Zoals mijn onderschrift zegt heb ik een dochter van 7 weken en sinds ze 3 weken is zitten haar kleertjes eigenlijk heel slecht. Broekjes maar 56 zijn qua lengte iets te kort maar zitten heel los rond haar middel (zelfs met elastiek), shirtjes zijn qua mouwen te lang maar zijn rond haar middel alweer te kort. Inmiddels heb ik zelfs shirtjes maat die zijn qua lente perfect maar passen haar armen bijna 2 keer in. Op dit moment passen de kleertjes van de prenatal (eigen merk) nog het beste, hema en disney is dramatisch. Wie komt dit bekend voor en weet merken die beter zouden moeten zitten op lange smalle kindjes?
Hema is inderdaad echt rampzalig, Lief is qua budget niet echt een optie tenzij afgeprijsd of tweedehands, frendz vind ik ook leuke dingetjes hebben en ook passend binnen budget. Name it ken ik nog niet dus daar ga ik even naar op zoek, van |Noppies heb ik al wel wat in grotere maatjes dat lijkt inderdaad al wat smaller en langer te zijn daar ga ik ook nog eens even goed naar kijken. Lastig is dat je ook niet echt kleertjes gaat passen bij die kleintjes. Wel zonde want die leggings van de Hema voor maar 3 euro zijn wel handig maar ze slobberen echt rond haar middel.
Dit! En verder de stretch rompers van de Hema (en dan eigenlijk een maat te klein) en ook Wibra en/ of Zeeman zitten sommige dingen ook erg goed.
Noppies, prenatal, lief, name it. Dat heb ik voor mijn smalle meisje. Babyface zit ook redelijk goed. Babymexx, Hema, feetje is allemaal te breed/te kort.
Ik heb 2 kereltjes (bijna 2jaar en 7 weken) die allebei lang en smal zijn. Frendz van V&D en Prenatal vallen hier het best. Broekjes altijd met elastiekband en touwtjes om nog meer aan te trekken (meestal Hema) Nog geen broekjes gevonden zonder elastiek en touwtjes gevonden, die niet van zn kont afzakken. Ook shirtjes van Ter Stal en Jola passen goed, maar de broekjes zijn daarvan ook altijd te breed rond de taille.
Hier het zelfde probleem bij beide kindjes. Hier zijn de merken 1 V&D frendz 2 Prenatal 3 Noppies 4 Lief! de leggings van de zeeman vallen ook erg smal en lang. Verder is het gewoon lastig. Lisa is nu 2,5 en ik kan nog steeds geen kleding vinden..
Lief! vind ik net breed uitvallen voor een smal kindje (heb er ook zo eentje). Ook Noppies, veel te breed en te kort. Heb zo een broekje gekregen dat maatje 56 moest zijn maar dubbel in breedte, hij had die maat (breedte) pas als hij 4-5 maand was of zo. Hier gaat het beste: H&M, C&A, Kiabi (www.kiabi.nl) en Zara (maar dan een maatje kleiner).
Ik vind prental juist waardeloos!! 3x wassen en het is een uitgelubberd zooitje. Grappig hoe meningen verschillen en hoe het ene kind er beter in past dan het andere. Voor newborn zweer ik bij noppies!!!!
Kwaliteit van Prenatal vind ik ook wel iets minder hoor, 1 broekje nu 4 a 5 keer aangehad en nu al pillig, maar dat zit qua pasvorm wel goed. Naar Noppies ga ik sowieso even kijken dat geven de meeste hier ook wel asn net als Frendz. Bij H&M kon ik woensdag bijna geen kleertjes maat 56 en 62 vinden maar misschien heb ik niet goed gekeken.
Noppies inderdaad. En Frendz soms ook. En Lief! shirtjes soms ook, maar volgens mij vooral in grotere maten? Maar vooral jurkjes/rokjes en leggings, want broekjes van Noppies zijn vaak ook breed (leggings niet).
Chaos and Order Billy en Lilly Noppies Z8 Deze 4 merken zitten mijn meisje het beste. Zij is ook smal. Zijn dure merken, maar ik kocht het veel op marktplaats...
Ik vind juist Nameit heel breed zitten en de Hema heel smal, dan moet ik hier echt een maat groter nemen. Geen groot meisje, maar niet smal. Ze zit trouwens omdat ze bovenkantje wat groter moet om het goed te laten zitten, een 1 a 2 maat kleiner qua onderkant. Jurkjes aandoen is daarom een uitvinding haha Ik vind ook dat prenatal heel snel verwassen is, alhoewel ze wel leuke kleertjes hebben