Na al drie avonden een warme hap voor Gijs ( 21 maanden oud) te hebben gekookt en hij t niet eens wil proeven en dus dan met slechts een kommetje yoghurt achter de knopen zit ik me af te vragen "Wat doe ik niet goed?" Vrijdagavond at ie zo zn brodje leeg en zaterdag wil hij niks hebben.. zelfs niet proeven.. zondag niet en gister ook niet.. Ik heb hem ook niet iets anders dan anders voor gezet... gewoon een gekookte aardappel, stukje vlees/gehaktballetje en wat groenten.. Zou dit een bui/periode/fase zijn wat wel weer stopt? Wat is handig om wel te doen..( dat ik boos word etc. heeft vast een averechts effect..) toch maar gewoon eten voor hem blijven maken en maar kijken of er wat van naar binnen gaat?? Maar als ie niets wil... dan iets aanbieden wat ie wel wil.. ( t idee hem met een lege maag naar bed te brengen spreekt mij niet aan, daar krijgen we vast "last" mee midden in de nacht..) brood/ toetje/fruit ofzo?
je doet niks fout. ik gok erop dat hij zo'n beetje anderhalf is? lees maar eens wat topics die hier staan door. er zijn heeeeeeeeeeel veel dreumisjes en peutertjes die ook niet willen eten. in de zoekmachine vind je heel wat topics die hierover gaan. misschien stellen die je gerust. het is heel erg frustrerend maar helaas een normale actie die erbij hoort. ( en soms lang kan duren) de kunst is om juist niet gefrustreerd te raken ervan.en je niet boos te laten maken, dat werkt inderdaad totaal niet.
Ha welkom in mijn wereld . Hier wordt al een hele tijd niet warm gegeten. Brood gaat prima, fruit ook, dus ik geeft extra fruit zodat er nog iets gezonds ingaat. En ik geef wat meer yoghurt 's avonds. Ik probeer er geen drama van te maken, en hoop dat het ooit eens overgaat.
okee.. dan toch maar wat in elkaar breien en maar kijken wat menner er van wil maken.. Vanavond 1,5 pannenkoek op.... met chocopasta en appelstroop..Niet dat ik daar nu blij van word, maar tis iig meer dan alleen yoghurt.. Gelukkig vind Gijs fruit ook wel lekker.. banaan ( liefst zo uit de vuist en niet meer in stukjes gesneden..) appel, peer, mineola..Dan daar maar wat meer van aanbieden..
herkenbaar. als Fleur periodes heeft dat ze niet wil eten krijgt ze overdag iets meer van me. en na een paar dagen is het hier meestal weer over. we proberen het te negeren *zucht*
Dat is de leeftijd Ik zou gewoon even niks anders geven. Gewoon met de pot mee, of niet. Mocht hij dan 's nachts wakker worden, kun je altijd nog wat drinken geven, liever geen eten.. Zeker als mijn jochie niet eens proeft, is het duidelijk dwarsheid en krijgt hij niks anders. Mijn jochie ging vaak 1,5 uur na het eten pas naar bed, en kwam dan een uur na het eten schooien. Dan kreeg hij dus zijn opgewarmde bordje weer voor zijn neus. De fases hebben hier nooit lang geduurd, max een paar weken..
die van me eet nu pasta met yogurt(alternatief voor alleen yogurt)penne koken in yogurt mengen. hij eet zo een 10 stukjes penne...hij eet van zijn avond eten heel weinig, n paar stukjes kip, helemaal geen groente...alles ligt dan op de grond.pfff.
Ook Finn is niet meer van het avondeten..at hij eerst super, ook dat is nu even niet meer. Wij laten het maar zo, hij zal vanzelf wel weer wat meer eten, en aangeven dat hij honger heeft/krijgt toch?
Hier heeft het in eerste instantie maanden geduurd, en nu is het wisselend. Ik deed: - niets anders aanbieden - gezellig blijven (niet alles tolereren, maar gewoon positief) - niet dwingen Of het gewerkt heeft, geen idee, haha! Hier begon het met ziek zijn en niet willen eten daardoor, en toen is ze gewoon niet meer begonnen. Ze heeft 4 maanden geen warm eten gegeten (ik geloof niet meer dan 3 keer in al die maanden) en is er ook niet van afgevallen. Fruit blijven geven is wel belangrijk, en als ze dat ook gaan weigeren dan mss vitamines bijgeven of op slinkse manieren groente/fruit blijven geven (bv. pannekoek met gepureerde groente er doorheen, of sinaasappels persen). Maak je in ieder geval niet te druk, want het kan nog wel even duren! Ligt niet aan jou, ligt aan de leeftijd en zijn eigen willetje. Wij hebben in die tijd wel een warmhoudbordje aangeschaft, omdat het soms wel eens ietsie langer duurde