Zonnen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Gwendo, 13 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Hi,
    Ik heb gehoord dat je met de hormonen zwangerschapsmaskers kan krijgen door in de zon te zitten. Ik woon in een warm land en hou me sinds ik zwanger ben uit de zon maar natuurlijk is het niet mogelijk het totaal te vermijden. Ik doe een hoge factor op me. is het totaal uit den boze om te zonnen? ik moet ook toegeven dat ik moeilijker tegen de hitte kan.

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    je kleine is van jou afhankelijk met zn tempratuur. dus als jij het te heet krijgt, word de kleine ook oververhit. en das niet goed dus.
    je mag wel een beetje zonnen, maar bedek dan je buik en zorg dat je het niet te warm krijgt. zwangerschaps masker kan altijd dus op eigen risico. over het algemeen is het gewoon beter van niet.

3. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik kreeg in Nederland van het aprilzonnetje al een pigmentvlek. Sindsdien gbruik ik een factor 50 creme die speciaal tegen pigmentvlekken is en ga nooit lang in de zon. Want helemaal uit de zon blijven kan inderdaad niet en wil ik ook niet. Dus zolang het goed gaat m.b.v. een hoge factor en met mate zonnen geniet ik van de zomer. Maar van mij hoeft het idd geen 30 graden te worden :).

4. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ik heb pigmentvlekken in m'n nek gekregen en heb nog niet eens in de zon gezeten! Haha!! Maar je moet er idd wel mee oppassen hoor, want ik heb wel eens gehoord dat als je eenmaal het zwangerschapsmasker hebt het niet meer weggaat. :( Ik zou m'n gezicht zoveel mogelijk uit de zon houden dmv een pet te dragen en een hoge zonnebrand factor.

5. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Je kan het beste een dagcreme met factor gebruiken, dan ben je altijd beschermd als je buitenbent. En als je echt in de zon gaat (moet) nog extra zonnebrand op doen natuurlijk. Dat masker gaat idd niet meer weg. Het bleekt wel wat af, maar als je terug in de zon komt, komt het gewoon weer opzetten...

6. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Ik ben inmiddels met zwangerschapsverlof en vanf het moment dat de eerste zonnestralen er waren dit jaar ben ik wel van de zon gaan genieten. Gewoon een goede factor opgedaan (normaal ook wel, dus eigenlijk niets anders). Ik wordt ook sneller bruin nu en dat kleurtje doet me goed. Heb ook in mijn blote buik in de zon gezeten (in mijn tuintje hihi).
    Maar, ik heb misschien geluk dat ik geen masker heb gekregen. Kweetnie!

7. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik ben begin deze maand paar dagen naar spanje geweest lekker op het strandt gelegen en heerlijk bruin geworden geen last gehad van zwschaps masker.....kheb wel factor 20 gesmeert merkte juist dat ik bruiner werd als normaal!!maargoed wees wel voorzichtig want als je het eenmaal hebt.......nu maar hopen dat de zon hier een beetje door gaat breken!!!!!liefs sjaantje

8. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Je kan gewoon in de zon liggen hoor, wel goed smeren maar dat is altijd belangrijk.
    En een zwangerschapsmasker kan wel degelijk weg gaan hoor!
    Het kan blijven maar over het algemeen trekt het na je bevalling weer langzaam weg.
    Tuurlijk, mooi is het niet.
    En als je in de zon zit met een handdoekje over je buik....dan wordt het toch alleen maar warmer?je isoleert daardoor dus lijkt me ook niet de oplossing.
    Als je het te warm krijgt idd uit de zon en goed blijven drinken.
    Ik trek zo lekker weer de bikini aan en ga heerlijk liggen in het zonnetje...zonder handdoekje over mijn buik haha;)

9. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Ik zou toch oppassen met teveel zon op je buik. Bij ons kwam het pas op zwangerschapscursus ter sprake en daar werd ons op het hart gedrukt voorzichtig te zijn. Door de warmte wordt je bloed dunner en juist direct onder je buikwand zit de kleine met placenta en navelstreng. Je bloed wordt dunner en warmer, dus je kindje krijgt dat dubbel zo hard mee en kan minder hebben dan jijzelf. Daarnaast is het wel een enorme bak licht die ze ook in de baarmoeder duidelijk meekrijgen en daar onrustig van kunnen worden (maar dat laatste hoeft niet).
    Ik zou dus met mate genieten, desnoods na een tijdje een dunne witte doek over je buik heen leggen. Weerkaatst de zon en is minder dik, warm en zwaar dan een handdoek.

10. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Ook ik geniet heerlijk van de zon in mijn bikini met maar zet mezelf wel goed in de zonnebrand creme. DIe tip van een witte doek is top een hydrofiel luier is ook makkelijk nat te maken om jezelf even af te koelen. Ik let er wel op dat ik geen uren gestrekt lig... en ga altijd even spieken in de spiegel.. vlekken.. geen vlekken oke terug in de zon danmaar. Tja en waar is de zon vandaag? zie alleen wolken getver!

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Toevallig had ik het met de vk hierover. Zonnen kan dus echt geen kwaad zolang je niet als een idioot gaat liggen bakken. Dus af en toe de schaduw opzoeken, of het water. En je gezicht goed insmeren om een zwangerschapsmasker te voorkomen. Dat trekt overigens wel weg hoor, ik heb het een keer gehad toen ik niet zwanger was en het is weggetrokken.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Trekt helaas niet altijd weg heb ik ergens gelezen.

Daarentegen vind ik het belachelijk dat iedere zwangere vrouw wordt aangeraden uit de zon te blijven terwijl maar 30 % zo'n masker krijgt van de zon.

Ik heb zelf inmiddels wel gemerkt dat ik er niets van krijg (alleen sproeten), dus ik ben gewoon in de zon als het gebeurd. Ik gebruik nooit zonnebrand (verbrand bijna nooit) en ga inderdaad niet echt in de zon liggen. Inmiddels wel een lekker kleurtje van het wandelen en fietsen, dus dat vind ik wel leuk. Mijn buik is trouwens witter dan wit, want die doe ik dus niet in de zon!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik verbrand nooit in Nederland, dus smeer me hier normaal gesproken ook niet in. (slecht, ik weet het) ik heb een redelijk donkere huid en maak snel pigment aan.
    maar nu ik zwanger ben kan ik ineens wél verbranden, dus ik gebruik (zeker deze dagen, met de zon waarschuwing) een hoge factor (40) en dat is geen overbodige luxe.

overigens kan ik toch niet tegen de hitte nu, terwijl ik echt wel wat gewend ben (ben een grote Australie fan ;) ) dus zonnen doe ik ook niet. de vlos vond het voor de kleine ook niet zo'n goed idee.

Deel Deze Pagina