ijzer tekort

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranda81, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Oh jeetje dat is inderdaad wel laag!

Mijn HB is rond de 5.5.

Ik slik Floradix.
    In het ziekenhuis vertelde ze mij dat je ijzertabletten moet slikken met foliumzuur er naast. Schijnt het te versterken?

Wel vervelend hoor een laag HB. Je word er zo moe van.

2. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Ik heb ijzer tabletten voorgeschreven gekregen geen idee hoe ze heten.. En drink daar langs roosvice fero!

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hb meten met vingerprik is niet genoeg om een transfusie op te doen. Eerst maar eens een betrouwbare waarde in het lab laten bepalen.

Verder zijn de regels wat transfusie betreft verscherpt gezien de negatieve effecten en kosten ervan.
    Ze zullen eerst proberen met andere oplossingen...echter is hte probleem het bloeden...als dat niet stopt blijft het dweilen met de kraan open.

Dus stap 1 is het bloeden stoppen, daar moet wat aan gedaan worden. Daarnaast kun je ijzersupplementen krijgen. Werkt dat onvoldoende ferro ject infuus krijgen.
    Bloedtransfusie gebeurt vaak pas bij een hb onder de 4. Echter is het wel zo handig dat het bloeden dan wel op korte termijn opgelost gaat worden. Het getransfundeerde bloed zal sneller worden afgebroken waardoor je enige tijd na de transfusie een nog grotere dip kan krijgen. Niet voor niets dus dat er geen transfusie gedaan is. Echter moet de oorzaak dus wel rap bestreden gaan worden!

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik drink ijzertabletten (bruis tabletten) en drink floradix.
    Beide niet echt een lekker nasmaak maar met een glaasje ander drinken ernaast is t goed te doen.

Had een gehalte van 5.7. In t ziekenhuis zeiden ze dat een gehalte van 7 al laag is bij niet zwangere/pas bevallen.

Mijn ontlasting is normaal, alleen ander kleurtje en denk dat dat komt omdat ik alles vloeibaar inneem

5. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn gehalte is 3.8, slik floradix en bruistabletten. Bloedtransfusie wilden ze doen, maar ik accepteer geen bloed (mijn keuze, ga daar verder niet op in)
    Heb wel een ijzer infuus gehad in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina