IJskoude handjes 's ochtends

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sweetvienna, Sep 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat heeft Lena ook altijd, zelfs in de zomer. IJskoude klompies zijn het. Maar d'r nekje is wel warm, tenminste, niet koud. Schijnt idd normaal te wezen.

Heb wel omdat we een fris huis hebben een warme slaapzak gekocht met mouwtjes bij de Hema, die mouwtjes kan je eraf ritsen. Heb ook het idee dat de dekentjes zo dun zijn!

Lig zelf dan wel zonder pyama in bed maar wel onder een donzen dekbed en met warme man en Lena maar in d'r eentje onder zo'n dekentje dat vond ik ook te weinig....

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    die van mijn had dat ook altijd smorgens en nu ze wat ouder is is het een stuk minder. het waren dan net ijsklontjes en dat was erg fijn bij borstvoeding en ze je lekker stecig vastpakte (niet dus he :)) . heb nooit het idee gehad dat ze er last van had dus heb er niet veel bijzonders aan gedaan

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik lig onder een dekbed en dan moet ik mijn kind in een zomerslaapzak leggen? Dat is een laagje minder dan ikzelf!

Ik heb het raam nooit los open, omdat ik zo'n schijterd ben die dat niet durft. Je weet maar nooit...
    Het is 's nachts maar 5 graden buiten, dat scheelt niet heel veel met winternachten, aangezien het niet maand na maand vriest in de winter. Ik kan haar nog een pyama aantrekken en kiezen voor een slaapzak met mouwen. En als mijn dochter echt zo'n koukleum wordt zoals jij voorspeld koop ik wel een combisleeper, die hartstikke lekker warm is.
    Daarnaast hebben we ook nog verwarming, waarmee we de kamer kunnen voorverwarmen. Laten slapen met verwarming aan zou ik niet doen.

Ik geloof echt niet dat je een koukleum kan kweken. Je hebt het snel koud of niet ik vind een zomerslaapzak met alleen pyamatruitje veel en veel te koud voor mijn dochten. Misschien is ze al wel een koukleum, misschien is ze zo geboren. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik wil wel dat ze het lekker warm heeft 's nachts!

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Guppie, ik weet niet hoe jij onder je dekbed ligt, maar ik lig onder mijn dekbed met enkel mijn slip aan, verder niets. Dus nagenoeg bloot, de kleine heeft een rompertje aan, een pyjamatruitje en dan in de slaapzak zonder mouwen. Dus die van mij heeft sowieso al meer aan dan ikzelf.

Wij hebben het raam ook niet open hoor, de klink zit gewoon in het midden zeg maar waardoor het raam op een heel klein kiertje staat en op de dag gaat het raam lekker open om door te luchten zodat het savonds gewoon weer lekker fris is in haar kamertje. Voor de wat koudere nachten die er ongetwijfeld aankomen krijgt ze straks een lekkere dikke winterzak met mouwtjes aan. Daarbij staat de centrale verwarming hier altijd op 19 graden als het wat kouder wordt, dus kouder dan dat wordt het nooit op de kamers.

IK denk dat je wel degelijk een koukleum kan kweken, daarvoor hoef ik alleen maar naar mezelf en mijn broers en zus en vader en moeder te kijken ;) maar goed, we willen allemaal dat de kinderen het lekker hebben snachts, ik wil ook niet dat ze het koud heeft hoor, maar je hebt gewoon lekker behagelijk en je hebt te warm en met te veel dingen aan en op het lichaam denk ik dat een kleine het dan gewoon te warm heeft wat gewoon niet goed is.
    Hier is in ieder geval die slaapzak met pyjamtruitje voldoende en heeft de kleine het zeer zeker niet koud die van jou blijkbaar wel dus tja dan is het ook logisch dat je die anders aankleed toch ;)

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb zelf ook een shirt met lange mouwen aan in bed, en mijn dochter dus ook. Maar een romper met lange mouwen is niet zo ontzettend warm.

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    ah ok dan. Dat zal gewoon het verschil zijn, jij kleed je dochter aan zoals jij je voelt, jij hebt buiten dat jij onder een dekbed ligt ook nog een lang shirt aan met lange mouwen terwijl ik verder niks aan heb, ik zou me kapot zweten denk ik, dat doe ik nu evengoed af en toe al zodat ik bovenop de deken gaan liggen. Veel dingen pas je gewoon op jezelf af dus het slapen ook denk ik. Hier lopen de kinderen in de winter vaak ook enkel in onderbroek en hemdje terwijl ik vaak genoeg zeg dat ze hun pyjama aan moeten trekken, maar dan zweten zij zich kapot zodat ze uiteindelijk na veel gemopper een t shirt aantrekken om van dat gezeur van mij af te zijn ;) het is maar net wat je en wat zij gewend zijn.

Share This Page