op haar eigen kamertje of bij ons?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door juenco, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai!

Wij zijn het kamertje van ons kindje nu aan het opknappen, gaat heel mooi worden!

Nu vraag ik me alleen af wat jullie doen, laten jullie jullie kindje eerst bij jullie slapen?
    En zo ja, in zijn/haar eigen ledikantje of in een wiegje?
    En zo nee, waarom niet?

Ik lees namelijk overal dat het het beste is om je kind het liefst het eerste half jaar tot een jaar (!) bij jezelf op de kamer te leggen. Ik vind dat nogal wat....

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb begrepen dat het goed is om het kindje de eerste drie maanden bij je op de kamer te hebben. Dat doen wij ook. Een half jaar en zelfs een jaar lijkt me niet goed. Tenzij je niet anders kunt, natuurlijk.

Verder niet in het ledikantje, want dat is veel te groot. Een wieg hebben we niet, maar we gebruiken de bak van de kinderwagen. Waarom? Omdat die kleiner is, en dan voelt het kindje zich geborgen.

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Wij leggen hem wel gewoon in zijn ledikantje op onze kamer. Ik kan me niet voorstellen dat het goed is om je kindje zo lang op het matrasje van de wandelwagenbak te laten slapen, terwijl er wordt geadviseerd om in ieder geval een matras van 8 centimer dik te nemen. Als je dan de wandelwagenbak neemt, zou ik in ieder geval een ander matrasje er in kopen!

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik koop een hangwiegje, en die hang ik naast mijn kant van het bed, en ik weet nog niet hoe lang, ik denk dat er vanzelf een periode komt dat je merkt dat je kindje naar zijn/haar eigen kamertje kan. Ik denk niet dat dat bij ons langer dan een half jaar zal duren trouwens, daar ikzelf heel gevoelig slaap, wordt overal wakker van, dus waarschijnlijk wanneer ik geruster ben in hoe ons kindje slaapt, dat ik hem/haar dan wel durf over te zetten. Overigens is de kinderkamer naast die van ons, en het ledikantje staat dus misschien 4 meter verder van mijn bed dan haha.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat dacht ik dus eerst ook, maar het schijnt dat dat geen probleem is. In het begin weegt die kleine nog haast niets en dan is een matrasje van 8 cm nog helemaal niet nodig.
    Maar ik vraag het toch nog wel als de kraamhulp komt.

6. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik ben van een andere mening... Wij hebben onze eerste direct op zijn eigen kamertje gelegd. Zowel voor hem als voor ons. Zo kon hij direct wennen aan de goede gang van zaken, en voor ons, want ik slaap heel licht en als verse ouders heb je je slaap nodig. MAAR ik heb wel zo'n Angle Care aangeschaft. Als het mis zou gaan, gaat er een alarm af, zo was ik ook meteen gerust!

Groetjes

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    We zouden de kleine eerst op de eigen kamer leggen, maar omdat er toch wel "gepromoot"word , zeker bij BV om de kleine op onze kamer te laten slapen 's nachts ( rooming-in) dus dan toch maar bij ons..
    Dat zal wel in de reiswieg worden, maar ik ben stiekem wel eens aan t sneupen naar een 2e hands wiegje..
    Mocht t niet gaan in die reiswieg, dan verhuist ukkie naar t eigen ledikantje.. Ook waneer wij om ieder uchje/kreuntje/.. wakker zijn en daardoor zeker niet aan de rust toe komen.. Dan laten we vast wel de deuren open ( tenzij dat weer tocht..) ( Valt nog niet mee geloof ik....)

8. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Ik heb een wiegje voor naast het bed. Met de bak van de kinderwagen moet je oppassen dat het er niet te heet wordt, dat schijnt het bezwaar te zijn omdat het niet doorlucht. Al is hij ook niet zo diep natuurlijk! Meteen op z'n eigen kamertje vind ik eigenlijk erg gemeen, dat kindje heeft 9 maanden vertrouwd in je buik gezeten, heeft geen benul van de wereld om hem heen en dan ligt hij helemaal geisoleerd... ben blij dat dat achterhaald is!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Onze dochter heeft het eerste half jaar in haar ledikantje bij ons op de kamer gelegen, daarna waren we er allebei wel aan toe dat ze naar haar eigen kamertje verhuisde. Is allemaal probleemloos verlopen, ik vond het heel fijn om haar zo de eerste tijd bij me in de buurt te hebben. Bovendien slaap ik als een marmot en mijn man ook.
    Voor de tweede heb ik een wiegje in huis gehaald, want ik vond dat mijn dochtertje toch wel erg verdwaald lag in dat grote ledikant. Ik zie wel voor hoelang deze baby op onze kamer blijft, als alles goed gaat ook gewoon weer een half jaar. Je moet gewoon zelf kijken hoe je je erbij voelt en of je een beetje goed kunt slapen.

10. Maia

Maia Niet meer actief

wij hebben een wiegje en laten waarschijnlijk de eerste maand ons kindje bij ons op de kamer slapen. Ik ben er nog niet 100% over uit, maar het wordt bij ons flink gepromoot door zo ongeveer iedereen en ik snap hun allemaal wel dus waarschijnlijk wel de eerste weken maar daarna z.s.m. naar het eigen kamertje. Ik heb gelukkig nog even om erover na te denken ;)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

eehmm...

ik kom niet verder dan dat ons kindje de kraamweek bij ons slaapt, daarna zien we wel weer...

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En in die kraamweek vertelt de kraamhulp wel meer ;)

13. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Er wordt geadviseerd om de eerste tijd (hoe lang weet ik niet, maar is denk ik wat je zelf fijn vindt) de baby bij je op de kamer te leggen om geluidjes te herkennen. Idd ook voor borstvoeding.
    In het ziekenhuis hier noemen ze het rooming-in.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja precies!

15. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik lees dat een aantal van jullie het in zijn/haar ledikantje legt bij jullie op de kamer. Maar overdag dan?? Ook op jullie kamer? En hoe laat je de overgang dan gaan, steeds het bedje verslepen?

Sorry voor de vele vragen, maar ik zit er nu even over na te denken...

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme heeft meteen in haar hangwiegje op haar eigen kamertje geslapen. Het is ons prima bevallen. Nu doen we het weer zo.

Pim

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    onze eerste heeft 6 maanden in de wieg op onze kamer gelegen. Na een maand of 3 heeft hij wel overdag in z'n eigen kamertje gelegen in het ledikantje.

Ik vond het heel prettig om hem naast me te hebben, zo kon ik ook makkelijk checken of ie nog ademde :)

deze baby nemen we weer op de kamer, maar ik weet niet of we het net zo lang zullen doen. Misschien iets sneller naar de eigen kamer, maar dat zie ik dan wel weer.

Als je het wel wilt proberen op je eigen kamer, pin je gewoon niet vast op een termijn, je kan de baby altijd overdoen naar z'n eigen kamer als je daar aan toe bent. Of dat nu na de kraamweek is of pas na een jaar..

18. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    juenco, wij hebben een apart wiegje bij ons op de kamer staan. Overdag gaat de kleine daar ook in, tot het moment dat het op de eigen kamer gaat slapen

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij hebben een wieg voor bij ons op de kamer. Daar zal het kindje de eerste week zowel overdag als 's nachts slapen, althans dat is de bedoeling ;) Daarna is het de bedoeling dat ze overdag in haar ledikantje op haar eigen kamertje slaapt, en 's nachts in het wiegje op onze slaapkamer.
    Wij hebben overigens een grote wieg, waar de baby zeker tot een maand of acht in zou kunnen als we dat zouden willen. We zien wel hoe lang we het prettig/nodig vinden om haar op onze kamer te laten slapen 's nachts. We hebben wel een nieuw, dikker, matrasje laten maken voor de wieg.
    Kinderwagenbak is mij afgeraden als slaapplaats (tenzij voor op visite ofzo), want deze heeft een matrasje van maar 3 cm dik en geen luchtgaten aan de zij- en/of onderkant. Bij onze kinderwagen stond expliciet vermeld dat je er GEEN dikker matrasje in mag leggen.

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Bij ons gaat de kleine gewoon in haar eigen bed.
    Ik zou haar wel bij me willen de eerste paar weken vooral met de bv maar ik heb geen ruimte om een wieg of bak te plaatsen.
    In geval van nood of als ik het echt niet aan kan dan moeten we iets verzinnen maar voor nu is het goed.

Deel Deze Pagina