Hulp gevraagd: jurkje dochter verlengen, maar hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss Appletree, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Helaas ben ik niet zo'n ster achter de naaimachine, maar ik heb mij toch gewaagd aan het maken van een eenvoudig jurkje voor mijn dochter. T-shirtje afknippen en stukje stof eronder. Leuk biesbandje aan de onderkant. Het jurkje is helemaal af, alleen te kort, ondanks dat ik haar andere jurkje voor de lengte heb gebruikt. Hoe kan ik nu eenvoudig het jurkje verlengen zonder alles weer los te halen? Ook zonde om na mijn noeste arbeid het jurkje in de zak te moeten stoppen. ;)

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik ben bang dat er niet veel anders opzit dan nogmaals/ opnieuw verlengen. Ben ook geen ster met de naaimachine, maar kan niks anders bedenken. Evt bies eraf en daar nogmaals verlengen, maar vraag me af of dat mooi is of dat het er dan een beetje vreemd uit komt te zien...

Misschien hebben anderen nog tips?

Succes!

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Heb je een foto van het jurkje? Dan kunnen we makkelijker met je meedenken over een oplossing. Misschien tussen t-shirt en stukje stof (of tussen stukje stof en biesje) nog een ander strookje stof doen, zodat het een strokenjurkje wordt? Of anders het jurkje dragen als tuniekje, met een legging eronder?

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier een linkje naar een jurkje dat als voorbeeld diende.

maarnietvangrijs: De vos en de eekhoorn (met tutorial!)

Een strokenjurkje zat ik ook aan te denken, maar zal ik het stofje dan aan het biesbandje vastzetten of hoger?

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik zou het hoger doen, zodat het biesje aan de onderzijde blijft. Dat is toch wel het mooiste. Helaas moet je dan wel even lostornen wat je zojuist hebt vastgenaaid, maar dan heb je wel het mooiste resultaat. Of een nieuw stofje onderaan het biesje vastmaken en dan nog een tweede biesje daar onder. Dan wordt het oorspronkelijke biesje een sierrand. :p

6. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Het makkelijkste zou zijn om nog een stuk stof aan de onderkant van de jurk vast te stikken.

Kan natuurlijk dezelfde stof zijn als het rokgedeelte, maar een ander patroontje of kleurtje kan ook een leuk resultaat geven.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou. Op de naad in het midden nog een rok naaien maar dan langer dan die er al aan zit dan je een dubbele rok krijgt zeg maar

8. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    misschien een idee om deze met een legging aan te doen.
    en dan nog eentje te maken die langer is?

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    precies gewoon als tuniekje aandoen met legging
    wel een super idee!!!

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bedankt voor de reacties. Als tuniekje vind ik het niet zo mooi, daar is het model niet naar. Ik denk dat ik er nog een strookje onder doe in een andere stof en daar ook weer biasbandje onder doe, zal nog even prutsen worden vrees ik. ;)

Deel Deze Pagina