brommen en grommen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 078mama, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Even een vraagje...mijn dochter is 9 maanden en zit echt heel de dag te brommen/grommen. Het is denk ik een manier om haar stem te ontwikkelen aangezien ze het altijd doet en niet alleen als ze huilt maar dit geluid heeft ze nu echt al lang ivm andere geluiden! Doen meer kinderen dit?

Het is natuurlijk niet erg maar het klinkt zo ontevreden en dat vind ik jammer aangezien het echt een schatje is.

Thanks

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra maakt(e) af en toe ook van die vreemde geluidjes. Hoort er gewoon bij. :)

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Tja, die van ons heeft ook een fase gehad dat ze gromde... Nu moet ik er om lachen als ik er er aan terug denk, maar toen vond ik het ook soms wel jammer. Net als jij omdat het zo raar stond: zo'n grom uit zo'n lief meiske.

Nu is de ingeslikte 'ng' favoriet, liefst zacht aangezet met de stem. Een aparte keelklank in ieder geval, die vooral gebruikt wordt als uiting van verrukking :)

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Maar dit is niet af en toe, dit is gewoon heel de dag zolang ze wakker is. Dat vind ik er zo apart aan.

Chantico, jij hebt het dus ook gehad! Nou ik hoop maar dat het snel over is.

Af en toe heb ik het idee dat het een beetje frustratie is van het nog niet kunnen kruipen ofzo. Zo klinkt het wel een beetje in ieder geval.

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier gromt ze ook regelmatig. En wat ze ook doet: lachen als een psychopaat, echt waar! Het klinkt echt niet! Beetje genant is het soms wel als ze zo staat te lachen in een winkel of zo...

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    als het echt grommen is en ontevreden klinkt zou ik voor de zekerheid overleggen met het CB, sommige kindjes uiten zo pijn. Waarschijnlijk is het gewoon stem uitproberen hoor, maar je weet maar nooit.
    Mijn dochter maakt ook de hele tijd harde rare geluiden, maar lacht er wel bij. Je wordt er af en toe moe van, maar ja... wees blij dat je haar hoort ;) over een tijdje lach je er waarschijnlijk om. Je zou kunnen proberen om zelf andere geluidjes met haar te maken en kijken of ze dat na gaat doen.

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb het toevallig vorige week laten horen op het cb en die konden er ook niets van maken. Dinsdag ga ik wel terug naar onze osteopaat dus misschien herkent hij er iets in. Ze had reflux en hij gaat bekijken of dit misschien terug is gekomen omdat ze zo slecht eet enz. Misschien heeft het er wel mee te maken! Je weet maar nooit.

En dat lachen als een psychopaat ken ik ook! Het lijkt op hoesten maar dan anders. haha

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier heeft hij dat ook gedaan maar dat kwam ook omdat hij dat de hond hoorde doen..

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Whaa Bea zijn onze kids 2ling ofzo??

K. gromt ook... dehele dag... en dat lachen als een psycho? Yep.. echt zo HA HA HA heeeeeeeeel grappig!

Maar ik heb niet het idee dat het grommen van pijn ofzo is hier... wat denk jij bij L.?

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha ik weet van mijn moeder dat als ik Broembroem zei dat ze me meteen in bed moesten leggen en ik anders erg vervelend werd:D
    ik moest erg lachen om jullie grom en gekke geluidjes verhaaltjes
    groetjes

Deel Deze Pagina