Hallo, ik heb even een vraag. Ik ben sinds begin oktober gestopt met de pil, die ik 13 jaar gehad heb. De eerste weken na stoppen heel veel klachten gehad, erg moe, veel rugpijn. Na 37 dagen kreeg ik mijn eerste echte menstruatie. Dus best netjes dacht ik zelf. Nu zit ik inmiddels vandaag op dag 70!!! En vraag ik me af wat ik moet doen? Heb 3 weken geleden 1 veeg helderroodbloedverlies gehad en daarna erg duizelig geweest en weer rugpijn. Die klachten zijn nu weer helemaal verdwenen, op af en toe wat rugpijn na. Heb al verschillende zwangerschapstesten gedaan maar allemaal negatief. Kan ik al contact opnemen met de huisarts of is dat te vroeg na bijna 4 maanden stoppen pil? Vind die 70 dagen gewoon heel lang.... Alvast bedankt! Groetjes Moniek
Hoi Moniek, 70 dagen is ook lang, maar nog steeds niet ongewoon binnen een half jaar na het stoppen met de pil. Ik weet niet of elke huisarts al iets zou ondernemen bij je. Je kunt het uiteraard altijd even vragen aan de HA, want een gekke vraag is het niet. Altijd rottig hoor, als je niet van je lijf op aan kunt. Maar medisch gezien nu nog geen zorgen maken. Groetjes Brigitte
Bedankt voor de reactie! Is het wel mogelijk dat er binnen die lange cyclus een eisprong plaatsvind? Of is dat erg onwaarschijnlijk? Wanneer adviseert u stappen te ondernemen dus naar de huisarts te gaan? Groetjes Moniek
Hoi Moniek, je eisprong heb je altijd een dag of 14 voor je menstruatie. Dus het kan goed dat je een eisprong hebt. Maar dan moet je er wel ongesteld na worden of een positieve zwangerschapstest hebben. Dus je hebt nog geen eisprong gehad tot 2 weken geleden iig. Als je over een maand of twee nog steeds niets weet/nog niet ongesteld bent geworden, zit je op dat half jaar en dan willen de meeste artsen je wel helpen om je cyclus op gang te krijgen ivm kinderwens. Maar je kunt dus best even je eigen HA bellen voor advies. Dan weet je hoe die er in staat. Groetjes Brigitte