Ijzerrijk hartig broodbeleg.

Discussie in 'Voeding' gestart door DeeLighT, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter was toen een baby, maar bij haar zag je het aan haar kleur. ze was onwijs bleek. En verder suf, energieloos enz.

Ik heb zelf ook ooit ijzertekort gehad, en was ook heel bleek, had het altijd koud, en was futloos.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Oké, dus zolang je baby/dreumes nog actief en energiek is, hoef je je geen zorgen te maken als ze errug bleek is?

Heb zelf ooit wel bloedarmoede gehad, toen ik een jaar of 8 was, maar kan het me gewoon niet goed herinneren (is ook al zó lang geleden, hahaha). Mijn moeder kreeg toen het advies mij iedere dag of biefstuk of lever te geven. Dat werd een dure grap, want ik vond (en vind) lever echt heel erg smerig. En ik moest huttenkase op brood, geen idee waarom eigenlijk. Zal toch niet zoveel ijzer bevatten?? Misschien had dit een andere reden en heb ik 2 dingen verkeerd aan elkaar gekoppeld in m'n herinnering.

Kidneybonen, bruine bonen, witte bonen: m'n kinderen zijn er gek op! Ik weet dat Hak ook een bruine-bonen-met-minder-zout heeft, staat hier bij de appie in het dieetvoedingsschap. Scheelt toch weer de helft aan natrium.
    En idd, het zijn peulvruchten, dus zal wel goed zijn qua ijzer. (en qua voedingsvezel, ook belangrijk!)

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bri: bedankt voor de tip van die site!
    Ik merkte aan mijn dochter dat ze snel moe was, en dat zie je bij haar door rode kringen onder d'r oogjes. Daarbij had ze aanhoudend last van aften! Door ijzergebrek worden je slijmvliezen kwetsbaar. Ook huilde ze sneller dan anders. Maar over het algemeen wel vrolijk. Het speelde al een aantal weken want de hangerigheid schreef ik af aan een sprongetje/veranderingen in huis mbt de baby op komst.

zogelukkig, dankje. Vind het erg fijn om te horen dat jouw zoontje ook goed gedijt op een vegetarische voeding. Wat kun je twijfelen aan je zelf he als er wat niet gaat zoals het hoort. M'n dochter vind alle bonen ook lekker en dus eten we die regelmatig. Ik spoel ze ook eerst af.
    Eind van de maand moeten we weer bloedprikken.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Rosbief daar zit best veel ijzer in. Dus idd roodvlees daar zit het meeste ijzer in op appelstroop na enz.

De rest is volgens mij al gezegt hihi.

En misschien onverandwoordelijk van mij, maar waarom laat je haar niet elke dag een lepeltje appelstroop nemen als je het niet op brood wilt geven zo vaak.

Een soort snoep momentje maar dan met appelstroop. ;)

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    pnirmal, bedankt voor de tip maar dan smeer ik het liever gewoon op brood ;)

Deel Deze Pagina