vraag over eerste menstruatie na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Juul84, Jul 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ongeveer 5 weken na de bevalling is het vloeien helemaal gestopt.
    Op 28 juni (8 weken na de bevalling) kreeg ik roze slijmverlies. De dag erna kreeg ik 's middags wat bloedverlies en heb ik een tampon in gedaan. Eind van de avond tampon uit gedaan en toen was die nog niet voor de helft vol, erg weinig bloedverlies dus. De dag daarna heb ik alleen nog een heel klein beetje bruinverlies gehad.

Ik dacht dat de menstruatie misschien een paar dagen later goed op gang zou komen, maar ik ben ondertussen een week verder en nog steeds niks. Ik vind het erg raar dat ik bijna geen bloed verloren ben, zoiets heb ik nog nooit gehad. En de eerste menstruatie na de bevalling is toch meestal juist wat heviger qua bloedverlies?

Weten jullie of het normaal is dat je bijna geen bloed verliest bij de eerste menstruatie na de bevalling? Ik geef overigens geen borstvoeding.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Door de hormonen van de zwangerschap kan je cyclus verstoord zijn en je dus ook minder bloedverlies hebben tijdens de menstruatie.
    Geen reden om je zorgen om te maken.
    Allemaal normaal.

Groetjes Ineke

Share This Page