Ijzel

Discussie in 'De lounge' gestart door mama079, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat er zulke grote temp. verschillen zijn in ons land? Het zal vast op tv door een weerman/vrouw zijn uitgelegd, maar dat heb ik dan gemist.
    Ik vind het echt bizar..

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Er is momenteel een 'gevecht' gaande boven Nederland. De koude lucht vanuit het noordoosten boven Rusland en de warmere lucht vanaf de Atlantische oceaan.
    Dit is een vrij unieke situatie, helemaal omdat het zolang stabiel blijft. Meestal wordt de koude, of warme, lucht vrij snel verdreven ( binnen een dag ). Dat gaat vaak gepaard met neerslag. Die neerslag is er ook wel, maar de koude luchtlaag blijft goed 'plakken' waardoor de warmere luchtlaag er onderdoor schiet met regen, maar de grond en algehele temperatuur is onder 0 dus ijzel.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

School begint hier morgen uit voorzorg om 10.15. Lekker.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    ah oke! Thanks!

5. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    #265 littlemunchkin, 6 jan 2016
    Laatst bewerkt: 6 jan 2016
    Aantal jaar terug was er gewoon veel sneeuw en was het daardoor wat chaos. Veel mensen waren toen gewoon de weg opgegaan met een beperkte snelheid en veel afstand van elkaar(we zijn zowaar geen gekken tegen gekomen). Logisch ook hoor, je kunt niet voor alles de wereld stop zetten. Wij zijn ook gegaan, en vervolgens stapvoets van de rotonde van Joure gegleden... ;) En dit is een ergere en gevaarlijkere situatie dan toen. Sorry, maar dan snap ik het wel dat mensen een stap buiten de deur zetten en zeggen 'Nope.. Niet waard.'. Zelfs al zijn de snelwegen goed te doen. Want juist ijs is echt gevaarlijk! Sneeuw kun je je tegen wapenen tot op een zekere hoogte, ijs niet. Daar kun je bar weinig mee.

6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Interessant! Ik had idd wel verwacht dat het inmiddels weer over zou zijn. Al lees ik nu wel op de website van de knmi dat het morgen gaat dooien richting het einde van de dag.

7. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier (Groningen) heeft de oudste morgen voor de 3e dag vrij van school. Ik werk zelf op een KDV en ben gisteren wel aan het werk gegaan, morgen ook weer. Het is super glad, maar op de groep waar ik werk zijn bijna alle kindjes wel gewoon aanwezig, dus wij ook als medewerksters.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

In steenwijk kunnen we schaatsen, echt vreselijk! De wegen zijn redelijk begaanbaar maar voetpaden en kleine straten of achteraf dorpen zijn een drama.

Ik blijf dus lekker binnen :D

9. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ondanks dat ik maar 10 minuten hoef te lopen naar mijn werk heb ik het verschoven naar vrijdag, hopelijk is het tegen die tijd weer wat beter. Vrijwel de hele route bestaat uit ijs.

Daarnaast moet mijn man als ik werk zoon naar opa en oma brengen met de auto, en die krijgen we nu dus echt niet de wijk uit!

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Code rood houdt tot 11 uur morgenochtend aan voor de 3 provincies. Maar in de middag komt er weer regen, wat weer ijzel, ijsregen en sneeuw met zich meebrengt (las ik op verschillende sites).

Hier ook wel klaar met het binnen zitten.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

@ catmommy,

Jij mag het dan aanstellen vinden, maar ik vind mijn leven toch echt iets belangrijker dan een dagje werken. Dan maar een dag niet werken en voorkomen dat je toch per ongeluk verongelukt.

Want jijzelf bent niet de enige op de weg he, er rijden genoeg debielen die veel te gevaarlijk rijden en nu met dit weer gewoon stug doordoen.

Dus daarom zeg ik, voorkomen is beter dan genezen. En tenzij je op jou manier echt persee moet, blijf thuis.

12. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Ik vindt het ook heel lastig. Moet vanmiddag om 2 uur beginnen, kijk het wel even aan hoe het rond de middag er hier uit ziet voor ik beslis of ik ga of niet. Op zich zijn hier de grote wegen redelijk, maar ben gewoon enorm bang dat ik van of naar mijn auto onderste boven ga en er iets gebeurd met dat kleintje in mijn buik.....

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zou het risico niet nemen als je zwanger bent.

De kinderen mogen vandaag overblijven. Ik werk thuis. Gisteren alles gedaan wat op kantoor moest. Alles wat ik af kan met internet, telefoon en email heb ik meegenomen naar huis.
    Ik ga de kinderen echt niet ophalen tussen de middag, mij te glad buiten. De jongste moet ook mee, dus zie het niet zitten om met het hele spul over de gladde stoep te lopen. Nu is mijn man nog een uurtje thuis dus dat scheelt

14. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    Ja hoor catmommy iedereen stelt zich aan
    door de scholen 3 dagen achter elkaar dicht te houden
    geeb post bezorgen en aangepaste opemingstijden van alle winkels en dat er nu een eerste dode is gevallen is natuurlijk ook aanstellerij :x

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    School is hier ook weer dicht, gelukkig wel opvang. Moet wel werken helaas

16. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik moet heel eerlijk zeggen dat het bizar is om voor te stellen voor ons, wij wonen tegen brabant aan en het is hier gewoon ruim boven 0 geen vorst enkel wat regen, maar vreselijk lijkt het mij als je al dagen je huis niet behoorlijk uit kunt zonder 3 keer voorzorgsmaatregelen te nemen dat je niet ondersteboven naar de stoep glijd, sterkte er allemaal mee

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Catmommy verkeert een beetje in de waan dat alle snelwegen prima begaanbaar zijn, alleen omdat dat in Friesland en overijssel zo is. Helaas bestaat de wereld uit meer dan Friesland alleen. Hier in Drenthe werd vanaf gisteravond als eerste weer code code rood afgegeven. Waarschijnlijk weer overdreven volgens haar. Dat het op de ene plek, het ene gebied, meevalt, wil niet automatisch zeggen dat het overal dan wel mee zal vallen! Om gelijk iedereen in het Noorden dan maar voor aansteller uit te maken..... Inderdaad. Die man die hier in Assen door de ijzel dood is gevallen, stelde zich vast ook aan!

Mijn vriend is vanochtend vanuit Assen naar Groningen vertrokken. Hij zei dat het voelde alsof hij op eieren reed, ja, ook op de snelweg A28 waar gisteravond bij Assen en Groningen nog ongevallen met letsel hebben plaatsgevonden. Hij raadde mij af het ook te proberen (om kans te maken op een ongeluk...). Mijn werk zit namelijk ook in die richting. Ik moet de kids eerst ook nog dwars door deze ijsbaanwijk naar de oppas brengen. Hij vindt het te link dat ik nu met de jongens in de auto stap.

Net mijn werkgever bericht dat ik vandaag niet kom. Gelukkig vind hij me geen aansteller en had hij er al rekening mee gehouden.

Mijn leven en mijn gezin is me veel meer waard dan mijn werk. IK WERK OM TE LEVEN EN LEEF NIET OM TE WERKEN!

Dan ben ik maar een vreselijke aansteller!

18. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik vind het ook lastig om voor te stellen. Hier is het een paar graden boven nul en alleen een beetje regen. gek hoe dat dan even hier vandaan zo anders is.
    Ik hoop voor iedereen dat alle ongemakken snel voorbij zijn.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik ga niet zeggen dat het aanstellerij Is. Maar ik ben gister die kant uit geweest Assen Groningen veendam en eergisteren Is mijn man er geweest uithuizen . En ja het Is glad maar de grotere wegen zijn prima begaanbaar. Ja het Is in woonwijken glad maar als je rustig rijd ook te doen en niet remt.
    Ik snap dat het een keuze Is die je maakt. Maar vaak Is de angst te groot. Het Is vervelend dat die man gevallen Is en overleden maar ook zonder ijs had hij kunnen vallen

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man werkt op de SEH en heeft een paar drukke dagen achter de rug. Veel mensen met botbreuken, maar ook gevaarlijke hoofdwonden. Ondanks dat veel mensen thuis blijven gebeuren er dus nog veel ongelukken, wat dus echt te wijten is aan het weer.

Deel Deze Pagina