De vrloskundige heeft gisteren toevallig bij mij ook bloed gerpikt voor het ijzergehalte. Ik had een 6,7. Ze zei dat het goed was en vertelde er achteraan "je moet een 6,3 hebben".
Ik zelf heb ook floradix ik vind het neit te vies om te laten staan dus neem het iedere dag netjes in, ijzertabletten kan ik moeilijk naar het toilet van, 1e keer toen mijn ijzer werd gemeten was die 8.1,.
Je kan de Floradix ook in een glaasje vruchtensap doen dan proef je het niet zo sterk. Ik meng het met een glas jus d'orange en dan is het best te doen.
Vies?? dan zal ik wel een andere hebben hahaha ik heb viezere dingen moeten drinken laat ik het zo zeggen Ik gooi het zelf door een glas siroop heen, dan lijkt het net rozenbottel, verre van vies dan. Misschien een idee voor je?
Ik kreeg een paar weken geleden ook het advies van de vk om floradix tabletjes te slikken. Gebruik het nu ruim twee weken, wel twee keer per dag ipv drie keer want sochtends moet ik ervan kotsen.
Mijn ijzer was ook te laag en neem nu al een hele tijd Gentle Iron van Solgar. Gewoon 1 capsule per dag, werkt goed. Geen bijwerkingen en ik zit nooit meer onder de 6,8 hb. Aan te raden vind ik.
Hb voor een vrouw moet tussen de 7.3 en 10 zijn. Ben maandag naar de internist geweest en had een "beetje" bloedarmoede volgens de internist. Had een hb van 6.9. Maar als die van jou 4 is vind ik het raar dat je niets voorgeschreven hebt gekregen, want dat is toch wel erg laag.
oh maar ik vind alles vies hoor!! ik ben een zeikerd met eten en drinken.... en door de jus lijkt me niks want daar krijg ik toch een maagzuur van.8). jammer want anders altijd een vers geperst sapje bij mn ontbijtje.. joh neem gewoon snel een glaasje en dan lukt het ook..
Even een ander vraagje. Ik neem ook Floradix, maar mag je het eigenlijk naast je normale zwangerschapsvitamine nemen? er zitten in Floradix ook B vitamines namelijk las ik. Charlie
Ik had na de bevalling een mega-aambei dus de ene gynacoloog was terughoudend om me ijzertabletten voor te schrijven ivm obstipatie en dan nog meer aambeiproblemen. De gynacoloog op de dag van ontslag met een variant op de gewone ferrotabletten. Namelijk bruistabletten, Losferron. 't Proeft alsof je spijkers drinkt maar ik heb geen last van verstopping, eerder het tegenovergestelde. Je moet wel iets bijbetalen maar dat had ik er graag voor over. Het heet dus Losferron van Will-Farma.
Ik had ook een laag ijzergehalte dus ook aan de floradix tabletten. En het werkt super, nu al een stuk minder moe! Drink ook geen melk meer bij mijn eten. En doe roosvicee ferro door de sinasappelsap en dan is het net te doen vind ik zelf, blegh vind dat zo vies!
Dit geldt voor niet-zwangere vrouwen. Voor zwangere vrouwen gelden lagere waardes. Dan is een 6,3 rondom de 30ste week minimaal al voldoende. Je HB-gehalte schommelt gedurende je zwangerschap en voor elk trimester gelden andere waarden.