gisteren had ik een afspraak bij de gyn ... ik heb toen gelijk aan gegeven dat ik me regelmatig niet goed voel , word dan duizelig alles draait om me heen en ik begin te zweten ....en dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid water die ik wegdrink op een gegeven moment begon de gyn over de bloeduitslagen en toen bleek dat mijn suikers te hoog waren .....hij sprak over zangerschapsdiabetes .... nu ben ik door gestuurd naar de internist .....en de diabetes verpleegkundige , over 2 weken al eerder was er geen afspraak maar niemand heeft me verder er informatie over gegeven , al was het maar een boekje geweest of zo ....ben gewoon 2 weken naar huis gestuurd zonder informatie , snap wel dat ik beter geen suikers meer kan gebruiken .....maar hoe pak ik het verder aan ? op google werd ik er ook niet vrolijk van
ik heb ook zwangerschapsuiker gehad, en moest elke week gaan prikke bij de huisarts. ik werd eerst door gestuurd naar een dieetiste. en als het met een dieet op te lossen was dan was het goed. maar was dat niet het geval, dan moet je jezelf gaan spuiten. want de suiker moeten goed zijn, is erg belangrijk. nu was het bij mij met het dieet opgelost. voornamelijk geen koolhydraten eten. het dieet viel me erg mee. wel ben ik bevallen met 37 weken en had een meid van bijna 8 pond.niet echt overdreve.maar ben blij dat ik niet tot 40 weken heb gelopen. hoop dat het bij jou mee valt.laat je wat weten?
@sannie : ooh wat ben ik blij dat ik eindelijk een reactie heb ..... heb me vanavond zelf op het werk geprikt ....om 1800 was mijn bloedsuiker 6.2 en om 21.30 was hij 5,5 ....ik vind dat redelijk netjes ....vorige week zat ie dus boven de 8 .... maar ik maak me toch wel zorgen mbt de kleine ..... en het zit me dwars dat ik verder geen info heb gekregen van het zh ...moet nu 2 weken wachten tot ik bij de internist terecht kan en wil eigenlijk nu al aan de slag ...maar weet niet hoe ... heb vanmiddag suikervrij beleg gehaald ....mar ben er wel achter dat het moeilijk is om koolhydraten te vermijden ..hoe deed jij dat ?
sybje bij mij denken ze hier misschien ook aan ik moet dinsdag weer naar de vk omdat ik erg hard groei! Ben benieuwd en hoop echt niet dat ik dit heb
Zijn in het veleden ook al veel topics over geweest... misschien ff zoeken. Ik heb het ook gehad, eerst geprobeerd met een dieet (gaat vooral om gespreid over de dag eten) maar dat hielp niet voldoende dus toen ben ik insuline gaan spuiten. Wel raar dat je pas na 2 weken terecht kan, ik kon diezelfde dag terecht (moest dan wel naar een ander ziekenhuis maar het was belangrijk genoeg om een half uurtje voor in de auto te zitten. Mn zoon werd met 37 wk geboren met 3500gram... stevig voor de zwangerschapsduur maar het gewicht was netjes.
@zeeuwsmeisje : heb idd nog wat topics gevonden dankje wel ! mag ik vragen wat jou waardes zo ongeveer waren ? heb gisteren nl mezelf geprikt op het werk om 18.00 en toen was hij 6.2 en om 21.30 was hij 5.5 ik dacht dat dat wel netjes was ? bij de bloeduitslagen was hij nuchter 7.2 toen 8,0 en 8.2
Sybje.. bij mij dachten ze nou juist aan suiker omdat mijn buik echt zo hard groeide... ook mijn baarmoeder lag al zover voor op groei, wat ook weer duid op veel vruchtwater (en dat staat weer in verband met zw.diabetes) Moet dinsdag weer terug naar de vk, het kan zijn dat mijn beebje de vorige keer gewoon supersnel gegroeid was.. maar heb het idee dat mijn buik wederom explosief gegroeid is! Die kleine zit ook echt al zo hoog dat ik het er vaak benauwd van heb...
oke op die manier ...ja kan ook best zijn dat ik dat zelf niet in de gaten heb ... ben wel benieuwd wat je vk te zeggen heeft ...
Die 6,2 en die 5,5 zijn volgens mij wel netjes... maar kan ook zijn dat je er bijv. sochtends meer last hebt dan savonds maar zou gewoon afwachten wat de dietist zegt... beste wat je nu kan doen is verspreid over de dag eten (dus echt 3 kleinere maaltijden en 3 goede tussendoortjes), frisdrank en vruchtensappen voorzichtig meedoen... succes.
oke dankje wel .... ik drink nu voornamelijk water en thee ..... vind het alleen zo gek dat ik iedere keer onder het eten niet goed word ......ga dan zweten en word draaierig , krijg ontzettende dorst en word moe .... wou daarnet bijna het zh bellen daarvoor maar nu trekt het weer weg
hallo, het kan dan zijn dat je hypo's hebt. ik heb zelf ook zw suiker gehad en heb insuline moeten spuiten. Als je zwanger bent moeten je waardes nuchter tussen de 4.5 en 6.5 zijn en na het eten niet hoger dan 7. Ik zat hier altijd boven. Als je zw suiker hebt moet je kindje ook voor 38 weken geboren zijn. Helin hebben ze met 38 weken ingeleid, een dag later is ze geboren. Je kind kan er niks aan overhouden, maak je daar maar niet druk om, enige is dat je baby wel wat zwaarder kan zijn, daarom leiden ze de bevalling met 38 weken in. Wel gaan ze de baby meteen nakijken en beeb moet dan ook 24 uur ter observatie in het ziekenhuis blijven.
@krokus : oke dankje wel .....klinkt op zich ook wel fijn met 38 weken inleiden ....beebjes van zwangerschapsuikers schijnen ook wat groter te zijn ...ben benieuwd .....dinsdag ga ik door de molen
@krokus dankje wel ! nou ben geweest .......ben niet echt happy moet ik zeggen , ben zo bang dat het invloed op mijn kindje heeft en dat hij/zij er dadelijk last van heeft .... moest eerst naar de internist en gyneacoloog ...... en daarna naar de diabetes verpleegkundige .... ik moet nu 2 weken lang elke dag een dagcurver doen , en ik moet morgen naar de dietiste ..... ik moest vanmorgen even oefenprikken met de glucosemeter ...en toen was hij nuchter al 9.9 hoop zo dat het allemaal wel meevalt ...maar mijn gevoel zegt iets anders ....