Hallo, Mijn zoontje is vandaag 12 dagen oud. Ik heb gisteren van het Consultatiebureau het advies gekregen om van de 7a 8 voedingen bij 3 voedingen 60cc kunstvoeding bij te geven. Hij is namelijk nog niet terug op z'n geboortegewicht. Toen ik in het ziekenhuis lag. Kreeg hij eerst beide borsten. En daarna kolfde ik beide kanten 10 min. Zodat het op gang kwam. Moest hem altijd wakker maken voor de voeding. Nu was hij al 2 dagen na 1 uur weer wakker. En ging meteen "zoeken". Vaak drinkt hij in totaal 45 minuten, valt vervolgens in slaap. Wil ik hem naar bed bregen wordt hij weer wakker. En begint hij weer te "zoeken". Nu dacht ik vandaag. Laten we eens kijken hoeveel melk ik eigenlijk heb. Dus ipv van aan te leggen heb ik eerst gekolfd tot er niets meer uit kwam. Nou het was dramatisch. Links maar 10 cc. en rechts toch wel zo'n 50cc. Dit heb ik een flesje gedaan en hem gegeven. En na die 60cc uit een flesje, was hij wel tevreden. Hij moet nog wakker worden dus weet niet of hij het red met 3 uur er tussen. Ik weet trouwens wel dat je met kolven minder hebt dan dat de baby zelf drinkt. Hoeveel voeding moet een baby van 12 dagen oud normaal krijgen. 60cc lijkt me wat weinig...
hoi het is lastig om te zeggen hoeveel een baby drinkt. Als hij 10 keer per dag drinkt, zal 60 ml per keer genoeg zijn. Het ligt ook aan zijn gewicht. Ik denk dta het wel slim is om je productie te proberen te verhogen. Het is niet de oplossing om hem nu 60 ml kunstvoeding per dag te gaan geven. Dan gata hij wel groeien maar het is juist de bedoeling dat je productie omhoog gaat zodat hij gaat groeien op jouw melk. Ik zou zsm een afspraak maken met een lactatiekundige die voor jou speciaal ene plan opstelt. Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding, hier zoek je je een lactatiekundige bij jou in de buurt. De zorg wordt meestal vergoed als je een aanvullende verzekering hebt. Voor nu: veel aanleggen, na het aanleggen na nakolven ( 10 minuten). Zelf veel rusten, goed eten en drinken, koop ook borstvoedingsthee en fenegriekcapsules ( bij de Tuinen). Maak met een lactatiekundige een persoonlijk plan. Succes! Bij meer vragen hoor ik het wel weer. Mirjam