Hoi, Ik zit steeds te twijfelen, ik heb in augustus mijn pil strip doorgeslikt naar september vanwege vakantie. Ik heb op 26 augustus seks gehad met mijn man, toen was ik nog aan de pil, maar ik had die dag in de ochtend diaree gehad ik heb daar wel iets tegen ingenomen. Nou hoor ik wel eens dat de pil soms niet goed werkt met buikgriep. Nu ben ik 17 september gestopt met de pil en ik ben gewoon ongesteld geworden. Ik slik de pil nu niet meer vanwege kinderwens. Ik heb begin deze week 16 okt een zwangersschapstest gedaan vanwege bepaalde symptonen. De test was negatief. Maar ik heb nog steeds die symptonen en we zijn nu 31 dagen verder in mijn cylus en ik ben nog steeds niet ongesteld. Kan het het nog steeds zijn dat ik misschien toch zwanger ben of moet ik gewoon nog in mijn nieuwe cyclus ritme komen? Sorry voor het hele lange verhaal maar ik blijf ermee bezig. Groetjes Tinkerbel
hoi, als je test negatief was, dan ben je in elk geval niet zwanger vanwege die pil in combinatie met diarree. Wel kan het zijn dat je nu in je nieuwe cyclus zwanger bent geworden, nu je dus gestopt bent met de pil. Ook kan het zo zijn dat je cyclus weer langer duurt, omdat je vaak ziet dat je cyclus na pilgebruik een tijd nodig heeft om weer op orde te komen. Afwachten dus. Als je over een paar dagen niet ongesteld bent kun je opnieuw een test doen. Je EDLM is dan dus van na 17 september. Mirjam
hoi, dat betekent de eerste dag van je laatste menstruatie, zie ook het stuk hierboven over zwangerschpaskaart. Met deze datum kun je berekenen hoevr je zwanger bent. Mirjam
Hoi, Ik had nog een vraagje over foliumzuur. Ik heb nu dagravit totaal 30 gekocht en daar staat achter op de verpakking dat er ook vitamine B11 in zit en tussen haakjes staat er dan foliumzuur 100 mg. Is dat voldoende of raad je aan toch nog losse foliumzuur aan? Groetjes Tinkerbel.
hoi, nee, dat is te weinig foliumzuur. Als je zwanger wilt worden kun je trouwens beter een multivitaminepreparaat voor zwangeren nemen. Daarin zit genoeg foliumzuur en is de hoeveelheid vitamine A aangepast (daar mag je namelijk weer minder van in de zwangerschap). Zolang je niet zwanger bent kun je wel deze pillen slikken en dan aanvullen met losse foliumzuur. Je krijgt dan iets meer dan de aangeraden hoeveelheid maar dat kan geen kwaad, foliumzuur is een wateroplosbaar vitamine en bij een eventueel teveel (komt bijna niet voor, de meeste vrouwen hebben een tekort en het duurt wel een poos voordat dat is aangevuld) plas je dat weer uit. Mirjam