Mislukte cupcakes

Discussion in 'De lounge' started by natjes, Mar 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Waarom is het steeds zo als ik cupcakes maak...

het net lijkt of ik met mijn vinger in het midden heb zitten poeren? ;)

:D

Snap er echt niets van, volg het hele recept op, doe precies wat er staat en dan nog! :x

In het midden zit er dus een kuiltje, en nee niet bij ééntje, nee bij allemaal! :)

Wat doe ik verkeerd?

2. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Sep 9, 2009
    615
    0
    0
    in 't noorden des lands
    Doe je misschien tussentijds de oven open om even te kijken? Dan stort namelijk je cake in. Tja en anders..... poeh, zet anders jouw recept hier even neer. Wie weet zit daar iets geks bij. Of bak je vanuit een pakje?

3. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    ja zet je recpet eens hier, kunnen we checken Natjes :)

heb het niet nog nooit gehad... meer juist met grote bobbel in het midden, ha ha

4. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Sep 9, 2009
    615
    0
    0
    in 't noorden des lands
    Hihi, ja dat heb ik ook altijd. Dan stukjes van de bovenkant afhalen voor ik ze ga versieren/bekleden. :D

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb ook geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt?;) Wat doe je precies?

6. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    :) idem
    lukt ook beter als ik ze op 100gr zet en dan iets langer

7. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

Jan 4, 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    recept graag :D

de mijne lukken goed, zowel uit een pakje als uit normale ingredienten..

8. natjes

natjes Niet meer actief

ik kijk niet in de oven tijdens bakken dus dat kan het niet zijn. Recept is 125g bloem, 125 g suiker, 2 eieren, zakje bakpoeder, 2 eetl melk en 125 g boter en halve theel vanille aroma. Dit is voor 12 stuks, 180 graden en 15 tot 25 minuten.

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik heb eigenlijk geen idee want ik pak gewoon zon pak van home made mix voor roomboter cake.. verdeel dat over ik geloof 12 cupcakes, ik heb de vormpjes van de hema (zit misschien wel wat verschil in qua grootte met andere vormpjes) en dan tot de helft ongeveer vullen ik dacht 15min bakken op het aantal graden dat op het pak staat en ze zijn steeds goed gelukt..
    ook echt met zon top in het midden...
    en blijven lang lekker als je ze in een koekblik bewaard of een afsluitbare box...
    heb ze de vorige keer versierd met prinsessen glazuur en daarover van die discodip wat gooien.. heerlijk..

heb wel toen ik ze voor het eerst maakte 1 getest om te zien hoe groot hij werd misschien kun je het ook even proberne met 1 voor je er weer een lading van maakt die inzakken..

10. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    ik doe er meestal nog baking soda bij
    (ik gebruik geen echte eieren maar vervangers)

maar raar dat ze in zakken zeg.
    Heb je ei en boter uit de koelkast of al eerst op kamertemperatuur laten komen?

11. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    De truc is om niet te lang alle ingrediënten te mixen (gezien bij nigella lawson) dan worden ze te compact. Dus even snel alles door elkaar en dan meteen in het vormpje.

12. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Gewoon van een nood en deugd maken en bij het dipje het dipje iets verder uitdiepen door er een kegeltje in te snijden en die dan vullen met jam :D:D

13. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Maar dat is toch juist goed? meer ruimte voor glazuur :D

14. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

Jan 4, 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    ipv bloem gebruik ik zelfr. bakmeel en dus geen zakje bakpoeder.

Ik mix eerst de op kamertemp roomboter 125 gr, vervolgens schep bij schep 125gr suiker, om en om 2 eieren.. dan schep bij schep zelfr. bakmeel en dan op het laatst vanille essence en 2 eetl op kamertemp melk.

hieruit maak ik 24 kleine cupcakes of 12 muffins.. 170-180 graden, ongeveer 20 minuten..

15. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Soms helpt het ook om de oven te laten beginnen op bijvoorbeeld 150 en dan steeds een beetje omhoog te zetten.

16. natjes

natjes Niet meer actief

Hmm...ik ga binnenkort toch maar nieuwe pogingen wagen met andere recepten.

Ik had het nu al geprobeerd op alle spullen op kamertemperatuur en gewoon zo uit de koelkast.

Hebben mensen nog lekkere recepten voor cupcakes?

17. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    Baksels
    heb ik der hier een paar staan

18. natjes

natjes Niet meer actief

Zodra ik ze gebakken heb volgende week ergens laat ik je horen hoe ze waren! Ziet er ieder geval lekkerrrrrr uit!

Share This Page