ijzer tekort? neem floradix

Discussion in 'Zwangerschap' started by roshi, Apr 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Hallo lieve meiden,

Zijn jullie ook zo moe? een vriendin van mij (met 2 kids) vertelde mij dat Floradix helpt dit te voorkomen.

Dus ik naar de apotheek (ook verkrijgbaar bij de drogist) en erom gevraagd. Inderdaad vertelde de apotheker mij hetzelfde dat dit goed schijnt te werken. Zwangere vrouwen mogen het gewoon hebben want het is op kruidenbasis.

http://www.salus.nl/Default.asp/id,168/index.htm (hierop kan je even nalezen)
    nou misschien een tip ;)

Liefs Shir

2. Choco

Choco Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,186
    0
    0
    Friesland
    Dit wordt al jaren aangeraden want mn moeder heeft het zelfs nog gebruikt en ik ook.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mag je dat in combi met gravitamon? Ik slik namelijk gravitamon, 5 mg foliumzuur en 1000 mcg b12. Als ik dan ook floradix neem tegen de moeheid, krijg ik dan geen 'overdosis' aan vitaminen ofzo?

4. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @ choco, dat weet ik toch niet.... nu wel ;)
    @ Vlinder84, nee mag gewoon ik heb het nagevraagd bij de apotheek

Liefs Shir

5. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Zou eerst laten controleren of t aan t ijzergehalte ligt dat je zo moe bent, want teveel aan ijzer binnenkrijgen is ook niet goed!
    Maar als het zo is, werkt het ook idd goed! Verloskundige zal t dan wel adviseren :thumup:

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier adviseerde de vlos het ook. Beter dan roosvicee ferro, omdat daar weer zoveel suiker in zit. Maar ik vind de roosvicee lekkerder dan de floradix ;) , en aangezien ik niet zo goed ben met drankjes...

7. stiekel

stiekel Bekend lid

heart
    dat hoeft niet hoor
    want ik had namelijk en ijzertabletten en floradix tegelijk want mijn hb was veeeeeeeeeeeeeeeeel te laag
    dat wat je nodig hebt neemt je lichaam op en de rest poep je uit werd me verteld.
    had dan ook gewoon zwarte ontlasting(sorry voor details)

groetjes sandra

8. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Ik zou dan wel de floradix tabletten nemen, het drankje is echt zo smerig, ik ben er na een week mee gestopt omdat ik het zo vies vond, terwijl ik normaal nooit moeilijk ben hiermee.

9. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Heb het ook gebruikt na de bevalling vond het niet eens vies.

10. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Floradix drank werkt echt super. Ik heb m'n Hb binnen een paar weken van 5 naar 8,5 opgekrikt!
    Echt geweldig spul. Het is wel heel vies trouwens.

11. Choco

Choco Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,186
    0
    0
    Friesland
    Ik mengde het met sinasappelsap...was aardig in te nemen. Zou het alleen gebruiken als je verloskundige het advies ervoor geeft ivm laag ijzergehalte.

12. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Mijn ervaring is dat het drankje beter werkt dan de tabletten. Het drankje wordt sneller in je bloed opgenomen dus merk je eerder verschil. En idd, werkt als een tierelier!

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Stiekel: een teveel aan ijzer poep je niet uit hoor. Dus wel oppassen met zomaar Forlax te nemen.

14. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik neem ook Floradix. Teveel ijzer verlaat gewoon je lichaam (volgens de VK). Ik heb de tabletten. Je mag er 3 op een dag maar ik genoeg aan 1 per dag in combinatie met gravitamon zwangerschaps supplement. Mijn B is nu hoger en Stabiel.

15. stiekel

stiekel Bekend lid

NEMO
    dat is wat de ha en de vk mij hebben verteld.
    want je lichaam neemt niet meer op dan nodig zeiden ze allebeide.
    dus ik neem aan dat ze weten wat ze zeggen ;) ;)

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Stiekel: ik heb toch echt wat anders geleerd.

17. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @ nemo mijn VK + HA vertelde inderdaad ook dat je het gewoon afscheid als je teveel hebt... net nog even de apotheker gebeld en deze zei het ook.... naja doe gewoon wat je denkt dat goed is dan komt het allemaal wel goed :D

trouwens dit drankje is wel heel bekent he ;) ik had er nog nooit van gehoord (gelukkig ook nooit iets mee te maken gehad)

18. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    als dat zo zou zijn zou niemand last hebben van een te hoog ijzergehalte in het lichaam wat o.a. chronische vermoeidheid, beschadiging van de lever-darmen-hart met zich mee kan brengen... :(

iemand met een (terugkomend) te hoog ijzergehalte staat vaak bloed af om op die manier het overtollige ijzer kwijt te raken...

ga maar eens googlen (te hoog ijzergehalte) voor de grap dan zul je meer dan genoeg site's tegenkomen waaruit blijkt dat je wel degelijk een te hoog ijzergehalte kunt krijgen en wat de symptomen daarvan zijn tis zeker niet aan te raden om te gaan zelfdokteren met dingen als floradix e.d.

dat zijn dingen daar begin je mee op aanraden van je ha of wanneer is vastgesteld dat je idd een te laag ijzergehalte hebt waarvoor gebruik van ijzerpreperaten nodig is...

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Goeie tip, ik heb ook wel goede ervaringen met floradix. Ik heb wel redelijk snel last van ijzerdipjes en voelde het rond 26 weken ook weer aankomen. Aan de floradix gegaan voor een aantal weken en bij 30 weken voelde ik me weer topfit en toevallig werd m'n hb toen geprikt en was 7 komma zoveel. Prima dus. Maar ik zou het zeker niet gebruiken wanneer je aan de ijzerpreparaten zit! Ik geloof nooit dat je van Floradix alleen als toevoeging snel een teveel aan ijzer kunt krijgen maar als je naast ijzerpreparaten ook nog floradix neemt denk ik wel dat je, zoals Smoekie al aangeeft, grote kans hebt op een teveel aan ijzer.

20. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik word er echt zo moe van dat alles en iedereen iets anders zegt.... op advies van de VK + HA ben ik aan floradix begonnen (tenminste een vriendin zei het en toen heb ik het nagevraagd)

zelf na het berichtje van nemo heb ik de apotheek nog gebeld om te vragen of je het inderdaad afscheid en die zei ook vrolijk ja... als ik dan inderdaad zoals smoekie zeft op google kijk zie ik het tegenovergestelde....

sorry hoor moest het even kwijt

Share This Page