Hoi, Ik wil een BBL opleiding gaan doen, bedrijfsadministratief medewerker. Nu ben ik afgewezen omdat mijn loonverwachting te hoog was? En het andere bedrijf had het over een "vergoeding" van 200 per maand. Maar wat verdienden jullie met jullie BBL plek? Ik wil (icm de kinderen) 24 uur werken. Groetjes
Met een BBL opleiding verdien je normaal gezien salaris en dat hangt vaak rond het minimumloon. Bij een Beroeps opleidende leerweg krijg je vaak een stagevergoeding en dan is rond de 200,00 een redelijk bedrag. Wat mij bevreemd is dat je zegt dat je in verband met de kinderen 24 uur wil werken. Begrijpelijk maar meestal is die keuze er niet bij een BBL traject en fulltime eventueel 1 dag school per week
Bij niveau 2 heb je de keuze tussen de 20 - 32 uur. Bij BOL weet ik inderdaad van zo'n vergoeding, maar voor BBL lijkt 200 me weinig?
Hebben ze je wel goed begrepen dat je naar een bbl plek solliciteert en geen stage plek?? Ik doe bbl 32 uur, 3 dagen werken 1 dag school en verdien netto 1500 euro.
Voor BBL moet je minimaal 20 uur per week weren. Meer mag. Maar je moet gewoon het minimumloon verdienen. Dus die 200 euro is echt te weinig.
Volgens mij is dat altijd het minimum loon.. Minder dan dat mag toch ook niet? Of trouwens, in sommige cao's heb je een leerlingsalaris.
Tot en met 22jr krijg je het vastgestelde leerlingen salaris. Daarna gewoon minimumloon horende bij de leeftijd. Daarnaast hoor je elk leerjaar ook iets meer te gaan verdienen.