Vliegen met een baby van 10 maanden naar Thailand in je eentje

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Eliza1104, Nov 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eliza1104

Eliza1104 Nieuw lid

Nov 7, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve ouders,

Ik vlieg begin december met onze dochter naar Thailand. We hebben een nachtvlucht die rechtstreeks gaat.
    Nu zit ik met een aantal vragen en ik geloof dat ik niet de eerste en laatste zal zijn.
    Ik verwacht en weet bijna wel zeker dat onze dochter te groot is voor de aangeboden Bassinet. Hoe hebben andere ouders dit opgelost? De hele tijd op schoot houden? Zelf een slaapwiegje meenemen? Een bedje maken van opblaasbare verschoonmatjes?
    Normaal gesproken kan je afwisselen met je partner maar dit keer reis ik alleen.

Ik verwacht dat ze rond de 74 cm is.

Alle tips zijn Welkom

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik reserveer altijd stoelen op de voorste rij, betaal je jets meer voor maar dan heb je wel veel beenruimte. Dan neem ik een sjaal en een dekentje mee en daar maak ik een bedje van op de grond, slapen ze altijd prima haha.

3. Eliza1104

Eliza1104 Nieuw lid

Nov 7, 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 Eliza1104, Nov 7, 2016
    Last edited: Nov 7, 2016
    Gelukkig heb ik nu ook stoelen op de eerste rij.

4. Moi1985

Moi1985 Actief lid

Jul 2, 2014
    414
    27
    28
    Mijn zoontje was bijna een jaar toen we naar Thailand vlogen en ook ongeveer 75cm geloof ik. Hij paste toch nog net in het bassinet, lag wel redelijk klem maar mijn ervaring is dat ze de beentjes vaak nog wel wat optrekken waardoor ze meer ruimte hebben. Dus zal zeker een bassinet aanvragen, al is het maar om al je rommel in kwijt te kunnen. En anders inderdaad zo'n opblaasbaar verschoonmatje mee voor op de grond, maar geloof niet dat ze dat overal accepteren. Bij ons moest hij bijvoorbeeld echt vastliggen en bij de minste turbulentie gelijk uit bassinet en bij je in de gordel op schoot. Ligt aan de maatschappij denk ik.

Anders dus toch proberen op schoot, grote doek meenemen zodat je beetje toe kunt dekken ook tegen het licht enzo.
    Succes!

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik vloog met mijn zoontje (7 maanden), we zaten ook op de eerste rij en ik heb inderdaad een bedje voor hem op de grond gemaakt. Hij heeft heerlijk geslapen!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ideaal inderdaad, ik ken er heel wat in mijn omgeving die dit gebruiken op hun lange vluchten. Of iets soortgelijks in elk geval. Je hebt een eigen stoel voor haar neem ik aan, anders is het afzien voor je ben ik bang. 😅

Maar hoe dan ook, komt goed TS, het scheelt enorm dat je een nachtvlucht hebt. De jetlag is waarschijnlijk vervelender maar daar komt ze ook wel weer overheen.

Pak wat kleine kadootjes in, snacks en vooral flesje (of borst) bij landen want dat kan pijnlijk zijn voor de oortjes. Neem ook een paar (zet)pillen paracetamol mee voor het geval dat.

Tenslotte twee schone setjes kleding, ook voor jezelf mocht ze je onder kotsen.

Goede reis! 😎

8. roosjedoosje

Jul 27, 2014
    67
    0
    0
    Amsterdam
    Wij zijn toen onze dochter 10 maanden was naar Curacao gevlogen. We zaten ook op de eerste rij achter een keukentje of toiletten en hadden iets meer beenruimte. onze dochter was te zwaar voor het bassinet (mag volgens mij tot 8 of 9 kilo, lengte of leeftijd maakt minder uit), maar het cabinepersoneel liet ons toe dat ze voor ons op de grond sliep.
    Heen was on and off slapen en wakker. ik had een draagdoek mee, dat was superfijn, en verder veel speeltjes. Terug heeft ze de hele weg geslapen, ook een nachtvlucht, ideaal.Wij kregen extra dekentje en kussentjes (KLM) om een zacht bedje voor haar te maken.
    Succes ermee!

Share This Page