Manlief blijft ook de gehele dag thuis, scholen zijn hier ook dicht. Het is echt onverantwoord om de weg op te gaan
Ik denk dat je voor veel beroepen geen uitzondering kan maken. Maar misschien kan jouw werkgever wel rekening houden met jouw reisafstand en een andere kraamverzorgster sturen. Of kan de overkoepelende organisatie kijken of er iemand is die dichterbij woont van een andere praktijk? Ik zou het zelf geen fijn idee vinden. Je moet toch een beetje haast maken ook.
Hier (Drachten ) spekglad. Ik hoef er gelukkig niet uit maar mijn man wel.. Maar heel voorzichtig aan.
Gek he hoe dat kan verschillen: hier in het gooi helemaal niks geen ijzel etc en straks rond de 8 graden.... Iedereen rij voorzichtig of blijf lekker thuis brrr gevaarlijk allemaal hoor
Hier ook spekglad, je kan schaatsen op straat. De scholen zijn vandaag dicht en ik hoef niet naar mijn werk te komen. Nu autorijden lijkt me ook erg gevaarlijk.
Wat een verschil in nederland. Wij hebben nog net niet onze zomerjas nodig. Sterkte dames. Lijk me doodeng als je echt weg moet.
Er ligt gewoon echt een laag ijs op straat. Denk dat je hier niet eens met je auto de straat uit komt. Zag dit voorbij komen op Facebook, bracht mijn dochter op ideeën die is zich snel aan het omkleden om ook een poging te wagen. 😅 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1575790702434329&id=332145270132218
Hier is het ook spekglad. Scholen en een groot deel van de winkels zijn dicht. Wij blijven lekker binnen!!!
Ik vind het hier nog meevallen...zoon is vrij omdat de juf niet kan komen maar onze dochter is naar school. Maar goed...wij wonen er 2 minuten vandaan. Ik ga zo op de fiets de stad in...op de meeste wegen is het namelijk helemaal niet glad. Gisteravond was het trouwens wel erg glad...in het donker met de hond nog uit geweest...dat was wel even een avontuur. Maar goed...ik kan altijd uitwijken naar het gras.
Ben ik blij dat ik aan de kust woon. Vind het doodeng en werk in de thuiszorg. Zou niet met de auto durven en de fiets ook niet. Normaal wel maar ben nu zo bang om te vallen. Voorzichtig hoor allemaal!
Hier ook niets. Maar bij mijn ouders, ouwe seun, komen ze de straat niet uit. Ik moet vanavond richting Groningen voor de opleiding maar ik denk dat ik 'm oversla.
Ik woon ook in Friesland en alle scholen zijn dicht hier en in omstreken. Alleen de school van mijn zoon begint om 10:00 :/ Ik denk dat ik hem mooi thuis hou, overal ligt ijs! Ze schaatsen gewoon op de autoweg. Mijn oudste fietst zelf, en ik met de jongste achterop, wil echt niet vallen.
Op rtvnoord.nl staan foto's. Daar kun je zien wat voor ijsbaan het op sommige wegen is. Staan ook filmpjes op van mensen die op de weg schaatsen.
Oooh nu mis ik Groningen! Natuurlijk, het is gevaarlijk. Maar jullie hebben wel winter! Hier heeft het nog niet een keer gevroren! Vogeltjes fluiten, bloemen staan in bloei, knoppen komen uit.. Ik mis de winter! Straks moet ik het huis in de zomer nog hermetisch afsluiten vanwege alle muggen en ander ongedierte.. Sowieso, superleuk voor de kinderen toch ook? Sleeen, schaatsen met je schoenen(of natuurlijk echte schaatsen).. Ijsvrij! En veel ouders ook!
Bij ons (ook groningen) net zo. Tuin is letterlijk beter te schaatsen dan te lopen. Ik moet werken maar heel langszaam gereden en goed aan gekomen. Mijn man mocht thuis blijven. Dat gebeurd mij nou nooit....