Eten op de grond gooien

Discussion in 'Baby en dreumes' started by erannick, Dec 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Nick die gooit al maanden zijn brood op de grond waardoor hij soms maar een halve boterham eet op een dag en dat is inc ontbijt, volgens het cb kan het geen kwaad want hij verhongert niet.

Maar hoe kan ik hier het beste mee omgaan, ik doe al als hij begint te gooien probeer ik het al nog een paar keer en verdwijnt dat ook dan haal ik zonder wat te zeggen zijn bord weg en hij krijgt wat te drinken en verder geen tussendoortjews meer, maar hij blijft het doen, heeft er iemand nog meer tips, want ik vindt wel dat hij gewoon zijn boterham moet opeten.

2. Mey

Mey Actief lid

Jun 9, 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Aerin deed dat ook maar die gooide met alles wat hij in zijn handen kreeg. Ons CB vertelde dat het een manier is om de zwaartekracht te ontdekken. Kindjes zitten hoger van de vloer en komen er achter dat wanneer ze iets in hun handje hebben en hun handje open doen, het dan niet in de lucht blijft hangen zoals ze verwachten maar dat het naar beneden valt. Een leuk kunstje waar ze zich eindeloos mee kunnen vermaken. Maar helaas levert het een aardige bende op wanneer ze het met eten doen.
    Wij hebben Aerin geleerd dat hij eten wat hij niet hoeft terug geeft aan mama of papa of dat hij het op tafel legt. Hij weer dat wanneer hij klaar is met eten dat hij dan even met zijn lepel mag spelen en die mag hij naar hartelust op de grond gooien. Steeds oprapen is ook goed voor mama's buikspieren ;)

Ik zou je kindje het onderscheid leren tussen dingen waar hij wel mee mag gooien en met wat niet (eten bijvoorbeeld).

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    youame doet dat ook of ze verstopt het

en als ze niet meer wil gooit ze het ook op de grond dan hasal ik haar uit de kinderstoel en dan gaat ze der brood weer zoeken en eet ze het op :(

Share This Page