Hoe aankleden met die kou?

Discussie in 'Verzorging' gestart door LindaenSven, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Hallo dames,

Weet niet zeker of dit hier thuishoort of ergens anders, maar ik plaats het maar hier.
    Onze kleine meid is een winterbaby (eind november 2009 geboren). De eerste winter heeft ze dus lekker warm ingepakt in de wandelwagenbak gelegen, en toen het tijd werd om zittend in de wandelwagen te gaan, was het al aardig weer aan het worden.
    Nu komt echter de eerste kou eraan en twijfel ik een beetje.. Ze draagt altijd gewoon een lange broek of maillot (als ze een jurkje aanheeft) en dan natuurlijk sokken en sloffen/schoenen of alleen sloffen/schoenen over haar maillot. Ze heeft lekkere warme sloffen en ook nog baby-Uggs (lekker warm dus). Maar toch.. Zou ze het nou niet te koud vinden?
    Ik zie wel eens kleintjes helemaal ingepakt in zo'n voetenzak zitten. Maar dat zag ik moeders ook toen het lekker weer was doen, en dat hebben wij dus nooit gedaan (was ook niet nodig vonden wij).

Maar wat denken jullie? Is het met het winterse weer nodig om zo'n voetenzak of iets anders om haar heen te doen? Vraag me af of ze dat wat vindt, ze is nogal gehecht aan haar bewegingsvrijheid ;)
    Of zou ik misschien kunnen volstaan met bijv. een maillot onder haar broek en sokken als extra laagje?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik zou de voetenzak nog niet in de wagen doen hoor. Dat doe ik hier ook nog niet - maar mijn dochter is van eind juli 2009, dat scheelt misschien. Ik heb haar van de week toen we een tijd buiten waren wel een maillotje onder haar broekje aangedaan ipv sokjes.

3. tulip

tulip Niet meer actief

met echt winters weer wel ja, maar noem je dit al winters weer?? Als het tegen het vriespunt aankomt noem ik het winters weer, nu buiten een winterjas nog geen extra laagjes hoor. Dat deed ik vorig jaar trouwens ook niet, mijn dochter is van eind oktober 2008, dus dat is wel vergelijkbaar.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier nu wel de winterjas, maar nog geen voetenzak. Ik vind alleen een majootje wel een beetje erg koud trouwens. Ik zou dan buiten toch een broekje aan doen.

5. LindaenSven

Okay thanks meiden!
    Nee ik noem dit nog niet echt winters weer maar soms is het toch al best heel koud (maar ik ben dan ook een ontzettende koukleum, en daarin lijkt ze gelukkig niet op mij!)

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb de voetenzak er al wel in... kereltje is 5,5, maand en heeft dan spijkerbroek aan en 'pantoffeltjes' maar vind het alleen in een (babyspijkerbroeken zijn redelijk dun) spijkerbroek dan voor hem toch wel koud... ? hij heeft over zijn romper lange mouw/shirtje lange mouw nog een gevoerd vest aan en zo dus de wandelwagen in

7. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is ook van eind november 2009.

Ik trek haar een romper met korte mouwen aan, een longsleeve eroverheen of een (niet te dik) truitje. Of een jurkje met maillot en schoenen.

Buiten krijgt ze haar winterjas aan, meestal capuchon op haar hoofd (ze heeft weinig haar). In de avond, of bij een koude wind doen we een dekentje over haar beentjes. Ik heb wel een voetenzak, maar wil deze inderdaad pas gebruiken als het echt kouder wordt (tegen vriespunt ofzo).

In de nacht romper, pyjama en winterslaapzak.

8. LindaenSven

Hey Coconut wat leuk dat onze dochters ongeveer even oud zijn :)

Onze kleine dame slaapt niet in een slaapzak, dat heeft ze heel lang wel gedaan maar toen een tijdje niet (ze had in 3 nachten alle 3 de slaapzakken die ik had finaal ondergepoept...) omdat ik de slaapzakken moest wassen. Sindsdien 'vertikt' ze het, ze heeft echt haar bewegingsvrijheid nodig. Maar ze slaapt lekker onder een warm dekentje met een lakentje.

Hoe doe je dat met een dekentje in de kinderwagen als ik vragen mag? Want gaat dat dan niet afzakken en los zitten enzo?

Ik doe inderdaad ook een romper met korte mouwen (heb nooit met lange mouwen gedaan eigenlijk, ja toen ze net een paar weken was maar verder nooit), een truitje met lange mouwen (soms een dikker truitje maar naar buiten doe ik dan meestal weer een wat dunnere aan, anders gaat d'r jasje zo moeilijk dicht en zit ze helemaal vastgepropt in d'r kleren..).

Pff ik vind het toch wel moeilijk hoor om in te schatten (en dat na ruim 10 maanden..).

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben altijd bang dat hij het koud krijgt :( komt ook omdat ik zelf een giga koudkleum ben volgens mij! ik vind de lange mouwen rompers van stretchstof van de Hema heerlijk, maar ik doe er dus ook wel eens gewoon en T-shirtje overheen :)

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoon draagt nu een broek, romper met korte mouwen en truitje eroverheen en sokken met sloffen. En dan z'n lekkere dikke winterjas.

's Nachts slaapt ie in romper met korte mouw (soms lange mouw als het echt fris is) en slaapzak zonder mouwen.

11. LindaenSven

Pfoe nou hier ook een lekkere dikke winterjas maar madam vindt het vreselijk. Zit natuurlijk heel anders dan d'r spijkerjasje dat ze van de zomer aanhad...

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Mijn zoontje is ook van eind november 2009 en die heeft gewoon normale kleertjes aan met lange mouwen, alleen dan een dikke winterjas erover en heel soms een mutsje omdat dat super stoer staat ;)

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou wel een voetenzak gebruiken, je kindje zit immers stil...

Deel Deze Pagina