Ijzer infuus ervaringen

Discussion in 'De lounge' started by AnoniemePandaxx, Apr 19, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnoniemePandaxx

Feb 10, 2024
    61
    11
    8
    Female
    De dokter is bang dat me menstruaties me ferrintine verder uitputten, Me hemoglobine was steeds net onder het randje van goed maar me ferrintine wordt steeds weer opnieuw lager.

Ik kijk er ook niet heel erg naar uit om nu dagelijks de ferrofurmuraat te gaan gebruiken eigenlijk:oops: Ik heb nu al van de dosis van 2x in de week veel last van me darmen maar geen verstopping maar juist heel veel winderig en meer diarree:oops:

Ik las dat hyperventilatie en ijzertekort ook hand in hand gaan:oops:

2. AnoniemePandaxx

Feb 10, 2024
    61
    11
    8
    Female
    Nee nog niet maar hoor wel veel mensen heel erg positief er over!

3. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,080
    308
    83
    Hier vaker gebruikt.
    Door mijn darm ziekte zakt de hb en ferritine regelmatig.
    Gelukkig nu al een tijdje stabiel.
    Maar nog nooit klachten gehad, en kan echt uitkijken naar me shotje ijzer....

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier werkt het erg goed. Beter dan staalpillen plus dat je door staalpillen enorme obstipatie kan krijgen, van floradix eigenlijk niet.

5. Zeebra

Zeebra Bekend lid

Aug 5, 2020
    975
    1,256
    93
    Female
    Protocollair is het vastgesteld dat de vpk de eerste periode (tijd weet ik hierbuiten mijn hoofd, meen 10 minuten) aanwezig blijft ivm mogelijkheid op reacties.

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,882
    6,408
    113
    Maar bij een serieus tekort, heb je aan floradix niet genoeg. Ik had dan 500ml floradix moeten drinken per dag bijvoorbeeld.

Ysabella likes this.
  7. AnoniemePandaxx

Feb 10, 2024
    61
    11
    8
    Female
    Ik neig ook wel naar een ijzer infuus gezien ze me de mogelijkheid hebben gegeven en me menstruatie staat ook weer voor de deur.

De dokter gaf me ook de tip aan de slag te gaan met me menstruatie door middel van anticonceptie. De laatste menstruatie was heel vervelend omdat ik constant enorme stolsels verloor en veel bloed

8. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,832
    3,589
    113
    Female
    O ja geen idee wat het protocol zegt, al een hele tijd niet meer gegeven. Ik vond het altijd spannender als bloed geven, dat deed ik zo vaak en maar 1x een reactie gezien terwijl ik bij een ijzer infuus bijna elke keer een reactie zag.( Van alleen wat uitslag naar benauwdheid en alles er tussenin)

Ysabella and Zeebra like this.

Share This Page