IJverig aan het haken: o nee... wol te kort! Zeeman verkoopt niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Micera, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben een van die vrouwen die altijd veel in voorraad koop, om lekker mee te hobbyen. Altijd spul genoeg, zou je denken. (de kast ligt immers vol) Maar halverwege een groot haakproject kom ik er achter dat ik ongeveer twee bollen wol tekort kom. Het nadeel van vooraf inslaan, is dat nét de kleuren die ik te kort kom, nu niet meer te koop zijn bij de Zeeman. :$

Heel erg balen, want er zitten al vele uren haakwerk in deze deken. Het doel is om met allemaal verschillende granny squares een patchwork roos te maken. Daar heb ik echt die kleuren roze wol voor nodig.

Inmiddels heb ik heel marktplaats afgezocht, iedereen in mijn omgeving gevraagd, maar nog altijd niets gevonden. Ik hoop heel erg dat er misschien dames op dit forum zijn, die nog een of twee bolletjes wol in de kast hebben liggen.

Het gaat om de kleuren licht roze (kleurnummer 30) en de roze melange (kleurnummer 31). De oorspronkelijke prijs was 0.99 en 1.49 euro per bol. Het merk is Royal, van de Zeeman. Ik heb waarschijnlijk van beide kleuren maar 1 bol extra nodig. Mocht iemand er twee hebben, dan is dat voor de zekerheid natuurlijk ook perfect :D. Dan kan ik mijn patchwork haak deken toch nog afmaken.

Mocht iemand deze bollen hebben liggen, en ze willen verkopen, dan zou ik daar erg blij mee zijn! Ik kan het eventueel ook ruilen tegen andere kleuren Zeeman-wol, want ik heb nog meeeeeeer dan genoeg gebroken wit, grijs en lichtgroen/mosgroen.
    Of als iemand anders nog tips heeft, waar ik nog restjes wol zou kunnen vinden, of misschien ander garen wat hier heel erg op lijkt? Alle adviezen zijn welkom. ;)

2. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Je zou nog een oproepje kunnen doen
    op haken en haakpatronen facebook.. :)

Ik heb veel bolletjes, maar niet van de zeeman, helaas..

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat een goede tip. Ik kende deze facebookpagina helemaal niet, maar daar zitten natuurlijk heel veel mede-hakers op. Ik ga meteen even kijken :p

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb even voor je gekeken maar heb niet de goede kleuren, sorry.. Even oproep plaatsen op haakfora en fb...

5. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Zou je een foto in daglicht kunnen maken van de kleuren? Heb een aantal bollen roze liggen, maar er zit geen wikkel meer om.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat geweldig dat meteen al zoveel dames willen kijken. Ik heb een foto bijgevoegd aan dit bericht. Hopelijk is deze hieronder dan zichtbaar.

7. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Helaas kan ik je niet helpen, ik heb deze kleurtjes niet. (Zijn de kleurtjes op de foto echt goed? Kan nog weleens verschillen van de echte kleur.) Jammer! Succes met je zoektocht!

8. 3vlinders

3vlinders Fanatiek lid

23 aug 2011
    1.783
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik zag toevallig dit bij mij thuis liggen en ik weet dat het van de zeeman komt, maar er zit helaas geen wikkel omheen. Dus ik heb geen idee als het de goede kleur is.

Ik hoor het wel:)

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    @Draagmoeder: jammer dat je deze kleur niet hebt liggen. De foto's kloppen vrij goed, dus het is echt die kleur. Wel hartelijk bedankt voor het zoeken!

@vlinders: Ja! Dat is inderdaad de goede kleur. Ik stuur je een pb'tje :p

10. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Heb even gekeken, maar kan je helaas niet helpen.

11. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk bij de zeeman.
    Misschien komt het nog binnen ooit.
    Maar wol gaat zo ontzettend hard.
    Deze twee heb ik al een poosje niet gezien.

Maar ik denk dat je idd meer succes gaat hebben met mensen die misschien nog iets hebben.

12. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Die lichtroze kleur heb ik vorige week bij de action gekocht. Mischien daar kijken.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja die action wol is alleen veel ip-nummer dan die van zeeman.

Wel heel mooi dat roze melange....
    Maar hier ook niet in de kast helaas.

Bij de clubs is er ook een haakclubje... Wellicht zit daar iemand?

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bedankt dames. De lichtroze wol heb ik waarschijnlijk voldoende via reacties op het forum. Dat is een probleem opgelost. Als ik niet aan de rozemelange kan komen, ga ik proberen om het op te vangen met de andere kleuren. Dat lukt hopelijk wel met 1 kleur.

Ik ben nog wel even bezig met haken (groot project), maar als het klaar is, laat ik het zeker nog even zien. Als dank voor het lieve meedenken van iedereen. :p

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik zal een vriendin van mij anders ook even vragen (werkt bij zeeman namelijk, of zij nog iets heeft liggen in haar winkels)

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dank je wel!

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Heb mn vriendin ff appje gestuurd.zij gaat morgen even kijken of ze nog wat heeft liggen.

18. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    onee lichtroze niet meer in de winkel?? ik ben met een breiproject bezig en ook die van mij is net op (moet nog 30cm breien)
    duimen dat ze die bij ons nog wel hebben. heb al een muts in de kleur klaarliggen

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ts heb je de wikkel nog ervan? waar het artikelnummer opstaat? mn vriendin kan m dan misschien nog bestellen

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Goed nieuws! Dankzij twee hele lieve dames op dit forum heb ik alle twee de kleuren wol gevonden, en ze zijn op de post.
    Dus ik kan weer helemaal vooruit. Het probleem is opgelost. Ik loop echt te stralen, vind het zo hartelijk dat iedereen meedenkt en meezoekt. Dank jullie wel!

Deel Deze Pagina