Ijzel

Discussie in 'De lounge' gestart door mama079, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Manlief blijft ook de gehele dag thuis, scholen zijn hier ook dicht. Het is echt onverantwoord om de weg op te gaan

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik denk dat je voor veel beroepen geen uitzondering kan maken. Maar misschien kan jouw werkgever wel rekening houden met jouw reisafstand en een andere kraamverzorgster sturen. Of kan de overkoepelende organisatie kijken of er iemand is die dichterbij woont van een andere praktijk?
    Ik zou het zelf geen fijn idee vinden. Je moet toch een beetje haast maken ook.

3. maliro

maliro Niet meer actief

Scholen zijn hier (drenthe) dicht

4. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier (Drachten ) spekglad.
    Ik hoef er gelukkig niet uit maar mijn man wel..
    Maar heel voorzichtig aan.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gek he hoe dat kan verschillen: hier in het gooi helemaal niks geen ijzel etc en straks rond de 8 graden....

Iedereen rij voorzichtig of blijf lekker thuis brrr gevaarlijk allemaal hoor

6. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hier ook spekglad, je kan schaatsen op straat. De scholen zijn vandaag dicht en ik hoef niet naar mijn werk te komen. Nu autorijden lijkt me ook erg gevaarlijk.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wat een verschil in nederland. Wij hebben nog net niet onze zomerjas nodig. Sterkte dames. Lijk me doodeng als je echt weg moet.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Is het dan gevaarlijker dan andere jaren dat de scholen dicht zijn?
    hier 6,5 graden op het moment.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Er ligt gewoon echt een laag ijs op straat. Denk dat je hier niet eens met je auto de straat uit komt.
    Zag dit voorbij komen op Facebook, bracht mijn dochter op ideeën die is zich snel aan het omkleden om ook een poging te wagen. 😅

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1575790702434329&id=332145270132218

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Ben nu wel blij dat ik in het zuiden des land woon. Hier best lekker momenteel.

11. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Pas op mensen; ijzel is zo gevaarlijk.

12. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Hier is het ook spekglad. Scholen en een groot deel van de winkels zijn dicht. Wij blijven lekker binnen!!!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik vind het hier nog meevallen...zoon is vrij omdat de juf niet kan komen maar onze dochter is naar school. Maar goed...wij wonen er 2 minuten vandaan.

Ik ga zo op de fiets de stad in...op de meeste wegen is het namelijk helemaal niet glad.

Gisteravond was het trouwens wel erg glad...in het donker met de hond nog uit geweest...dat was wel even een avontuur. Maar goed...ik kan altijd uitwijken naar het gras.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ben ik blij dat ik aan de kust woon. Vind het doodeng en werk in de thuiszorg. Zou niet met de auto durven en de fiets ook niet. Normaal wel maar ben nu zo bang om te vallen. Voorzichtig hoor allemaal!

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ook niets. Maar bij mijn ouders, ouwe seun, komen ze de straat niet uit.

Ik moet vanavond richting Groningen voor de opleiding maar ik denk dat ik 'm oversla.

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik woon ook in Friesland en alle scholen zijn dicht hier en in omstreken. Alleen de school van mijn zoon begint om 10:00 :/
    Ik denk dat ik hem mooi thuis hou, overal ligt ijs! Ze schaatsen gewoon op de autoweg.

Mijn oudste fietst zelf, en ik met de jongste achterop, wil echt niet vallen.

17. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Op rtvnoord.nl staan foto's. Daar kun je zien wat voor ijsbaan het op sommige wegen is. Staan ook filmpjes op van mensen die op de weg schaatsen.

18. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Oooh nu mis ik Groningen! :D

Natuurlijk, het is gevaarlijk. Maar jullie hebben wel winter! ;) Hier heeft het nog niet een keer gevroren! Vogeltjes fluiten, bloemen staan in bloei, knoppen komen uit.. Ik mis de winter! Straks moet ik het huis in de zomer nog hermetisch afsluiten vanwege alle muggen en ander ongedierte..

Sowieso, superleuk voor de kinderen toch ook? Sleeen, schaatsen met je schoenen(of natuurlijk echte schaatsen).. Ijsvrij! En veel ouders ook! :D

19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Sorry kon het niet laten. :D :D
    Hier ook alles dicht trouwens.

Bijgevoegde bestanden:

20. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113

Bij ons (ook groningen) net zo. Tuin is letterlijk beter te schaatsen dan te lopen. Ik moet werken maar heel langszaam gereden en goed aan gekomen. Mijn man mocht thuis blijven. Dat gebeurd mij nou nooit....

Deel Deze Pagina