Zwanger door minipil heen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by schoentje24, Jun 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hoi dames,

Ons zoontje is 11 weken oud en ik ga vanmiddag een zwangerschapstest halen... ik vermoed dat ik zwanger ben of dat ik dezelfde bijwerkingen heb. Ik ben 6wk na mn bevalling gestart met de minipil op de 1e dag van mn menstruatie. De ha zei dat de eerste week niet betrouwbaar is. Voor de zekerheid hebben we 2 weken aangehouden want ben al zo'n zenuwpees.
    Na een aantal weken overgestapt op de gewone pil (microgenon 30). Ik heb nog geen stopweek gehad.

Wel dus symptomen van zwangerschap. Ben nooit een pil vergeten want slik al jaren andere medicijnen op een vast tijdstip dus dat was ik al gewend ;)

Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Iemand zwanger geworden onder dezelfde omstandigheden?

Ben benieuwd wat de test vanmiddag zegt....

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mij is altijd verteld dat de eerste maand van pilgebruik niet veilig is en je dus extra voorzorgsmaatregelen moet nemen.
    En je ben ook nog geswiched van pil?
    Heb zou als je onbeschermde s.. heb gehad zomaar kunnen dan.
    Ook je lichaam wat van slag zijn door het pilgebruik.

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Dat is mij niet verteld dat het een maand niet veilig is. In de bijsluiter staat ook als je de 1e dag van je menstruatie begint het wel meteen betrouwbaar is... mar heb voor de zekerheid 2 weken aangehouden. Daarna hebben we wel seks gehad ja...

Slordig dat huisartsen hier geen 1 lijn in trekken :eek:

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Hier zwanger door de minipil heen. Maar als ik jou verhaal zo lees denk ik niet dat de kans heel groot is dat je zwanger bent hoor.
    Benieuwd naar je test!

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Vind het vreemd het werd mij 15 jaar geleden zo gezegd en nu een paar jaar geleden was dit nog steeds zo.
    Heb je al getest?

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    De minipil is echt een héél lichte pil, waarbij het risico op een zwangerschap altijd hoger is dan bij een gewone pil. Gek dat de dokter je dat niet uitgelegd heeft.

Ik dacht zelfs dat die alleen in combinatie met borstvoeding gegeven werd, omdat bv sowieso ook al een zwangerschap ietwat afremt.

7. Adinka

Adinka Actief lid

Oct 1, 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mij is altijd verteld dat als je begint met een pil of switcht van pil de eerste maand altijd onveilig is.

8. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Nog geen test gedaan. We zitten nog in de auto naar huis. Morgen maar testen.
    De huisarts heeft deze voorgeschreven ivm kans op trombose na een bevalling. Daarom wordt de minipil gegeven zei ze.

9. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    onzin, dat is al lang achterhaald. maar goed, kans is er altijd.

10. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,803
    778
    113
    Dat komt wel redelijk overeen met mijn ervaring; ik heb jarenlang de minipil gehad ivm trombose in mijn voorgeschiedenis. Ben er niet doorheen zwanger geworden, en na stoppen toch twee keer vrij snel. Alleen een test biedt duidelijkheid, succes morgen!

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde mij van het "ontzwangeren" ook mega net zwanger, wellicht is dat het bij jou ook?

12. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Oh, ik was ook zo'n zenuwpees! Wij hebben zeven weken gewacht (had ook geen zin hoor) en ben begonnen aan de pil. De gyn zei het volgende tegen mij: "eerst zes weken wachten met seks vanwege je herstel. als je wacht op je menstruatie en daarna aan de pil gaat, is het meteen veilig. Je kunt ook direct met de pil starten, maar dan is die twee weken niét betrouwbaar. Gebruik dus dan ook een condoom."

Ik ben begonnen met de pil en na de officiële zes weken eerst nog een condoom erbij gebruikt. God, wat een gedoe was dat trouwens. Wel even wennen haha! Maar goed, wilde niet opnieuw zwanger worden ;)

13. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Dit! Was ook bang voor zo'n I didn't know I was pregnant verhaal...

14. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik denk toch dat het iets met de nieuwe hormonen van de pil te maken heeft ;) de test was negatief.

15. Adinka

Adinka Actief lid

Oct 1, 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    In dat geval zijn mijn huisarts en bijsluiter van mijn pil ook achterhaald.
    Als je t niet erg vindt neem ik het risico toch niet na mijn bevalling.

Share This Page