Iemand hier ervaring mee? Mijn ijzerwaarde blijft helaas zakken... Ben nu 37 weken zwanger en volgens de verloskundige is het nu niet verantwoord om zo de bevalling in te gaan. Maandag heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor het infuus. Het overviel mij nogal dus heb op dat moment niet doorgevraagd. Nu komen de vragen pas. Hoe lang duurt de afspraak? Moet ik nog blijven daarna? Bijwerkingen? Kan ik nog bij de verloskundige blijven of word ik helemaal overgedragen aan de gynaecoloog? Ben dus op zoek naar ervaringsdeskundige.
Na mijn bevalling een ijzerinfuus gehad. Het infuus zelf druppelt in een uurtje naar binnen. Daarna blijf je nog 2u ter controle. Dan mag je weer naar huis. Sterkte!
In het ziekenhuis waar ik werk sta je met een uur weer buiten. Het infuus zelf loopt in een half uur in. Het is wel gemeen spul en geef optijd aan als je er niet lekker van wordt.
Ik stond zo weer buiten. Ik heb er verder ook geen last van gehad. Ik hoefde echt geen 2 uur na de tijd te blijven (gelukkig!). Stelt echt niets voor en ik kon gewoon bij de verloskundige blijven. Ik beviel uiteindelijk wel medium risk in het ziekenhuis omdat ik uit voorzorg moest bevallen met een infuus aansluiting zodat ze me gelijk bloedtransfusie konden geven bij veel bloedverlies ivm m'n lage hb.
Dank voor je reactie! Ik hoop ook echt dat ik gewoon bij mijn verloskundige kan blijven. Ik wil ook graag in bad bevallen (wel in het ziekenhuis) dus hopelijk is dat nog steeds een optie. In ieder geval fijn om te weten dat ik waarschijnlijk geen uren in het ziekenhuis hoef door te brengen.
Dankjewel! Hoop het ook! Het is nog even de vraag of het een ijzer infuus wordt of een bloedtransfusie vlak voor de keizersnede. Wanneer krijg jij je infuus?
Stelde inderdaad niet heel veel voor. Half uur aan het ctg, toen infuus aan. Die druppelde in een half uur leeg. Daarna weer een half uurtje ctg in de gaten houden en toen mocht ik naar huis. Het wachten duurde langer dan het infuus zelf. Hoop snel meer energie te hebben.
Nee geen bijwerkingen gelukkig! Zorg wel dat je nog even plast voordat ze het infuus aansluiten . Ze noemden het Ferinject
Geen idee wanneer je een infuus krijgt. Lijkt mij niet dat ze hem zomaar hebben gegeven toch... pillen zouden te lang duren voordat deze zouden aanslaan. Ben inmiddels 38 weken zwanger. HB is laatst geprikt op 5,2.. Het was dus vooral om even een boost te geven aangezien de bevalling elk moment kan beginnen.