temperatuur en hypothyreoidie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door baboe, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hoi,
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik temperatuur nu twee maanden en zie in mijn temperatuurstaatjes helemaal geen temp stijging (hooguit 0.1 graad). Ik voel iedere maand mijn eisprong wel (denk ik). Nu vraag ik me af of mijn hypothyreoidie (ondanks dat ik goed ingesteld ben) invloed heeft op het uitblijven vd temperatuurstijging. In dat geval maak ik me verder niet teveel zorgen. Enger vind ik het idee dat ik denk een eisprong te voelen maar dat het dat in feite niet is en dat ik nu al een jaar probeer, zonder eisprong! Ik heb altijd erg veel PMS klachten en dat komt meestal na mijn vermoedelijke ovulatie opzetten.
    Vind u het verstandig dat ik toch eens naar de huisarts ga? Of duidt die pijn op een echt eisprong en klopt de temp gewoon niet.
    Alvast heel erg bedankt voor uw antwoord.
    Ps: ik ben 32 jaar oud en heb naast hypothyreoidie ook colitis ulcerosa.
    Chantal

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Baboe,

als je een jaar probeert om zwanger te worden en het is nog niet gelukt is het sowieso verstandig om naar de huisarts te gaan, Je komt dan in aanmerking voor oriënterend fertiliteitsonderzoek. Lang niet bij iedereen is die tempstijging goed te zien. Dat wil dus niet per se iets zeggen over het wel of niet hebben van een eisprong. Als je goed bent ingesteld kan het haast niet zijn dat je door je hypothyrioidie geen eisprong hebt. De PMS klachten en het hebben van pijn ronn de eisprong en het hebben van een regelmatige cyclus pleiten allemaal voor het hebben van een eisprong. Ik zou wel eens proberen met ovulatietesten, dat is betrouwbaarder dan een temp bijhouden. Slik je al foliumzuur?

Mirjam

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik slik al een jaar foliumzuur. Ben daar toen meteen mee gestart. Dat de zwangerschap wat langer op zich laat wachten wijt ik ook aan het feit dat ik het eerste half jaar semi-onvruchtbaar was doordat mijn schildklier zo ontregeld was. Mijn hele cyclus was daardoor van slag. Dat is nl pas sinds augustus vorig jaar bekend.
    Ik slik ook selenium (200) per dag in de hoop dat dat mijn anti-tpo-stoffen (want die heb ik helaas) wat verlaagt. Ik zal eens ovulatietesten gaan proberen deze maand. Ik ben in ieder geval al erg opgelucht dat het stabiel blijven van de temp niet persé betekent dat ik niet ovuleer.
    Heel erg bedankt voor uw antwoord.

Vr Groeten, Chantal

Deel Deze Pagina