Hoi meiden, Even een vraag ik heb morgen een afspraak bij de kaakchirurg. Nu zei mijn tandarts als ik het nog even vol kon houden (qua pijn) dat ik de afspraak moest verzetten tot na 12 weken zwangerschap. De verdovingen zouden niet goed zijn voor de vrucht in ontwikkeling. Ik heb best last van die kies die er uit moet maar, wil het risico ook niet nemen om mijn zwangerschap in dit vroege stadium in gevaar te brengen. Heeft iemand een soort gelijke situatie eerder meegemaakt? En wat deden jullie toen? Toen ik de afspraak heb gemaakt met de kaakchirurg wist ik niet van de zwangerschap.
Tjee wat vervelend.... Geen ervaring mee... gelukkig... Zou voor de zekerheid even contact opnemen met de kaakchirug.... Vaak willen deze namelijk hun eigen rontgenfoto's maken en gebruiken ze niet die van de tandarts... Het kan zijn dat je tijdens de zwangerschap extra bloedt omdat alles beter doorbloed is..... Zou hem even bellen.... of morgen gewoon langsgaan en even met hem overleggen... succes!
Bedankt voor de reacties ik ga morgenochtend bellen en vragen of het een risico is. Wil mijn zwangerschap absoluut niet in gevaar brengen. Het liefste wil ik dat die rot kies eruit gaat maar niet ten koste van de zwangerschap!
Nee zeker niet.... het spreekwoord luidt: elk kind kost een tand... en niet... een tand kost een kind! succes
nou ik kan begrijpen dat je bang bent maar nergens voor nodig! ik was 6weken zwanger en kon met spoed naar de kaakchirurg mn hele mond verbouwd,en die spuiten zijn niet slecht voor het kind,het enige nadeel is dat je het met 6 asperintjes per dag moet doen,en dat red je echt niet de pijn is veelste erg!maar ik moest wel had een open kaakholte dus kon niet wachten,maar ben een maand ziek geweest na de operatie,toen ook nog een maand elke dag spoelen in het ziekenhuis omdat ik een ontstekking had..en daarna ben ik nog een keer geopereerd omdat de kaakholte niet dicht was,en moest nu voor de 3de keer,maar was het echt zat dus ben niet meer terug gekomen!al moet ik zeggen de 2operatie viel heel erg mee had ik maar een paar hechtingen,en van de eerste lag mn hele mond open meer als 21 hechtingen! nou ik wil je niet bang maken,want je zult hoe dan ook moet! tis jammer dat je de medicatie niet mag hebben die hun je voorschrijven,en met foto's een loodschort vragen! hebben ze die niet ook niet doen! heel veel sterkte ermee!
Bedankt voor je berichtje. Ik ben absoluut niet bang voor de kaakchirurg ben er al een aantal keren geweest. Heb ook wel eens een kaak operatie gehad en wortel punten laten weg branden dus ben vaste klant haha. Ik schrok er van toen mijn tandarts dat vanmorgen zei dat het een risico is. Dus vandaar dat ik twijfelde. Wil liever wel morgen gaan dan ben ik af van die rot kies! De napijn is idd minder omdat je geen sterke pijnstillers mag nemen. Maar ja bel voor de zekerheid morgen even en als zij zeggen dat het mag gaat die rot kies er lekker uit.
hoop dat je het kan doen met de aperientjes! als je gaat natuurlijk want weet niet wat ze je hebben aangeraden? groetjes
Hoi meiden, heb vanmorgen gebeld en de assistente rade mij het af. Ze zij dat als ik nog niet echt pijn had ik het beter vooruit kon schuiven tot dat ik 12 weken was. Wou erg graag af van die rot kies maar wil de zwangerschap niet in gevaar brengen!
Nou uiteindelijk wel naar de kaakchirurg gegaan. Had echt ongelofelijke pijn kon mijn mond niet meer dicht doen van de pijn. Dus heb maak mijn verloskundige gebeld en die zei dat er nooit is aangetoond dat het schadelijk zou zijn maar dat tandartsen een slag om de arm houden, en voorzichtig zijn het eerste trimester. Maar noodzaak tja daar is niets aan te doen. Ben nog steeds wel erg bang dat het kindje er iets aan over houd maar de pijn was echt niet te dragen kreeg geen hap meer door mijn keel Iemand hier ervaring mee?
Mijn tandarts heeft aangegeven dat indien iemand zwanger is hij alleen ingrepen(waarbij verdoving en of foto noozakelijk is) doet als het echt niet tot na de 1e termijn of liever nog tot na de zwangerschap kan wachten.