Inenten tijdens zwangerschap (reis Egypte)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door chantal29, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij vertrekken eind oktober naar Egypte. We moeten nog gaan voor de inentingen. Kan dit als je zwanger bent?

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    DTP en Hepatitis A inentingen worden over het algemeen afgeraden als je zwanger bent, zeker het 1e trimester.
    Ik zou even contact opnemen met je arts, die kan beter beoordelen wat in jouw situatie het beste is. Als je eind oktober weggaat zul je toch binnen nu en uiterlijk 2-3 weken geënt moeten worden.
    E.e.a is natuurlijk ook afhankelijk van waar je heen gaat (resort of een trektocht) en hoe lang je gaat (bij een lange periode worden ook andere inentingen aangeraden)

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    vele inentingen worden afgeraden tijdens de zwangerschap ik zou het gewoon even informeren neem aan dat je niet zomaar risico wilt lopen door de inentingen en door het land

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hi,

Als je een strandvakantie gaat houden in Egypte, zijn intentingen niet nodig! Braaf fleswater drinken en goed je handen wassen dan is er niets aan de hand

succes en veel plezier

5. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Hoi,

Wat voor soort vakantie ga je houden?
    Wij zijn naar Egypte geweest toen ik 3 maanden zwanger was van Fay. Omdat we toen geen trektocht of wat dan ook gingen doen is mij het afgeraden om me te laten enten.

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Het wordt een zon, zee, strandvakantie. Dus ik denk dat ik het inenten ook maar achterwege laat. Ik neem liever geen onnodig risico. Het is bij ons al spannend genoeg of deze zwangerschap wel of niet goed gaat.

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wat ik niet snap is dat je een vraag als deze op ´t forum stelt, als je je huisarts had gebeld voor advies was je toch veel sneller geholpen? ;)

Fijne vakantie in elk geval, nog even lekker genieten van de zon!

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik dacht dat dit forum was om vragen te stellen maar dan heb ik dat verkeerd begrepen :(
    Ik zal morgen de GGD bellen

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Niet zo gepikeerd, die ;) stond er niet voor niets achter.
    Ik had je antwoord gegeven, en bedacht me later van "goh, waarom bel je niet even de GGD dat is toch sneller". That´s all.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sorry San79, maar van zo'n reactie als die van jou is het niet zo gek dat zij een beetje gepikeerd raakt. Je kunt het natuurlijk niet altijd afdoen met een smiley ;) Of wel? ;)

@ Chantal29: je hebt je antwoord al gehad maar het is idd niet nodig voor zon-zee-strand vakantie. Ben zelf ook in Egypte geweest tijdens mijn zwangerschap en het is mij afgeraden door de GGD.

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Tja, ik vraag me wat af, en stel vervolgens die vraag. Volgens mij staat het er vrij neutraal, maar voor de zekerheid heb ik er ook nog eens een smiley achter geplakt.

Dat ik het niet rot bedoelde had je ook al kunnen aflezen uit het feit dat ik om 12.01 uur al een uitgebreid antwoord had gegeven.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nog een tipje: in Egypte wel oppassen met rauwe groenten! Die wassen ze nl wel vaak met kraanwater.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik geloof ook wel dat je het niet rot bedoelde, echter op het scherm komt het helaas vaak anders over.
    En die ;) wordt hier errug vaak sarcastisch gebruikt helaas.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hep A en DTP kan prima tijdens de zwangerschap. Alleen gele koorts niet geloof ik maar die hoef je niet voor Egypte.
    Niet enten is nog gevaarlijker. Maar dat zal de GGD je als het goed is ook hebben verteld ;)

15. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik had een mail gestuurd naar de GGD en het klopt inderdaad Hep A kan gewoon en DTP in een aangepaste versie zeg maar. Dus dat gaan we dan ook maar doen.

16. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Wij hadden het voor turkije ook gedaan. Omdat ik het jaar er vooral had gehad mocht ik nu wel de herhaling halen maar ik was dan ook al wel 12 weken zwanger. Ze kunnen wel leuk zeggen dat het niet nodigis maar ook in een resort worden de groente met kraanwater gewassen en de tanks met spa blauw tanks en limonadetanks gevult met kraanwater dus echt drinken uit en fles! Maar een vakantie zonder groente en fruit lijkt me niet zo gezond.

Wel is aan te raden een adres en telefoonnummer op te zoeken van een ned. privekliniek. De medischezorg in Egypte is niet al te best. Mocht er wat mis gaan ben je niet afhankelijk van reisleiders die je ergens heen sturen waar zij geld aan kunnen verdienen maar krijg je gewoon goede zorg. (al hoop ik dat je dat niet nodig zult hebben natuurlijk!)

Over het algemeen wordt een reis naar Egypte ook afgeraden als je zwanger bent ivm met de meduische zorg die ze daar hebben.

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    is echt niet nodig voor een strandvakantie

18. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    En dan?Niks kunnen eten en drinken? In een resort in Turkije worden ook veel mensen ziek als ze geen inenting hebben gehad. Wij hebben elk jaar nergens last van. Ze maken al het eten schoon met kraanwater en daar kunnen wij nu eenmaal niet zo goed tegen. Als je dan ook nog eens zwanger bent.

Het is overigens niet verplicht je te laten inenten maar ze raden het wel sterk aan. Al sje je verzekering belt envraagt waar je dat het best kunt doen is het in vel gevallen zelfs gratis. Bij de DSW is een bepaald gezondheisdscentrum aangesloten waarbij je niet hoeft te betalen. Ze zouden dit echt niet doen als het niet verstandig zou zijn je int elaten enten.

19. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Zowel de GGD als een travel Clinic in het ziekenhuis raden het aan om het wel te doen. Het gevaar voor het ongeboren kind wanneer je ziek wordt is vele malen groter dan de spuit. Ik moet zeggen dat ik het naar Turkije ook nooit heb gedaan maar ik ga het nu wel doen, ondanks dat het me niet lekker zit. De enting had hetzelfde risico als het nemen van een paracetamol zeg maar

20. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

Eten en drinken en inentingen? Laat je even goed voorlichten dan weet je wat je zegt :confused:

Deel Deze Pagina