hoeveel eten jullie op een dag ?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door dilaaaaar, 3 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dilaaaaar

dilaaaaar Lid

1 nov 2017
    76
    34
    18
    Vrouw
    de titel zegt het al. ik ben heel nieuwsgierig naar wat jullie op een dag eten. zelf ben ik niet een grote eter, maar nu probeer ik toch meer te eten dan normaal !

en hoeveel zijn jullie al aangekomen tijdens je zwangerschap ?
    ik ben zelf 1 kilo aangekomen in bijna 10 weken tijd.

liefs

2. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Ik heb tot 13 weken amper iets binnen gehouden

Dan stilaan opgebouwd met alles waar ik zin in had en af en toe gedwongen tot iets gezonder.
    Nu ben ik dus bijna 21 weken en eet ik een normaal eetpatroon.
    Super ochtends 2 a 3 sneetjes brood met honing/smeerkaas/choco of pindakaas. En een glaasje sinaas of cranberry

Smiddags weer 3 sneetjes met vlees/kaas

Super avonds een normale avondportie voor mij. Heel af en toe is iets meer zoals vandaag pitaschotel met groentjes en veel frietjes.

Tussen in nog water,thee, mandarijnen of peer.

dilaaaaar vindt dit leuk.
  3. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Tot vorige week 5kg kwijt nu sta ik ongeveer op 0 :)

4. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Voor mijn zwangerschap had ik altijd moeite met ontbijt, maar nu eet ik moeiteloos 2 boterhammen 's ochtends haha. Voor de rest eet ik gewoon normaal zoals ik dat eerder ook deed. De laatste keer dat ik op de weegschaal stond was ik iets van 7 kilo aangekomen (toen was ik volgens mij 27 weken).

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Waarom zou je meer gaan eten? Voor de baby hoeft dat absoluut niet. Aan het eind van de zwangerschap is bij wijze van spreken één banaan extra per dag al voldoende. Je bent nog maar heel pril zwanger en de baby neemt toch wel wat hij nodig heeft. Belangrijk is om gezond te eten en naar je lichaam te luisteren. Maar niet meer gaan eten omdat je denkt dat dit moet terwijl je daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebt.

Ik ben tijdens de zwangerschap 7,5 kg aangekomen en ben er nu 1,5 week na de bevalling al 9 kwijt. Geef borstvoeding en BMI is te hoog.

6. dilaaaaar

dilaaaaar Lid

1 nov 2017
    76
    34
    18
    Vrouw

nou in mijn geval moet dat wel. ik at enorm slecht en dan heb ik het over dat ik alleen avond eten at.
    nu eet ik 3 broodjes, fruit, chocola, avondeten, toetje, fruit en wat chipjes.

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ah oké dan is het een ander verhaal ja. In je OP had je het over geen grote eter en dat hoeft geen probleem te zijn. Maar als je zelf structureel te weinig eet is het nu wel verstandig om wat meer te gaan eten ja.

8. dilaaaaar

dilaaaaar Lid

1 nov 2017
    76
    34
    18
    Vrouw

ik heb het mezelf aangeleerd in het verleden omdat ik niet wilde aankomen. natuurlijk grote onzin. maar je bent 16 en je wilt er mooi uit zien. nu 7 jaar later denk ik er heel anders over. het eten ging in het begin moeizaam, ookal was ik niet misselijk. nu eet ik steeds meer en ik merk dat mijn lichaam het echt nodig heeft. helaas heb ik nu problemen met mijn darmen. ook omdat ik gestopt ben met roken. het positieve is dat ik geen trek meer heb aan fastfood maar alleen aan gezond eten !

9. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    'S ochtens een mok 7 granen pap of een half bakje cruesli met yoghurt

Tussendoor een mandarijn

'S middags 2 plakjes brood met kaas en een kopje cup-a-soup

Tussendoor 2 mandarijnen en een krentenbol (we eten avondeten laat doordeweeks, vandaar de krentenbol)

'S avonds een portie warm eten. Ligt er aan hoe veel zin ik heb, soms een paar happen en soms schep ik nog een keer op.

Voordat ik naar bed ga nog een beker 7 granen pap.

Nu 15 wk zwanger en nog niks aangekomen.

10. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    'S ochtends een kom yoghurt met all bran.
    Tussendoor vaak een appel.
    Lunch 3 boterhammen met verschillende soorten beleg.
    Tussendoor door de week fruit en in het weekend soms iets lekkers (handje pepernoten/eierkoek).
    Avondeten heel wisselend, maar meestal wel iets van aardappel/groente/vlees. Ben gek op stampotten sinds ik zwanger ben ;).
    'S avonds meestal niets meer; lig om 2100 uur al plat. Soms nog een stuk fruit.

Ik ben nu ongeveer 3,5 kilo aangekomen.
    Voor mijn eerste zwangerschap at ik ook minder dan nu. Ook eetstoornisverleden. Ben tijdens zwangerschap meer gaan eten. Had ook een vrij laag gewicht en door die combi 30 kilo aangekomen. Is er vrijwel allemaal weer afgegaan. Goed dat je meer bent gaan eten!

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    O :
    1 Boterham en 1 appel (soms een banaan ipv een appel).

T: Yoghurt (of soms een boterham)

L :Rijstewafel of cracker. 1 Mandarijn. (Soms een plakje ontbijtkoek zero)

T: Meestal fruit, of een stuk komkommer en cherrytomaatjes.
    (Blokje kaas af en toe)

A: Veel groente, weinig aardappelen en vlees.

T. Koffie met een koekje. (Knappertje)
    En soms nog fruit.

(Ik moet overigens zeer regelmatig eten ivm zwangerschapsdiabetes. Al reageert mijn lichaam op de meeste dingen gelukkig erg goed)

12. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    O: 2 boterhammen met zoet beleg
    T: 1 of 2 stuks fruit
    L: 4 boterhammen met kaas/vlees
    T: soms fruit
    A: normale portie
    T: koekje en in het weekend wat chips

Nu ongeveer 8 kg aangekomen.

13. jk84

jk84 Bekend lid

6 feb 2017
    594
    264
    63
    Op een werkdag als volgt:

Ontbijt: Schaaltje yoghurt met paar eetlepels havermout, rozijnen en fruit (aardbeien of frambozen)

Tussendoor: Fruit of 1 bruine boterham

Lunch: 2 bruine boterhammen + soepje (soms ook i.p.v. brood: meergranen crackers met kaas, tomaat en komkommer, soms maak ik een lekkere (pasta)salade, het is maar net waar ik zin in heb)

Tussendoor: Fruit of 1 bruine boterham

Avondeten: Normale portie eten

Tussendoor: Bij de koffie/thee nog iets van choco

Kanttekening: in het weekend snack ik vaak wel wat meer :D

Ooh en btw: Ik ben nu 30 weken zwanger en 7kg aangekomen

14. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    O; Havermout met amandelmelk, appel, rozijnen en kaneel. Of yoghurt met granola en bosbessen/aardbeien oid.

T; Stuk fruit

L; Wisselend. 2 boterhammen met vleeswaren/goed gevulde salade/een lekker belegd pistoletje/soep

T; fruit

A; Gewone portie avond eten. Veel groenten. Weinig aardappels/pasta/rijst. Beetje vlees.
    Toetje na.

T; Koekje of fruit

In totaal 8 kilo aangekomen.
    Nu een week na de bevalling alles al kwijt. (Qua kilo's dan. Heb nog wel een flubber buik :roflmao:)

15. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ontbijt 2 boterhammen met hagelslag, glas melk
    Tussendoor: eierkoek, 3 koppen thee of water
    Lunch: 2 boterhammen met vlees of kaas, 1 stuk fruit, beker Optimel
    Tussendoor: stuk fruit, 3 koppen thee of water
    Avondeten: 2 opscheplepels groenten, 2 opscheplepels rijst/pasta/aardappels, stuk vlees, 2 glazen water, bakje yoghurt
    Na t eten: kop thee, koekje, rijstwafel/plak peperkoek

Ben nu 28 weken, merk dat ik sinds week of 3 echt meer honger heb. Eet nu tussendoor hele eierkoek ipv halve en s'avonds koekje en rijstwafel of peperkoek. Koekje voor lekkere trek en rijstwafel/peperkoek om te voorkomen dat ik hele pak opeet hahaha.
    Ben nu 5 kilo aangekomen, BMI 20 bij start zwangerschap.
    Zelfde eetpatroon bij m'n zoons zwangerschap, toen +11 bij bevalling. Dus maak me geen zorgen, lijf werkt hard dus mag best extra's maar probeer t beetje binnen perken/gezond te houden.

16. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik eet dat waar ik zin aan heb haha
    Heb niet echt vaste dingen of tijden.
    Het ene moment totaal geen eetlust en het andere moment eet ik alles wat los en vast zit.
    Was 7 kg afgevallen en sta nu nog op - 3 kg
    Krijg ook te horen dat mijn buik goed groeit maar dat ik wat mager ben geworden in mijn gezicht , Maar goed kleine is erg druk en eet mij van binnen gewoon op ( was bij de eerste zwangerschap ook zo )

Deel Deze Pagina