geen brood met 10 maanden....

Discussie in 'Voeding' gestart door KimMo, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimMo

KimMo Niet meer actief

Mijn zoontje is nu iets ouder dan 10 maanden en de laatste dagen heeft hij niet meer zoveel trek in zijn brood rond 12:00. In de ochtend krijgt hij tegenwoordig pap uit een bordje, gaat wat sneller dan een boterham en hij vindt pap gewoon heel erg lekker. Maar om 12:00 wil hij maar 1 of 2 stukjes brood en dat was het. Ik vraag me af of ik hem dan niet beter ook een bordje pap kan geven als hij zijn brood niet eet??
    Volgens mij heeft mijn zoontje echt behoefte aan veel variatie. wij eten zelf ook allerlei verschillende soorten brood en mijn zoontje wil dat volgens mij ook (ik weet niet of dat met deze leeftijd al kan), maar als ik hem 4 dagen dezelfde soort brood geef,bv gewoon bruinbrood, dan hoeft hij het echt meer. Als ik varieer met brood, dus de ene keer bruin, dan licht volkoren, etc. dan eet hij het wel. Maar nu dus even niet meer, is het verstandig om hem pap te geven voor een paar dagen en dan weer brood te geven???

Hij heeft trouwens nu dit schema:
    07:00 bordje pap 200 ml met Bambix 8 maanden
    09:30 200 gram fruit en rijstewafel met bekertje thee
    12:00 1 boterham, soms 2 boterhammen, beetje fruit erna en 165 ml fles
    15:00 rijstewafel en watsap
    17:30 warm eten en toetje
    19:00 200 ml fles

Nou, ik hoop dat jullie kunnen helpen...

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Even 'out of the box': mijn dochtertje heeft ook een tijd moeilijk gedaan met brood en op het cb, waar we toevallig naar toe moesten, constateerde de arts toen dat ze een rode keel had en brood misschien wel pijnlijk was om te eten.

Geen idee vanaf wanneer ze 'met de pot mee kunnen eten' wat betreft afwisselen met broden. Grote pitten en zaden is misschien niet handig, maar ik denk dat ik het gewoon zou proberen hoor! Wij gaven ook wel eens volkoren ofzo, tot ik hoorde dat ze dat eigenlijk nog niet mocht volgens de boekjes :) Wisten wij veel (en we wisten echt veel over voeding voor babies! ;))

Ik zou niet te snel kiezen voor een extra papmaaltijd. Misschien is het een tijdelijk iets en anders zit je straks met een kind dat alleen nog maar pap wil!

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik heb exact hetzelfde probleem als jij sinds dat ik van 's ochtends brood naar een papfles ben overgegaan. Ik vermoed (en cb lijkt het daarmee eens te zijn) dat pap erg zwaar valt en dat ze gewoon nog niet echt veel trek hebben rond 12.00 uur. Mijn dochter kan wel 5 uur lang met die papfles. Ze eet vervolgens maar een halve boterham. Toen ik nog geen papfles gaf, maar brood 's ochtends (wat ze amper at, omdat ze eerst een fles wou en daarna dus geen honger meer had), toen at ze er wel twee 's middags om 12.00 uur. Verder merk ik dat als ze tandjes krijgt, ze nog minder brood gaat eten. Als ik haar tussen de papfles en middagbrood nog soepstengel geef, eet ze ook minder. En inderdaad als ze verkouden is, eet ze ook minder brood, vermoedelijk vanwege de al eerder genoemde zere keel. Maar het komt dus vrij zeker van die papfles. Je kunt het aantal scheppen graan verminderen (dat is hier geen optie, want dan stroomt het te snel de fles uit; voor jou denk ik ook niet want dan schept het niet meer lekker), of de melk waarmee je het aanmaakt proberen te verdunnen met wat meer water. Dat ga ik hier eens proberen omdat ze binnenkort een jaar wordt en dan toch niet zoveel opvolgmelk meer mag... Of het fruit tussendoor weglaten en die later om 15.00 uur geven ipv de rijstwafels.

Deel Deze Pagina