Hallo allemaal, Ik ben nu 34 weken zwanger en heb tekort aan ijzer. Van de dokter heb ik Ferrofumaraat gekregen maar door die tabletten word ik enorm misselijk en moet ik af en toe braken en ik heb ontiegelijk last van harde ontlasting. De dokter wil iets geven voor tegen de misselijkheid en voor harde ontlasting. Ik ben niet van plan om allerlei middeltjes in te nemen omdat het mij geen goed gevoel geeft. Is er misschien iets op een natuurlijke basis in een vorm van tabletten. Ik hoor het graag
Floradix of Roosvicee Ferro, zijn drankjes maar prima te doen (even neus dicht houden evt). Rozijnen zitten ook ijzer in en volkoren producten en groene groenten.
Je hebt ook bruistabletten voor je ijzer die heb ik ook gekregen omdat ik sowieso al moeite had met de stoelgang in het begin.
Hoi Heel veel groene groentes eten, zoals spinazie en broccoli. En evt. natuurlijke vit. C nemen!! Ik kan je evt. wel helpen met natuurlijke supplementen maar dan moet je even een pb sturen
Linzensoep (op de marokkaanse manier bereid) zit ook veel ijzer. Als je wil zoek ik t recept voor je op stuur me maar een berichtje
Ik lees mee, vandaag 37 weken en gisteren in het ziekenhuis er ook achter gekomen dat mijn ijzer erg laag is. Heb ook tabletten meegekregen van de arts assistent, maar niets voor de ontlasting eigenlijk.. Je kan er dus ook misselijk van worden? Fijn.. Dacht dat we die periode afgesloten hadden
Hoe snel kun je last krijgen van misselijkheid etc door ijzertabletten? Ik heb gisteravond de eerste ingenomen.. nu echt buikpijn (darmen) en weeïg gevoel de hele tijd. Kun je daar al zo snel last van krijgen? Heel eerlijk gezegd kan ik dat er nu niet bij gebruiken, loop al op mijn tandvlees..
Hallo wat is jullie ijzer? Hier nl ook erg laag en ziekte van crohn dus tabletten helpen niet. Ijzer inname met voedsel helpt alleen voor je te kort hebt. Dus niet als je al te kort hebt.
@lies2012, na een paar dagen had ik last van harde ontlasting en irritatie bij mijn anus en na ongeveer 5 dagen werd ik hardstikke misselijk. Ben meteen gestopt met de tabletten. Ik slik sinds vandaag Floradix tabletten. @daan22, mijn ijzergehalte was in augustus 6.9. Nu inmiddels 34 weken en gedaald naar 6.1.