)

10. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Zuid Limburg
    Vinden jullie kindjes het fijn om zo gedragen te worden? en willen ze dan niet de hele tijd vanalles zien? daarom leek het me net fijn als je kindje ook van je af kan kijken.. Maar lees idd ook op i-net dat t idd niet zo goed is...

11. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Zuid Limburg
    Misschien iemand een beco butterfly in de aanbieding?

12. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik breek ook even in, wil straks voor de nieuwe baby ook graag een beco. maar ben er nog niet uit of ik de butterfly of de gemini wil.
    Kent iemand ze allebei, en wat zijn dan de voor- en nadelen van elk?

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zit er aan te denken om die van mij te verkopen...ben er nog niet uit. Heb nl ook nog een Boba;)

Alleen kun je volgens mij, de Beco pas gebruiken vanaf een mnd of 3....in ieder geval niet vanaf t begin.
    Daar is de Bondolino wel geschikt voor.

En naar je toe, mijn zoontje draag ik nu eigenlijk altijd op mn rug, maar ook op mn buik met gezicht naar me toe vind ie fijn.
    Enne...weet je hoe fijn t is als ze dan ineens hun hoofdje lekker tegen je aanleggen en zo in slaapvallen;)

14. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Zuid Limburg
    Mij lijkt het zo handig dat je je kindje al vast kunt zetten in de tussenstrook zeg maar.... Dat ze er niet zo uit kunnen vallen... Ook lijkt het me zo makkelijker om ze op de rug te dragen. Je mag volgens de site de beco butterfly gebruiken vanaf 3,5 kilo... Mila weegt nu een 4,5 kilo denk ik en is ook al bijna drie maandjes..

Verschil met de gemini is dat je de gemini ook op je heup kunt dragen en het kindje van je af kunt laten kijken. Ook zit hier geen tussenstof in waar je je kindje in kunt leggen zodat je hem ook makkelijk van drager kunt wisselen zonder je kindje eruit te hoeven halen. Van je af dragen wordt eigenlijk overal op i-net afgeraden omdat t niet zo goed is voor t ruggetje...

15. 0babydream0

Van je af dragen is indd niet goed..Wel kan je ze als ze groter zijn lekker hoog op je rug dragen kijken ze over je schouder en kunnen zo ook veel zien!Heerlijk

16. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier kan je wat meer lezen over de verschillen tussen de butterfly en gemini:

Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!

Beco Baby Carrier | Customer Care : FAQ

De link die ik gisteren bedoelde, vind ik niet meer terug...
    Maar eigenlijk is het vrij logisch (vind ik) dat het niet comfortabel is voor je kindje om met het gezicht naar voor gedragen te worden. Zeker als je moeder je zo draagt wordt je wel erg in een holle rugpositie gedwongen hè. (de borsten die in je rug duwen).

17. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Zuid Limburg
    manlief had eerst zoiets van wat moet je ermee in de winter...Maar mis een draagzak toch nu echt wel! Heb net de butterfly besteld en manlief ingelicht... Hij deed helemaal niet moeilijk over de prijs, jeej hahaha! Hoop dat hij zo fijn is als dat ik me voorstel... En natuurlijk dat ik m snel in huis heb zodat ik kan beginnen met dragen..

Deel Deze Pagina