Hallo, Was benieuwd hoe laat jullie je baby'tje van bijna 3 maanden 's avonds naar bed doen? En of jullie hem/haar nog wakker maken voor een avondflesje... Zo ja gaat ie dan daarna gelijk weer slapen of blijft hij/zij nadien nog even wakker (om te spelen)?
Wij hadden ongeveer dit flesritme toen: 7:00-11:00-15:00-19:00-23:00. Tussen de flessen was Simon maximaal 1 a 1,5 uur wakker. En na 23 uur sliep hij de hele nacht. Vanaf 4 maanden zijn we met de fles van 23 uur gestopt, omdat hij 'm vaak niet leeg kreeg en vaak was wakker worden ook een drama. De overige flessen hebben we toen opgehoogd. Ik denk dat het nu nog niet zoveel uit maakt of hij savonds later wakker is, dat ritme komt later wel.
Hier was ze de eerste 3 maanden s avonds wakker en rond 22u/22.30 gingen we de nacht in. Vanaf 4 maanden lag ze om 19u in bed en wij hebben haar altijd zelf laten komen voor een voeding.
Linde is nu 3 maanden en gaat na de fles van 19:00 naar bed ( dus rond 19:30). Voorheen maakten we haar wakker voor de fles van 23:00, maar nu laten we haar liggen en wachten we totdat ze zelf komt, meestal rond 3u. Want als we wakker maken voor fles van 23:00, komt ze ook rond 3u.
Linde is nu 3 maanden en gaat na de fles van 19:00 naar bed ( dus rond 19:30). Voorheen maakten we haar wakker voor de fles van 23:00, maar nu laten we haar liggen en wachten we totdat ze zelf komt, meestal rond 3u. Want als we wakker maken voor fles van 23:00, komt ze ook rond 3u.
Hier ging ze ook de eerste 3-3,5 maand pas rond 22.30-23.00 naar bed. Ze kreeg dan een voeding voor ze naar bed ging. Dat werd steeds korter, met 5 maanden ging ze tussen 21.00 en 21.30 naar bed, en zo werd het steeds vroeger en nu ligt ze er al een hele tijd elke avond rond 19.30 in. Zoals hierboven al gezegd is, dat ritme komt vanzelf wel. Ik heb nooit op de klok gekeken. Naar bed gedaan als ze moe was, gevoed als ze honger had.
Hier gaat de kleine meid om 19.00 naar bed en word om 07.00/08.00 weer wakker dit doet ze sinds ze 12 weken is en heb haar nog nooit voor een nachtvoeding gewekt, heeft ze helemaal zelf gedaan
Hier ging ze toen zo rond 20.30-21.00 naar bed. Langzaam aan werd dat vroeger en nu gaat ze rond 19.00-19.30 naar bed. Ik heb tussen 3 en 5 maanden wel een 22.30 fles gegeven, maar niet wakker gemaakt, gewoon zachtjes uit bed gehaald, verschoond en fles gegeven. Ze werd hier zelden wakker van, en als ze al wakker werd viel ze tijdens het boeren en tegen me aan houden weer in slaap. Spelen zou ik 's avonds echt niet meer doen! Ook geen aankleedkussen lol of gekke dingen, gewoon heeeeel rustig en liefdevol voeding geven.
Mijn jongste ging met 3 maanden om 20:00 uur naar bed (nu nog hoor) Ik liet en laat hem zelf komen voor een voeding. Soms komt hij soms niet.
Nora slaapt sinds ze 7 week is van 7 tot 8 a 9. Heb nooit problemen met haar gehad wat betreft slapen. ze is nu 5,5 maand en hoop ook niet dat dat nog gaat komen. groetjes Ylona
Mart zit meestal op dit schema 08.00 11.30 15.30 19.00 22.30 Hij gaat om 20.30 naar bed. Dan maak ik hem wakker voor de fles van 22.30. Vind hem nog veel te jong en te klein voor 4 flessen van 210/7. De fles van 22.30 drinkt hij half slapend (bijna) op. Daarna slaapt hij tot 08.00 door, heerlijk!
Hier maken we hem om 21.45 uur wakker en krijgt hij om 22 uur zijn laatste fles. Of als hij al eerder wakker is en/of niet wil slapen hoeven we hem dus niet wakker te maken Hij slaapt dan tot ongeveer 8 á 9 uur 's morgens. We willen de laatste fles héél graag vervroegen, maar meneer gaat voor 22uur écht niet slapen Hoop stiekem een beetje dat als we binnenkort met rijstebloem beginnen we de fles wel kunnen vervroegen, al is het maar een halfuurtje.
onze kleine gaat ook voor 10 uur niet slapen maar hij krijgt BV op verzoek en komt wel 's nachts...maakt niet uit, wij werken gelukkig niet in de ochtend dus kunnen we wat uitslapen haha! z'n ritme komt vanzelf wel denk ik en bovendien is het leven in Griekenland heel anders...kinderen gaan wat later naar bed (en slapen wat langer uit). hij krijgt genoeg slaap, geeft zelf aan wanneer en wij zijn flexibel ivm werk. bij ons komt het goed uit!
Maar 22.00 is toch een heel normale tijd voor de late voeding? Waarom maken jullie hem een kwartier voordien wakker? Ik pluk ze gewoon zachtjes uit bed, geef ze slapend een schone luier en geef de fles en leg ze slapend weer terug! Wbt rijstebloem, je kindje maakt al een enorm lange nacht dus wat voegt rijstebloem toe? Je loopt zelfs kans op onrustiger slapen omdat ze zo'n bom pap binnenkrijgen en daar buikpijn van kunnen krijgen.
Dochterlief gaat rond 21/2130u de nacht in. Ik maak haar om 23u wel wakker voor een laatste voeding (BV).
Hier tussen half 8 en 8, wel om 23.00 nog een fles die hij slapend leegdrinkt. Daarna slaapt hij door tot 8 uur.
Joa slaapt sinds 2 1/2 maand van 19.00/19.30 tot ca. 7.00, soms nog iets later! Heel fijn... Toevallig vannacht om half 3 nog een flesje gegeven, weet ook niet waarom ze dit opeens wilde maar goed, ik mag zeker niet klagen! Ze krijgt overigens nog geen bijvoeding. Wie geeft of gaf dit bij 5 maanden wel al? Liefs Guusje
Hier gaat zoontje meestal tussen 19.00 en 20.00 zijn nacht in. De ene keer slaapt hij dan tot 3.00 uur door, de andere keer weer tot 5.00. Wij maken hem niet wakker voor nog een late fles om 23.00 ofzo. Gebleken is dat als we dat wel doen, hij alsnog om 3.00 komt. Dus we voeden hem lekker op verzoek (kunstvoeding). Hij komt op 5 voedingen uit, dus hij regelt het blijkbaar goed zelf. En ach....er om 3.00 uitgaan is niet zo'n ramp hoor. We hopen dat hij uiteindelijk die van 3.00 laat vallen en dan tot 's ochtends doorslaapt als hij (zelf)aan geeft dat hij op 4 voedingen wil overstappen. we gaan niets forceren (daar trapt die van ons niet in is gebleken haha!)
Onze dochter is vandaag 12 weken oud. Ze krijgt ergens tussen 18 en 19h nog een flesje en gaat dan tegelijkertijd met haar broertje naar bed, tussen 19 en 20 uur. Rond 22.30 maken we haar wakker voor een flesje (ze slaapt dan altijd zo vast dat we haar wakker moeten maken) en slaapt dan tot ergens tussen 5.30 - 6.30.
22.00 is ook geen slechte tijd hoor, maar eer dat hij (en ik) dan in bed lig is het 23 uur of later. Tussendoor nog boeren, na zijn fles nog boeren en uiteindelijk vaak nog een keer zijn luier verschonen omdat hij vaak tijdens/na zijn fles poept. Aangezien ik er om 5 uur weer uit moet ivm mijn werk is het wbt de nachtrust fijner als hij iets eerder zijn flesje zou gaan krijgen zodat ik ook wat eerder naar mijn bed kan, want de 5,5 á 6 uur die ik nu slaap zijn écht te kort. Eerder naar bed gaan is ook geen optie. Ventje is een echt avondkindje, want 5 van de 7 avonden is hij gewoon klaarwakker en krijst de hele avond heel de straat bij elkaar 21.45 uur wakker maken is dus om hem rustig wakker te laten worden en zijn flesje klaar te maken zodat hij ook écht om 22 uur aan zijn fles zit en niet later, want dat betekent dat ik ook later in bed lig. Mijn vriend het laten doen is geen optie, want die werkt 's avonds. Zachtjes uit bed plukken en slapend zijn fles geven lukt hier niet. Meneer is klaarwakker als hij uit bed komt. Wat betreft de rijstebloem: we gaan het gewoon proberen. Het is een erg hongerig ventje en zit nu al aan de max wat hij mag. Ook al zouden we hem bv 300cc geven, dan zou hij dat ook opdrinken