Hallo Mijn HB gehalte is erg laag 5.7 Nu heb ik moeite met pillen slikken, bruis en adviseren ze mij om anders naar de huisarts te gaan voor een ijzer injectie. Ik ben eigenlijk geen voorstander van medicijnen en hoor verschillende verhalen over de injectie. Wie heeft ook zo'n last van ijzer tekort en heeft tips om dit te kunnen aanvullen op een wat aangenamer manier?
Floradix! Is een drankje. Niet heel lekker, maar errug effectief, alhoewel ik betwijfel of bij een zo laag HB als de jouwe dat genoeg is. Het is denk ik echt wel verstandig om die injectie te gaan halen hoor!
Nu hoor/lees ik allemaal verhalen dat je met een injectie een ongelofelijke lelijke zwarte plek aan overhoud. Ze raden je aan om anders een infuus te nemen. Ik hoor het morgen wel en mijn gezondheid gaat voor dan beauty Maar zou het ook niet fijn vinden om een zwarte vlek van 10 cm te krijgen op mijn huid dat ook nog eens zeer doet en misschien nooit meer verdwijnt. Iemand hier ervaring mee? Rosevicee Ferro schijnt ook wel iets te helpen?
ik eet regelmatig dingen voor een beter ijzergehalte, heb ook moeite met het nemen van ijzertabletten, en verneem al dat mn ijzer regelamtig weg zakt nu ik wwer zwanger ben.. eet vooral dingen zoals spinazie, broccoli, appelstroop, volkorenbrood, enz. en op het sneller en beter te laten opnemen in je lichaam, ben je vitamine c nodig.. advies van mijn kraamhulp destijds: drink na of tijdens elke maaltijd een glas sinaasappelsap, liefst vers, en met vruchtvlees.. hoop dat je hier iets mee kunt!
en roosvicee ferro helpt ook wel, maar vind daar persoonlijk weer een echte ijzersmaak aan zitten.. (of oud bloed ) hier nog een site met info.. Voeding kan ijzertekort aanvullen: Vaknieuws op Culinair.net
Roosvicee ferro is een leuk extraatje, en daar zit vitamineC aan toegevoegd, dus dat scheelt dan ook al Infuus is dan misschien handiger dan een injectie, zou ik gewoon om vragen. Verder idd groene groenten eten, vooral ook heel vezelrijk (volkorenbrood, volkorenpasta, zilvervliesrijst!!!), appelstroop op brood. Helaas mag je geen biefstuk enzo, maar daar zit ook veel ijzer in Oja, en zo min mogelijk melkproducten nemen: die verbruiken heel veel ijzer. Als je zuivel neemt, dan niet tegelijk met ijzerrijk voedsel.
Maar is er uberhaupt al gesuppleerd dan?? Want dat lees ik niet terug, dan is een ijzerinjectie wel grof geschut. (denk eerlijk gezegt niet dat de huisarts dat als eerste keus heeft.) HIerboven wordt een infuus als alternatief gegeven, dan zou je een dagopname moeten krijgen, wat ontzettend prijzig is, neem aan dat ze daar niet voor kiezen hoor! Als je het echt allemaal zo vervelend vind, kun je het beste toch ferro tabletten nemen, die zijn erg klein (denk 3X3mm ofzoiets) en hebben geen vieze smaak, En wordt vergoed. Roosvicee zet bij zo'n laag hb geen zoden aan de dijk. Floradix werkt prima, maar dat vind je te vies om te drinken? is prijzig en wordt niet vergoed.
Mijn HB is 6. Dus ook erg laag. Ik kreeg van mijn gyn staaltabletten. Maar na een tijdje was ik daar zo van verstopt en voelde me erg beroerd. Dus hebben mijn gyn en ik besloten om ermee te stoppen. Op haar advies drink ik nu Roosvicee ferro en eet 2 boterhammen met appelstroop. Dat is ook voldoende. Succes!