En intussen roepen hier ook nog mensen dat je best 30 km kunt lopen naar je werk als het nodig is. Niet dus. Dat is dus onmogelijk gezien de ernst van de gladheid hier in Assen onder andere. En inderdaad. Hier in Assen is ook een persoon te water geraakt vanmiddag. Hopelijk heeft diegene het overleefd.
Van mij mag het warm water gaan regenen hoor! Maar inderdaad...hopelijk blijft het nu even rustig. Morgen zal vast doorgaan.. ( hoop ik), wordt om medische redenen op deze termijn ingeleid, dus hopelijk lukt het idd morgen.
Sommige mensen lijken het ook wel te onderschatten idd!! Soms zijn ze idd wel erg snel met code oranje/rood, maar in dit geval volkomen terecht. En dat merk je pas echt als je er midden in zit.
Ahh wij behoren tot de aanstellers. Hmmm misschien dat je jezelf maar even achter de oren moet krabben wanneer je jezelf bedenkt dat er gisteravond om 20.30 weer drie auto's de a32 zijn afgegleden @catmommy. Dus fijn dat jij het onzin vindt, maar ik doe het echt niet (ging gisteravond ook in de slip op afrit steenwijk om ongeveer 20 uur). Daarnaast kom ik momenteel de straat niet uit met de auto. Ik moet achteruit rijden van het oprit af en dan strak steken....buurman probeerde het ook: die zat tegen een andere auto aan.
Gisteren uiteindelijk thuis gebleven, was mij aan het klaar maken om weg te gaan, toen er een melding kwam dat de ene naar de andere auto op de snelweg weggleed. Vond het niet zo'n heel goed idee om dan zelf ook de weg op te gaan. Nog even buiten gekeken en geluisterd of ik nog wat op de weg kon horen en snel weer naar binnen gegaan, veel wind, ijzel. Voor nu lekker weekend, morgen maar zout strooien. Andere collega's die verder weg van het werk wonen zijn ook niet gegaan. Mijn manager had er ook alle begrip voor, meld mij eigenlijk nooit af maar in dit geval. ML is wel weer aan het werk gegaan, al is niet iedereen op tijd. Was trouwens helemaal verbaasd dat er een pakket werd bezorg. Heb haar mijn spikes gegeven. Heb nog een extra paar liggen.
School morgen hier ook weer dicht. Moet alleen toch echt wel weer aan het werk morgen pff. Hoe dat nu weer op te lossen, wat een gedoe allemaal zeg.
Vandaag weer gewerkt, maar wel eerder naar huis gegaan. De snelweg was prima te doen, maar hier in de straat is het een ijsbaan. Mijn auto gleed zelfs met de handrem erop zo de oprit af. Hele gezin is veilig thuis, das het belangrijkste.
Ik heb mijn bus keukenzout ldeg gestroiid op mijn paadje, die is nu ijsvrij. Nu maar afwachten hoe het er morgen uitziet
De man die is overleden dat is dus gebeurd in de wijk waar ik woon. De gladheid is echt abnormaal en mensen die durven te zeggen dat het wel meevalt die nodig ik graag uit om hier eens 100 meter te gaan lopen. Of eens de wijk uit te rijden met een auto. .
Hier zijn de meeste scholen morgen ook dicht. Ach, daar hebben ze margedagen voor toch? Maar de scholen openhouden vind ik echt niet verantwoord. Wat een vreselijk naar bericht over die man in Assen! En het is duidelijk dat sommige mensen die deze ijzel niet meemaken het gevaar ontzettend onderschatten.
nou sorry maar als ik glijdend naar mijn auto moet gaan, de stoepen en straat hier een ijsbaan zijn dan ga ik het inderdaad niet proberen om weg te komen en al helemaal niet het dorp uit proberen te komen. ook in een dorp kan je mensen van de stoep afrijden door met je auto weg te glijden hoor. ik vind het eerlijk gezegt flink onverantwoord van je dat je wel de weg op bent gegaan terwijl het afgeraden werd. ze geven die waarschuwing echt niet voor niets.
Hier zijn de kinderen morgen ook weer vrij! Ze vermaken zich wel met schaatsen op de weg Ik zelf word nu wel aardig moe van het binnen zitten.
Weet je eigenlijk moet je niet eens reageren op dit soort domme berichten, omdat anderen wel op hun werk kunnen komen is het blijkbaar voor anderen ook maar makkelijk te doen. En vooral erg stoer om een rondje Friesland te rijden, terwijl er zo enorm voor word gewaarschuwd. Dat je jezelf in gevaar wilt brengen is dat prima, maar als er wel iets met haar gebeurd kunnen de hulpdiensten wel uitrukken, en deze mannen en vrouwen hebben ook familie thuis zitten die in angst zitten omdat hun dus ook in gevaar worden gebracht door dit soort onnozele acties!
Ik heb net een compliment gemaild naar de kov hier in het dorp (en als cc naar de overkoepelende organisatie), de inzet van de medewerkers in deze weersomstandigheden is geweldig! Dat mag ook wel eens gezegd worden, vind ik!