Ijskoude handjes 's ochtends

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LW85, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ondanks dat ons huis volledig gerenoveerd en geïsoleerd is is het toch boven erg fris.

Boven in de babykamer is het ongeveer 18,5 graden overdag als de thermostaat op 21 graden staat.
    'S nachts niet gemeten maar gok een graad of 16.
    Sem slaapt met een slaapzak zonder mouwen, romper lange mouw, truitje lange mouw en lange broek + sokken en dan ook nog onder een dekentje.
    Alleen elke ochtend zijn zijn handen ijsklompjes.
    Niet een beetje koud, maar echt ijskoud.

Wat kunnen we hier aan doen? Verwarming aan op de slaapkamer wil ik niet, misschien wantjes aan doen ofzo?
    Zijn nekje voelt prima en hij zweet ook niet en is verder ook niet koud, alleen die handen... Vraag me af hoe het dalijk is als het vriest en ik vind het nu al zielig.

2. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Ik lees mee, wij hebben hier hetzelfde probleem.
    Heb er al wel aangedacht sokjes om de handjes maar is dit niet vervelend voor ze?

3. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Dat is hier ook. Hij wordt er niet wakker van dus zal er zelf geen last van hebben.

4. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Overdag de verwarming aan geen optie?

5. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Hier sinds deze ochtend ook ijskoude handjes... ik lees dus ook even mee.
    E. ligt in een slaapzak en heeft een body met lange mouwen en een pakje aan. Daarboven een laken.
    Hij slaapt bij ons op de slaapkamer en daar is het meestal zo'n 20 graden, deze nacht was het wel gezakt tot 18.5 graad.

Moet wel zeggen dat zoonlief anders ook wel niet echt warme handjes heeft maar het is zo zielig hé. Ik heb al gedacht om hem misschien zijn krabwantjes aan te doen.
    Sowieso gaat er vanavond toch een dekentje over zijn lakentje.

6. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Slaapzak met lange mouwen?

7. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem!

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochtertje heeft er ook altijd last van gehad, ze slaapt nu in slaapzak met lange mouwen, pyama en dekentje over benen. Geen koude handen meer :)

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    aan de puckababy4 seizoenen slaapzak zitten wantjes.misschien een optie? weet niet hoe oud je kindje is...
    maar als je nagaat dat alles bedekt is met 2 lagen en de handjes niet is het niet zo gek dat die koud aan voelen...
    zolang haar nekje warm aanvoelt is er eigenlijk niets aan de hand...

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Heel herkenbaar! Ons meisje slaapt in een slaapzak en onder een lakentje en dekentje. Bij het instoppen doen wij altijd haar beide handjes onder het lakentje en dekentje, maar twee tellen later komen ze alweer tevoorschijn. Hihi, ze ligt echt met haar armpjes omhoog naast haar hoofdje. Nu heeft ze een winterslaapzak aan waarbij de mouwtjes wat langer zijn en ik hoop dat d'r handjes nu wel warm blijven. Tijdens het voeden 's nachts warm ik altijd even haar handjes op. Ik vind het zo sneu hoewel het lijkt alsof zij er geen last van heeft.

11. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    koude handjes is niet erg. als het nekje en voetjes warm zijn heeft je baby t goed.

12. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Slaapzak met lange mouwen? Die zijn toch altijd te lang. Mijn kraamhulp zei altijd, koude handjes zijn niet erg, als de voetjes maar warm zijn

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn kindje heeft heel vaak koude handjes , maar is absoluut niet koud (nekje voelt warm , temp is goed)
    Inderdaad de kraamzorg zei dat het niet uit maakte , als de voetjes en nekje maar warm aan voelen.

Hier ligt kleintje in slaapzak zonder mouwen (winterslaapzak) met lange mouw romper en broekje en sokjes. Sinds gister ook het pyjama shirtje over de romper. Vind het behoorlijk fris worden namelijk.

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    slaapzak met te lange mouwen (maatje te groot dus)
    perfect!

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hij heeft er nu. Nog geen last van en de rest van zijn lijf voelt goed. Maar zit echt al zorgen te maken voor over een maand ofzo.
    overdag hebben we dus al de verwarming aan, maar toch koelt het savonds mega snel af!
    Voorlopig laten we het maar zo en als het echt kouder wordt dan maar de mouwen aan zijn slaapzak ritsen en evt sokjes over zijn handen

16. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Koude handjes is normaal hoor.
    Hoort er gewoon bij en is niet erg. Als hij gewoon slaapt heeft ie er geen last van.
    M'n dochter heeft het ook en vorige winter ook, terwijl ze gewoon lekker warm lag. Vond het zielig er iets overheen te doen omdat ze vaak op dr handjes sabbelde (ook een hongersignaal). En nu doe ik het haar ook niet aan want kan ze d'r speen niet in doen haha. En denk dat ze ze ook zo af heeft haha. (sokjes oid)

Ik zou het gewoon zo laten. Als hij voor de rest gewoon lekker warm is, is er niets aan de hand.

17. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Altijd koude handjes hier. Is niet erg.
    Maar ik doe met 16 gr wel een slaapzak met mouwen aan.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Hier ook een uk met koude handjes maar soms ook frisse voetjes. We leggen een warme kruik in bed voor hij gaat slapen, die halen er uit bed maar kan beter slapen. De verwarming staat ook aan maar lage temp.nu slaapt hij beter.

19. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook zo! Maar het maakt toch niet veel uit, als ze in het nekje warm voelen is het prima toch?
    Zelf is mijn neus ook net een ijsklomp s'ochtends :)

Deel Deze Pagina