Hoi ik had even een vraag, ik heb een kruitvat test gedaan om puur te bewijzen dat er na verloop van de tijd toch een streep komt een tweede, ik wil graag bewijzen dat er na verloop van de tijd een indroog streep komt en die kwam er dus ook. Na een dag of zo , ik snap dat echter niet je zou toch zeggen dat dat niet zou moeten? testen reageren alleen op HCG maar ik weet intussen wel beter. weer een bewijs geleverd. Ik vind het eigelijk niet kunnen. Het hoort niet. Hoe werken die testen dan? Bedankt jennie72
Hoi Jennie72, wanneer een test in de urine wordt gehouden reageert de 2e streep (bestaat uit een stof die alleen reageert als het in aanraking komt met HcG) alleen als die in aanraking komt met het hormoon HcG, dat vrijkomt bij een zwangerschap. Wanneer je niet zwanger bent weet je dit binnen de minuut of de tijd die bij de betreffende test hoort. Dit is nooit langer dan 3-5 minuten en dus zeker geen dag. Als de test eenmaal nat is geweest is deze niet meer betrouwbaar. De reacties met bijvoorbeeld de lucht of bacterien daarna horen niet meer tot de functie van de zwangerschapstest. Dit is natuurlijk heel logisch. Je kunt dus gewoonweg niet stellen dat een test om die reden niet betrouwbaar is. Je moet je houden aan de aanwijzingen op de bijsluiter. Groetjes Brigitte
Hoi dat snap ik wel; maar vroeg me gewoon af waarom er na een dag wel een tweede streepje kan onstaan? is wel vervelend ik weet dat ik niet zwanger ben maar goed vroeg het me gewoon af das alles. Die tweede streep staat er nu echt duidelijk. Nou leuk zo,n indrogingslijntje. Bedankt voor je andwoord. jennie72
Hoi Jennie72, dat is helaas niet anders . Gooi de test dus maar gewoon weg als je hem hebt gedaan, kun je je er ook niet meer aan storen.... Groetjes Brigitte
Hoi sorry maar zou je nog even in mijn album kunnen kijken? dan zie wat ik bedoel. Deze test is een uur oud. Hte zou niet moeten mogen. bedankt he jennie72