vakantie met 6 mnd - hoelang zouden jullie nog vliegen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by poema, Aug 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,045
    453
    83
    Female
    ik ga op vakantie als ik zes maanden zwanger ben, maar heb geen idee waarheen. Ik weet ook niet hoelang ik dan nog wil vliegen... Iemand hier ervaring mee? En wellicht leuke tips?
    Steekwoorden:
    zon
    strand
    lekker luxe

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ik zou met 6 maanden helemaal niet meer op vakantie gaan :S je mag toch maar amper in de zon, te lang vliegen lijkt me erg oncomfortabel met 6 maanden zwangerschap dus ja dat is ieder zn eigen ding denk ik... ligt er aan wat je zelf nog kan met 6 maanden.. ik persoonlijk had toen al helemaal nergens zin meer in en al helemaal geen lange stukken reizen

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Je mag best in de zon, alleen wil je oppassen voor een zwangerschapsmasker (dit krijgt trouwens maar een minderheid van de vrouwen hoor). Ik ben met 5 maanden nog naar Bali gevlogen. Ging best maar een maand later... nee, dat had ik niet mee willen maken. Maar een relatief korte vlucht naar bijvoorbeeld de Canarische Eilanden, Griekenland, Turkije, Egypte etc... waarom niet? Het lijkt me heerlijk om nog op vakantie te gaan maar dat zit er echt niet meer in ;)

Kies bijvoorbeeld Canarische Eilanden: dat is gewoon Spanje. Prima gezondheidzorg, niet te ver weg, eten is over het algemeen goed (ook al moet je natuurlijk ook daar wel opletten). Prima dus!

4. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Wij hadden plannen om nog te gaan vliegen als ik 34 weken zwanger zou zijn. Daar had ik erg naar uitgegeken. Om andere reden gaat het helaas niet door. Je moet doen waar je je prettig bij voelt en idd ik zou een relatief korte vlucht boeken (griekenland, can. eilanden enz).

5. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,045
    453
    83
    Female
    je mag toch wel in de zon? doe ik nu ook hoor. Gewoon een beetje oppassen en luisteren naar je lichaam. Het ligt er inderdaad een beetje aan hoe je je dan voelt, maar ik lees toch vaak dat dit de beste periode is om juist wel op vakantie te gaan nog eventjes.

6. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Ik ben met 25 weken nog naar Florida gevlogen. Prima te doen, in het vliegtuig kregen we extra beenruimte en werden we flink in de watten gelegd.
    Of je nu 5 uur (kanarische eilanden) of 8 uur (miami) in een vliegtuig zit, die 3 uurtjes maken geen verschil.

Dollar staat lekker laag, dus heeeel veel leuke babyspulltjes daar gekocht, en prachtige stranden, goede restaurants en luxe hotels.
    Mocht er iets met je gezondheid zijn is de medische zorg daar ook prima voor elkaar.

Ik kan het iedereen aanraden!

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,083
    2,221
    113
    Brabant
    Ik zou gewoon op vakantie gaan! zeker met 6 maanden! prima toch als je je goed voelt, ik zou alleen wel een lastminute doen! dan kun je het af laten hangen van hoe je je dan voelt!
    Ennuh, we zijn zwanger, niet ziek he!

Liefss, Taliaa
    (ps zelf geen ervaring met vliegen, dus geen tips. maar anders overleg even met je vlos!)Oja, wij zijn met terug van frankrijk, 11 uur in de auto is ook lang...

8. Mickey18

Mickey18 Actief lid

Mar 4, 2008
    149
    0
    0
    ik kom net (vanmiddag) terug van anderhalve week Toscane. Het was warm, maar heel goed te doen! We zijn vanuit Eindhoven naar Pisa gevlogen, en hebben een auto gehuurd in Toscane.
    Je voelt zelf wel hoelang je in de zon kan, ik ben met een mooi bruin kleurtje teruggekomen en heb niet in de volle zon gezeten. Zwemmen is zalig met 6 maanden zwanger, dan ben je zo heerlijk gewichtsloos!
    Geniet ze!

9. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ik zou het wel last minute boeken want elke zwangerschao is anders en de 1 kan het met 6 maanden nog prima terwijl de ander het echt niet meer ziet zitten. Tips, niette warm wordt afgeraden, geen volle zon ivmzwangerschapsmasker, je weet nooit of je er gevoelig voor bent maar als je het krijgt kom je er niet meer vanaf. Ik had er bij 2 zwangerschapen geen last van maar nu zag ik lichte vlekjes.

Ga wel naar een land waar de medische zorg goed is ivm comlicaties en informer bijd e maatschappij waar je mee wilt vliegen tot hoeveel weken zwangerschap je mee mag liegen ivm terugvlucht. Neem ook een zwangerschapsverklaring mee van de evrloskundige zodat je kan bewijzen dat je zoveel weken zwanger bent enniet langer.

Mijn eerste zwangerschappen gingen prima, had ook geen last van de zon maar ben inmiddels 6 maanden zwanger en ondanks dat ik helemaal geen klachten heb en me prima voel kan ik nu echt niet tegen de hitte en ben ik het liefst thuis. We gaan komende 2 weken op vakantie maart zie er al weer naar uit om straks thuis te zijn heerlijk.... Ik zou het dus echt laten afhangen hoe je je voelttegen die tijd.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb met 14 weken 9 uur gevlogen van het westen naar het oosten, en daar ondervind ik nu, bijna 2 weken later, nog de gevolgen van :(
    Ik had echt een enorme jetlag, en de reis zelf was ook vreselijk vermoeiend, terwijl we business-class vlogen! Je kan gewoon minder ongemak en gezeik aan je kop hebben als je zwanger bent. Ik werd helemaal gestresst van al die controles op de vliegvelden.

Volgens mij kan je nog prima op vakantie gaan met 6 maanden, maar ik zou lekker in Europa blijven als ik jou was ;)

11. Yoyo

Yoyo Lid

Dec 10, 2007
    69
    0
    0
    Ik ben op 28 weken lekker 2 weken op Tenerife geweest, was heerlijk en niet te lang vliegen! Je kan lekker plonzen of de schaduw opzoeken als je het te warm krijgt, maar het is goed te doen hoor!
    Wel even een zwangerschapsverklaring meenemen van je vk, ze kunnen er op het vliegveld om vragen.

Geniet-se!

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Wij hebben lekker een weekje naar de belgische ardennen geboekt landal greenparks. Niet te lang rijden, en toch even nog lekker weg met z`n 2tjes

vliegen doen we over een paar jaar wel weer. gaan lekker de omgeving verkennen watervallen enz. heerlijk heb er nu al zin in!

Houd er wel rekening mee dat de meeste vliegmaatschappijen je vanaf de 30e week (geloof ik, pin me er niet op vast ;) ) niet meer mee nemen.

Groetjes Danielle

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    de meeste vanaf 36 weken (ivm vroeggeboortes) maar het verschilt wel per maatschappij dus eerst even checken (staat vaak op hun site of gewoon even bellen)

14. parel1988

parel1988 Bekend lid

Apr 2, 2008
    524
    0
    0
    ik ga ook met 24 weken zwangerschap op vakantie
    is ongeveer 2 uurtjes vliegen
    en ik kom met 30 weken terug... ben benieuwd hoe ik het ga ervaren
    heb nu nog niet echt een dikke buik,,,

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oh oke rond de 36 weken.. ja wist het niet helemaal zekr had wat gehoord haha :D

ja ben benieuwd hoe jullie t ervaren, ik heb er geen zin meer in word al misselijk van auto rijden elke dag naar m`n werk. vooral als iemand anders rijd.. dus rij liever zelf!

Groetjess

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik zou als ik jou was gewoon lekker op vakantie gaan.alleen wel een lastminut boeken. zodat je zekker weet hoe je je voelt. ik was ook 6 maanden toen we nog naar malorca zijn geweest. heb heerlijk in het zonnetje gelegen en gewandelt. wat ik wel zou doen is naar een land gaan waar het medichie goed geregeld is waar je geen prikken voor hoefd te halen.

17. eline82

eline82 Niet meer actief

Ik ga als ik 28 weken ben nog naar Cuba toe, lekker naar de zon nog even genieten. Is ongeveer 10 uur vliegen. Ik weet niet of het te doen is, dat merk ik dan vanzelf wel.....

18. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,045
    453
    83
    Female
    thanks voor alle antwoorden. Dat ik ga is ook wel zeker hoor
    ;) maar het is meer de vraag waarheen? Want we willen dus in oktober en ik wil wel graag lekker weer. Miami is inderdaad ook een goed idee (al wel een keertje geweest, maar ach). Zit ook te denken aan Tarifa... maar weet niet hoe het weer daar is in oktober...

19. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    ...combi van Miami (shoppen, goede restaurants en terrasjes) met de Keys (luxe hotel, prachtige stranden en relaxen) is zéér aan te raden...
    Maar ook de andere kant van Florida (Fort Myers, Sanibel Island) aan de Golf van Mexico is erg fijn ;) Vanuit Miami rij je er in een uurtje of 3-4 naar toe.

20. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,045
    453
    83
    Female
    @ croky, die kant van Florida ken ik helemaal niet. Ben jij daar geweest?

Share This Page