Ijzel

Discussion in 'De lounge' started by mama079, Jan 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Moet je wel eerst heelhuids de snelweg zien te bereiken. Velen kunnen hun straat niet eens uit;)

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij komen de oprit niet eens af 🙈 Tussen de oprit en de weg zit een flinke kuil, en nu het zo glad is kom je niet door de kuil heen 😅

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik zeg niet dat iedereen zich aanstelt want er zijn echt situaties waarbij het niet kan.
    Ik zeg ook dat als je uit je dorp/stad kunt komen dat het opgelost is.
    Maar ik weet dat dat soms amper mogelijk is.
    Wij hebben het met succes geprobeerd maar hoefden niet langs een sloot, want dan kun je het niet riskeren, maar we zijn stapvoets over die ijsbanen gereden en dat eenmaal gehad was t prima.

Dat er ongelukken gebeuren is niet zo raar, gisteravond reed iemand ons met minstens 140 voorbij bij heerenveen, tja zulke mensen vragen erom.

Maar er zijn een heleboel mensen die zichzelf onterecht uit gemakzucht een dagje vrij geven, en dat vind ik jammer.

4. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    De a28 is een grote ijsbaan. We hebben vrienden in Meppel wonen. Ik moet erheen om te werken. Maar het heeft een flinke tijd geduurd voor ze van Meppel naar Zwolle was. Ze glibberde de snelweg over. Dus lekker makkelijk om te zeggen dat mensen zich aanstellen. Ik ben nog thuis en ik ga echt niet via de snelweg die kant op.
    Een andere weg naar Meppel vanaf hier is ijsvrij en prima te doen.
    De binnenstad van Meppel is echter weer een grote glijpartij dus ik wacht het nog even af.
    Ik kom liever heelhuids aan op de plaats van bestemming

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het advies was volgens mij zelfs gevaarlijk op de weg, advies de weg niet op te gaan ook niet voor werk. Nou is het natuurlijk afhankelijk van hoe belangrijk je werk is maar ik kan me voorstellen dat alleen in de veiligheid/zorg en energie/warmte werk nu noodzakelijk is geweest

6. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Gisteren op de a28 trouwens niks geen last

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Dat ervaar ik juist heel anders. Hier doet iedereen zijn best om richting het werk te gaan. Met als gevolg dat er zowel in onze straat als de straat hierachter (we wonen aan het water) net binnen 30 minuten al 6 auto's in de berm staan óf tegen een geparkeerde auto zijn gegleden.
    De snelweg is het probleem niet, maar niet iedereen zit binnen een minuut op de snelweg. De binnenwegen zijn inderdaad het probleem. Er wordt in onze wijk (aan een stad vast, dus geen platteland) nergens gestrooid. En dat terwijl overal water is.

Overigens zijn er hier vanochtend voor 08.30 al 20 ongelukken op de snelweg gebeurd (A28) dus zo'n pretje was het niet.
    Ik verwacht dat dit, net als gisteren, gedurende de ochtend wel beter wordt. Ik mag het om 11 uur gaan uittesten haha.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    jeetje meen je niet 🙈 Ik MOET straks naar de kruidvat om luiers te halen voor zoontje.. Denk dat ik maar ga lopen. Straks eerst de hond nog uitlaten, wordt nog wat 😅

9. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Sorry😁 Ik hoorde het net in de klas. Hier is school wel open, maar het zijn echt plaatselijke ijsbanen hier. Van ons huis naar school is het nergens glad op de weg. Maar een vriendin die aan de andere kant van het dorp woont, komt niet eens weg van huis. Op straat ligt een grote laag ijs.
    Maar ik wacht even op een berichtje van het werk hoe het precies is daar. Zal een berichtje plaatsen als ik meer weet😁

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kreeg ik vanmorgen een app van een vriendin dat ze haar dochter thuis houdt vandaag van school omdat het zo glad was. Ik naar buiten kijken. Het is 1 grote ijsbaan. Mijn man heeft de kinderen loopend naar school gebracht maar het is echt spiegelglad overal. Er waren ook nauwelijks kinderen op school. Ik snap het wel.
    Mijn man moet een uur rijden naar zijn werk. Als het niet bijtrekt blijft hij thuis.

Vind het niks aanstellerij.
    Catmommy vraag me af waar jij woont?

11. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Heel luxe misschien...maar mocht je het vandaag nog redden, kruidvat bezorgd ook! Nu bestellen, heb je het morgen in huis.

Hier nog niet glad.

Sterkte voor iedereen waar het wel zo is!

12. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

Jul 22, 2015
    1,592
    1,036
    113
    Female
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik vind het zo jammer dat ik vandaag weer aan huis gekluisterd zit. Mag van vriendlief niet naar buiten, snap ik wel, hij is veel te bang dat ik val. Maar ben echt ren buiten mens.. Lekker blokje om lopen... Maar helaas... Dat zit er vandaag weer niet in

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Hier valt het gelukkig best mee...kinderen konden gewoon naar school en ik fiets straks de stad nog even in...

Uit de straat komen is inderdaad even flink glibberen...

Mijn moeder woont in Groningen ( vlakbij) en daar is het nog altijd echt heel gevaarlijk glad...

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Same here. Ik kan niet eens met de hond lopen, verschrikkelijk!
    Voel me echt opgesloten in huis.

15. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    @catmommy... gisteren is code violet afgegeven voor deze regio. Code violet betekent dat je ook je huis niet uit moet om te werken.
    Dat jij redelijk kon rijden komt doordat de rest van ons (aanstellers) besloten heeft te luisteren naar het bericht van knmi en noodweer nederland om thuis te blijven. Zo kon rijkswaterstaat zijn werk goed doen en de weg redelijk veilig maken.'
    Bovendien is mijn man een uur bezig geweest de auto ijsvrij te maken om vervolgens er een half uur over te doen om te proberen de wijk uit te gaan. Dat was toen de code gewijzigd was naar oranje.. Dus aanstellen? Nee absoluut niet en zo durf ik ook in te staan voor de rest van ons dorp!

16. Pisam

Pisam Niet meer actief

Ik lees net op rtv noord dat de situatie op de weg gevaarlijker is dan gisteren, volgens de anwb. Ondanks het omzetten van code rood naar oranje, het kan nu juist plotseling glad zijn.

17. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
  18. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,861
    5,122
    113
    Home
    hier de scholen nog dicht
    ben ook vrij vandaag
    gisteren viel mijn zoontje al bij de eerste stap buiten in de tuin
    gelukkig niet bezeerd hij vind schaatsen zo leuk en wil nu steeds naar buiten:)
    ik durf het niet aan met mijn dochter en zoon de straat op al heb ik echt luiers nodig
    mijn man is wel naar het werk

19. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Het is hier inderdaad erger geworden dan gisteren, de laag ijs is alleen maar dikker.
    No way dat ik vandaag het huis nog uitga. Ik lag vanmorgen al op straat...

Vreemd dat het KNMI nog steeds vasthoudt aan code oranje.

20. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

Nov 15, 2014
    792
    285
    63
    Hopeloos als mensen toch de weg op gaan, ondanks dat er dringend geadviseerd wordt thuis te blijven. Zo breng je niet alleen jezelf in gevaar, maar ook anderen. Als jij een ongeluk krijgt, moeten anderen in gevaar jullie gaan helpen!

Ach wij (de aanstellers) houden ons wel aan het advies

Share This Page